• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93112916567
  • خبرنگار : 71356

/سفر رییس قوه قضاییه به لرستان/

آملی‌لاریجانی دستاوردهای سفر به لرستان را تشریح کرد

آملی‌لاریجانی دستاوردهای سفر به لرستان را تشریح کرد

رییس قوه قضاییه دستاوردهای سفر مسئولان عالی قضایی به استان لرستان را تشریح کرد.

رییس قوه قضاییه دستاوردهای سفر مسئولان عالی قضایی به استان لرستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان سفر دو روزه خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سفر از یک لحاظ برای خود من سفر خاصی بود؛ زیرا بعد از 25 سال از آخرین سفر یک رییس قوه قضاییه به این استان انجام می‌شد. ما افتخار می‌کنیم که به مردم شهیدپرور، متدین و ولایتمدار این استان خدمت کنیم.

وی با اشاره به دیدارهای انجام شده در این سفر دو روزه خاطرنشان کرد که در جلسه شورای اداری این استان بحث‌های بسیار خوبی راجع به وضعیت اقتصادی و فقرزدایی استان انجام شد.

وی گفت: تصمیم بسیار خوبی گرفته شد که آقای پورمحمدی هم در آن دخیل بود و آن این بود که برخی از اموال مفسدین اقتصادی که در این استان توقیف بودند در جهت اشتغال‌زایی در استان مورد استفاده قرار گیرند.

آملی لاریجانی ادامه داد:‌این اموال شامل 3 کارخانه بزرگ است و آن‌طور که گفته می‌شود 95 درصدشان تکمیل شده است که در صورت تعیین تکلیف آن‌ها وضعیت اشتغال 3 تا 4 هزار نفر بهبود پیدا می‌کند.

وی گفت: مثل همیشه اولین ملاقات من با خانواده شهدا بود به ویژه در این سفر که بزرگداشت شهیدان رحیمی برگزار می شد توانستیم به محضر خانواده های محترم شهدا عرض ادب کنیم.

آملی لاریجانی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف این سفر بررسی وضعیت دستگاه قضایی در استان بود افزود: در جلسه امروز با مسئولان عالی قضایی در استان از جوانب مختلفی کاستی‌ها بررسی و تصمیمات بسیار خوبی برای رفع آن‌ها اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این جلسه استاندار محترم لرستان نیز حضور داشتند و قول‌های مساعدی داده شد. ما کاستی‌های کارکنان دستگاه قضایی در استان را تبیین کردیم تا در اسرع وقت این کاستی‌ها جبران شود.

رییس قوه قضاییه در این سفر نسبت به وضعیت سازمان‌های تابعه در استان نیز تصمیمات خوبی گرفته شد بدین صورت که در جاهایی که لازم بود ساختمان‌های نو تاسیس شود و در جاهای دیگر ساختمان‌های موجود تجهیز شوند.

آملی لاریجانی گفت: مطمئنم برطرف کردن این نقائص تغییر قابل توجهی در وضعیت دستگاه قضایی در استان ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مسئولان عالی قضایی به 9 شهرستان برای ملاقات مستقیم با مردم و شنیدن مسائل و مشکلات قضایی از زبان آنان سفر کرده است. در خرم آباد نیز مسئولان عالی قضایی در 6 مسجد حضور پیدا کردند.

رییس قوه قضاییه گفت: مشکلات مردم و وضعیت دستگاه قضایی از این طرق منعکس شد که این مشکلات دسته بندی می شوند و ان‌شاالله تا حدی که به دستگاه قضایی مربوط می‌شود برطرف خواهند شد و مواردی هم که به بخش‌های دیگر مربوط می‌شوند از طریق ما منعکس خواهند شد.

آملی لاریجانی همچنین با اشاره به دیدار خود با نخبگان استان لرستان گفت: مطالب بسیار خوبی در این دیدار به ویژه در رابطه با کمک و تسهیل امور مربوط به نخبگان مطرح شد که ان‌شاالله حتما پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به بحث‌های صورت گرفته درباره وضعیت اشتغال در استان لرستان گفت: به حمدالله استاندار این خطه بسیار فعالند و فکر می‌کنم اگر هماهنگی‌هایی در خارج از استان صورت گیرد وضعیت اشتغال بهبود پیدا می‌کند. من در این سفر از استاندار محترم درخواستی داشتم و آن این بود که از استعدادهایی نظیر زمین و آب در جهت اشتغالزایی استفاده شود و ان‌شاالله پیگیری‌های لازم در این زمینه باعث بهبود وضعیت اشتغال در استان شود.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود از مردم لرستان، استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان تشکر کرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: رییس کل دادگستری لرستان از قضات با سابقه و پرتلاش هستند که هرچند خیلی کار رسانه‌ای نمی کنند اما ما مطلعیم که تلاش بسیار خوبی در دادگستری استان دارند.

وی گفت: همچنین از خانواده بزرگ دستگاه قضایی تشکر می کنم که با همه مشکلات وظایف خود را انجام می‌دهند و امیدوارم با ملاقات‌هایی که صورت گرفت و تصمیماتی که درباره دستگاه قضایی در استان گرفته شد در بهبود وضعیت دستگاه قضایی در استان موثر باشد.

به گزارش ایسنا رییس قوه قضاییه پس از پایان سفر دو روزه خود به استان لرستان حدود ساعت 19 امروز وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha