• جمعه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 93112413097
  • منبع : نمایندگی ایلام

پیشنهاد ثبت واقعه «بمباران زمین فوتبال چوار» در تقویم ملی

با حضور مردم و معاون وزیر ورزش و جوانان یادواره شهدای زمین‌فوتبال چوار برگزار شد.

با حضور مردم و معاون وزیر ورزش و جوانان یادواره شهدای زمین‌فوتبال چوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، امروز شهر چوار شاهد برگزاری یادواره شهدایی بود که سال 1365 در چنین روزی در میدان زمین فوتبال چوار توسط رژیم بعث بمباران شدند؛ شهدایی که جاودانه‌ترین بازی تاریخ را به نام خود ثبت کردند.

«عبدالحمید احمدی» معاون وزیر ورزش و جوانان در این یادواره با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار و شهدای واقعه زمین فوتبال چوار واقعه زمین فوتبال شهر چوار یکی از نادرترین حوادث تاریخ کشورمان است که در آن تعدادی از ورزشکاران هنگام ورزش به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در توجه به ورزش افزود: وظیفه ماست که در صیانت و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم.

«محمدرضا مروارید» استاندار ایلام نیز با اشاره به افتخارآمیزی و ولایتمداری و دلاوری‌ها و پایمردی‌های مردم شهر چوار در دفاع از انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران همواره وفاداری خود را به نظام و ولایت‌فقیه نشان داده‌اند و شهدای عزیز در دفاع و حفظ آرمانه‌ای انقلاب جان خود را فدا کردند تا آرمش را برای ما به ارمغان آورند.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس ثمره و نتایج بسیار بزرگی برای انقلاب و نظام به همراه داشت که سربلندی عزت و افتخارات ایران اسلامی مدیون خون پاک قهرمانان هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: برپایی یادواره شهدا قدردانی از خون پاک شهیدان است که وظیفه‌ داریم در این راستا بیش از گذشته مجاهدت کنیم.

وی ادامه داد: از واقعه زمین فوتبال چوار 28 سال گذشته است و وظیفه ما بازگویی و اتفاقات و رخدادهای این واقعه عظیم است که در سطح بین‌المللی به جهانیان شناخته شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «الیاسی»، امام جمعه چوار، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و 186 شهید والا مقام شهر چوار و شهدای بیست و سوم بهمن سال شصت‌وپنج زمین فوتبال چوار اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس سراسر قهرمانی و رشادت و جان‌فشانی بود و جوانان از این رشادت‌ها و فداکاری‌ها رزمندگان الگو بگیرند.

امام‌جمعه چوار با بیان اینکه واقعه زمین فوتبال یک سند برای مظلومیت مردم دلاور کشورمان است، افزود: پیام 23 بهمن 65 اوج زیبایی و شکوهی است که ورزشکاران ما با شهادت خود برای تبدیل این روز به نام روز ورزش و شهادت ثبت کردند و می‌توان این روز را در تقویم جمهوری اسلامی ثبت کرد که برگ زرینی در افتخارات ملی است.

الیاسی از مسئولان خواست تا علاوه بر ساختن یادمان و مجتمع ورزشی در این مکان این روز را در تقویم ملی ثبت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha