• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93091609502
  • خبرنگار : 71402

پیونگ‌یانگ اتهام حمله سایبری به سونی را بار دیگر رد کرد

پیونگ‌یانگ اتهام حمله سایبری به سونی را بار دیگر رد کرد

کره‌شمالی بار دیگر با رد اتهام حمله سایبری به سونی پیکچرز، این اقدام را ستود و آن را "عمل نیک" توصیف کرد که احتمالا از سوی حامیان پیونگ‌یانگ در واکنش به ساخت فیلمی ضد رهبر کره‌شمالی انجام شده است.

کره‌شمالی بار دیگر با رد اتهام حمله سایبری به سونی پیکچرز، این اقدام را ستود و آن را "عمل نیک" توصیف کرد که احتمالا از سوی حامیان پیونگ‌یانگ در واکنش به ساخت فیلمی ضد رهبر کره‌شمالی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی به نقل از کمیسیون دفاع ملی این کشور گزارش داد: حمله سایبری به سونی پیکچرز عمل نیک حامیان کره‌شمالی در واکنش به اقدامات این شرکت بوده است اما گزارش رسانه‌ها درباره هک شدن این شرکت از سوی نیروهای کره ‌شمالی شایعه‌ای بی اساس است.

سخنگوی کره‌شمالی در سازمان ملل نیز پیشتر با ابراز بی‌اطلاعی نسبت به هک شدن سیستم‌های شرکت سونی پیکچرز گفته بود: نیروهای متخاصم می‌خواهند همه چیز را به کره‌شمالی ربط دهند اما من به شما پیشهاد می‌دهم که منتظر بمانید و ببینید که چه اتفاقی رخ می‌دهد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شرکت سونی پیکچرز در حال تحقیق درباره عامل هک شدن سیستم‌های رایانه‌ای خود است. آن‌ها این مساله را بررسی می‌کنند که آیا هکرهایی از طرف کره‌شمالی مسئول حمله سایبری به شبکه کامپیوتری این شرکت هستند یا خیر.

سیستم‌های کامپیوتری سونی پیکچرز حدود دو هفته پیش از دسترس خارج شد و قبل از خاموش شدن مانیتورهای این شرکت، تصویر یک جمجمه قرمز به همراه عبارت "هک شده توسط GOP" دیده شد که ظاهرا عبارت اختصاری "محافظان صلح" (Guardians of Peace) بوده است.

این حمله سایبری در شرایطی رخ داده است که شرکت سونی قرار است ماه آتی فلیم سینمایی "مصاحبه" را که درباره کیم جونگ اون، رهبرکره شمالی است منتشر کند. این فیلم کمدی درباره دو روزنامه‌نگار است که از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای ترور کیم جونگ اون استخدام می‌شوند. در این فیلم که قرار است 25 دسامبر اکران شود، جیمز فرانکو نقش مجری یک شبکه تلویزیونی و وست روگن نقش تهیه کننده این برنامه را برعهده دارد و قرار است مصاحبه‌ای بی‌سابقه با رهبر کره شمالی داشته باشند اما در این میان سیا مطلع می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد که وی را ترور کنند.

دولت پیونگ یانگ در نامه‌ای به بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل این فیلم را محکوم کرده و آن را "حمایت آشکار از تروریسم و اعلام جنگ" توصیف کرده است.

دفتر تحقیقات فدرال ایالت متحده آمریکا و اف بی آی نیز پیگیر این موضوع هستند. در پی این حمله سایبری فیلم‌های در حال پخش و اکران نشده این شرکت توسط هکرها سرقت و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. به‌ گفته منبعی در اف بی آی، تکنسین‌های شرکت سونی در حال تعمیر خسارات وارد شده به کامپیوترهای این شرکت پس از حمله هکری اخیر هستند. این بزرگترین حمله سایبری به این کمپانی پس از سال ۲۰۱۳ بوده است. در تعطیلات سال نو میلادی ۲۰۱۳ هم این کمپانی مورد حمله هکرها قرار گرفته بود.

کره شمالی اصلی‌ترین مظنون این حمله سایبری است. کمپانی سونی و مشاوران امنیتی این شرکت در حال تحقیق روی این احتمال هستند که فردی از طرف کره شمالی مسئول این حمله سایبری بوده باشد. در جریان هک شدن سونی پیکچرز اطلاعات شخصی بیش از 47 هزار فرد نیز فاش شده است که شامل هنرمندان هم می‌شود.

براساس گزارش‌ها، در پی این حمله سایبری چند فیلم منتشر نشده سونی در وب‌سایت‌های غیرقانونی به اشتراک گذاشته شده و از آمار دانلود بالایی هم برخوردارند. دزدیده شدن اطلاعات و فیلم‌های سونی ‌پیکچرز باعث شده تا این شرکت به سرعت شبکه خود را از کار بیاندازد تا با ضرر بیشتر مواجه نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha