• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93112916535
  • منبع : نمایندگی لرستان

/سفر رییس قوه قضاییه به لرستان/

پورمحمدی: دولت و بخش خصوصی به ذهنیت مشترکی برسند

پورمحمدی: دولت و بخش خصوصی به ذهنیت مشترکی برسند

وزیر دادگستری گفت: دولت و بخش خصوصی باید به ذهنیت مشترکی برسند.

وزیر دادگستری گفت: دولت و بخش خصوصی باید به ذهنیت مشترکی برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به تعامل خوب دستگاه اجرایی استان با بخش خصوصی بیان کرد: برگزاری 15 جلسه در 16، 17 ماه رکورد قابل اعتنا و مطلوبی است و نشانگر این موضوع است که این گفت‌وگوها موثر بوده و حتماً نتیجه‎بخش نیز بوده است.

پورمحمدی ادامه داد: به لطف خدا در حال حاضر کشور از ظرفیت تخصصی و مدیریت خوبی برخوردار شده است و امید می‎رود شاهد تحول‎ها و نتایج خوبی در این زمینه باشیم. سطحی از رشد و ارتقای تخصصی و مدیریتی شکل گرفته که به رغم تحریم‎ها توانسته اقدامات مثبتی انجام دهد.

وزیر دادگستری افزود: انسان در سختی خلق شده و بعد از سختی آسانی است. سنت خلقت با سختی و گشایش است. بنای جهان سیر خطی یکنواخت نیست، ما می‎توانیم با عزم و اراده خود در هر شرایطی به نفع کشور قدم برداریم.

وی یادآور شد: به شرطی که نگاه ما به تمام داشته‎هایمان باشد و با پیشتازی به جلو با مشارکت بخش خصوصی قدم برداریم. اقتصاد ما هنوز دولتی بوده و تمام مجوزها و امکانات مال ماست که به راحتی از جایگاه و موقعیتی که داریم نمی‎گذریم و تغییر وضعیت فعلی نیز کار ساده‎ای نیست.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: فکر می‎کنیم که با این کار قدرتمان رو به افول می‎گذارد و ابزارمان پایین می‎آید اما حال شرایطی به وجود آمده که باید قبول کنیم بخش خصوصی نیز مشارکت داده شود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: ضوابط، مجوزها، مقررات و آیین‎نامه‎ها برای ما و شما دست و پاگیر است، اما استاندار ظرفیت بسیار ارزشمندی برای استان است. او با شناخت خوبی که از استان دارد سرمایه‎ای کاری و مرد میدان است. مردی که در معرکه می‎آید و قطعاً کارهای مطلوبی را در راستای توسعه استان انجام خواهد داد.

وی اظهار کرد: خیلی از شاخص‎های ما معیوب بوده که باید همگی کمک کنیم. نباید شما بگویید بخش خصوصی و ما نیز بگویی بخش دولتی که قطعاً به تفاهم نمی‎رسیم.

پورمحمدی بیان کرد: شما باید برای ما راه روانی را بیندیشید و ما نیز فکر می‎کنیم اگر به جای شما بودیم چکار می‎کردیم وگرنه عملاً به جایی نمی‎رسیم. در این راستا این نشست‎ها می‎توانند به ما کمک کنند.

وزیر دادگستری ادامه داد: باید مقررات را تسهیل کنیم و بهترین و عملی‎ترین راه را انتخاب کنیم. در بین سال‎های 84، 85 و 86 حدود 19 هزار میلیارد تومان به صنعت تزریق شد که به نرخ امروز 70، 80 هزار میلیارد تومان می‎شود. اگر این پول را به صنعت کشور بریزیم دو، سه درصد رشد خواهیم داشت. بخش بزرگی از معوقه‎ها هم همین است.

پورمحمدی گفت: با توجه به تحریم‎های فعلی در موقعیتی که هستیم باید با وضعیت موجود کنار بیاییم. حال بدترین نوع تحریم‎ها را داریم؛ قبلاً کاغذی بود اما حال تحریم‎ها جدی شده‎اند. تمام مشکل کشور ما پول و اعتبار نیست. دولت و بخش خصوصی باید به ذهنیت مشترکی برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha