• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93100602459
  • خبرنگار : 71461

فیض:

با مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان نگاه سایر مذاهب به ایران تغییر می‌کند

با مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان نگاه سایر مذاهب به ایران تغییر می‌کند

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: دانشجویان آینده تمام کشورها را رقم می‌زنند. اگر آنها با معارف قرآنی آشنا شوند می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در کشور خود بگذارند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: دانشجویان آینده تمام کشورها را رقم می‌زنند. اگر آنها با معارف قرآنی آشنا شوند می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در کشور خود بگذارند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهدی فیض در نشست خبری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از 11 تا 14 دی‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود، با بیان این‌که «در این دوره از مسابقات به بخش پژوهشی توجه ویژه‌ای شده است» اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند هدف اصلی از نزول قرآن این است که در آیات آن تدبر شود. این مهم را در فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل نیز می‌بینیم. این بزرگواران می‌فرمایند حفظ و حسن تلاوت قرآن مقدمه‌ای است برای رسیدن به تدبر در آیات قرآنی و این آیات قرآنی باید برای همگان به ویژه قشر فرهیخته بازگو شود.

وی ادامه داد: دانشجویان آینده تمام کشورها را رقم می‌زنند. اگر آنها به معارف قرآنی آشنا شوند می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در کشور خود بگذارند. دانشجویان در هر رشته‌ای که هستند باید به مطالعات میان رشته‌ای مفاهیم قرآنی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات جهان اسلام که ویژه دانشجویان است به بحث وحدت توجه ویژه‌ای شده است چرا که دانشجویان با مذاهب مختلف در این مسابقات شرکت می‌کنند. متأسفانه یک عده می‌خواهند شیعه را طوری به جهان معرفی کنند که نشان بدهند شیعه با وحدت کاری ندارد. برپایی این مسابقات نشان می‌دهد که ما منادی وحدت هستیم و برای رسیدن به این وحدت قرآن را محور قرار می‌دهیم.

فیض ادامه داد: دانشجویان می‌توانند با فراگیری درست مفاهیم قرآن، تفرقه را در جهان اسلام از بین ببرند. اگر دانشجویان سایر کشورها در دوران دانشگاه‌شان که مهمترین دوران آنها است با مفاهیم اسلامی آشنا شوند نگاهشان به ایران و شیعه تغییر می‌کند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار به بخش پژوهش میان رشته‌ای در مفاهیم قرآنی وارد شده است. این دوره از مسابقات همزمان شده با هفته وحدت و این فرصت بسیار خوبی است که در کنفرانس‌های جانبی که برگزار می‌کنیم به موضوع وحدت توجه کنیم. همچنین از مقاله‌هایی که با عنوان وحدت باشد استقبال می‌کنیم و از آحاد مردم هم می‌خواهیم که در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: پژوهش میان رشته‌ای می‌تواند کمک زیادی به دانشجویان به خصوص دانشجویان علوم انسانی کند. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر ما بتوانیم انسان شناسی قرآن را مبنای علوم انسانی قرار بدهیم یک جهش و حرکت بزرگی را آغاز کرده‌ایم. با قرار دادن مفاهیم قرآنی در دروس دانشگاهی می‌توانیم فضای انسان شناسی خوبی را فراهم کنیم.

فیض تأکید کرد: متأسفانه یک سری می‌خواهند به جمهوری اسلامی ایران این اتهام را بزنند که بحث ما از وحدت و بیان آن یک تاکتیک است و بعد از این‌که وحدت به وجود آمد ما می‌خواهیم بین مذاهب جدایی بیاندازیم در حالی که مقام معظم رهبری و امام راحل بارها به این امر اشاره داشته‌اند که یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی وحدت است و هدف ما از برپایی وحدت بحث تاکتیک نیست. ما باید روی این امر سرمایه‌گذاری وسیعی کنیم. بعضاً کسانی هستند که می‌خواهند با دلارهای آمریکا و اسرائیل وحدت جهان اسلام را از بین ببرند. ولی رسیدن به وحدت جهان اسلام از آرمان‌های اصلی ما است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تفاوت این مسابقات با مسابقات بین‌المللی سازمان اوقاف و امور خیریه چیست؟ گفت: مسابقات اوقاف اعتبار بین‌المللی دارد و سال‌هاست که برگزار می‌شود فرق این مسابقات این است که توقع ما در این مسابقات در سطح دانشجویی است نه در سطح متسابقین بسیار بالا و هدف ما سرمایه‌گذاری بر روی قشر دانشجو است که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی را در کشور خود داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: ما با برپایی این مسابقات دانشجویی می‌توانیم نگاه سایر مذاهب را به ایران تغییر بدهیم و آنهایی که درصدد شیعه هراسی و اسلام هراسی هستند در سطح دانشجویی متوجه می‌شوند که ایران منادی وحدت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha