• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۳ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93080301282
  • خبرنگار : 71245

عملکرد ایسنا در مقابله با عملیات روانی فضای مجازی در مورد "اسیدپاشی‌های اصفهان"

عملکرد ایسنا در مقابله با عملیات روانی فضای مجازی در مورد "اسیدپاشی‌های اصفهان"

ماجرای اسیدپاشی در اصفهان که طی آن چند بانوی محترم اصفهانی هدف اسیدپاشی فرد یا افرادی (فعلا مجهول‌الهویه) قرار گرفته‌اند، از حدود دو هفته قبل در فضای مجازی و واقعی، مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت.

ماجرای اسیدپاشی در اصفهان که طی آن چند بانوی محترم اصفهانی هدف اسیدپاشی فرد یا افرادی (فعلا مجهول‌الهویه) قرار گرفته‌اند، از حدود دو هفته قبل در فضای مجازی و واقعی، مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مواجهه با این رویداد خبری، مطابق خط مشی خود که براساس 6 اصل: اسلام، ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)، ولایت فقیه، و منافع و ارزش‌های ملی، بنا نهاده شده است، سیاست‌های زیر را پی گرفت:

1. اطلاع‌رسانی شفاف و به‌موقع

ایسنا از روزهای ابتدایی وقوع این حادثه تلخ و سریالی، اقدام به انتشار اخبار مربوط به آن کرد؛ چنانکه روز پنجشنبه 24 مهر، اولین خبر درباره این ماجرا با عنوان «جزییات اسیدپاشی‌های اخیر به زنان اصفهانی» روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت و در آن اشاره شد که «شامگاه چهارشنبه 23 مهرماه در خیابان مهرداد اصفهان به یک خانم جوان اسیدپاشی شده است». بر اساس آنچه در این خبر آمد، «به گفته شاهدان عینی و کسبه این خیابان، زن جوان در حالی که سوار بر خودروی سمند خود بوده توسط مهاجمان ناشناس موتورسوار مورد اسیدپاشی قرار گرفته است». از آنجا که یکی از سیاست‌های ایسنا، پیگیری اخبار از مجاری رسمی و قانونی است، در همین گزارش، موضوع را از یک مقام ارشد انتظامی یعنی سرهنگ حسین حسین‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان پیگیر شد که این مقام انتظامی نیز «با تأیید این خبر گفت: پلیس اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی متهمان است.» فضل‌الله کفیل فرماندار اصفهان، دیگر مقام رسمی‌ای بود که ایسنا به سراغش رفت و وی نیز در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این چندمین مورد از اسیدپاشی روی زنان در اصفهان در روزهای اخیر است، اظهار کرد: «چند مورد اسیدپاشی اتفاق نیفتاده بلکه این دومین مورد بوده و هر دو حادثه با فاصله زمانی اتفاق افتاده و پلیس در حال بررسی این موارد است».

2. جلوگیری از گسترش شایعات

از آنجا که این حادثه، ابعاد احساسی وسیعی داشت، به شدت مستعد شایعه‌پردازی بود و به‌سرعت، شایعات زیادی به شبکه‌های اجتماعی و سایر فضاهای مجازی و حقیقی، هجوم آورد. یکی از مهم‌ترین شایعات نیز این بود که قربانیان، هدف نهی از منکر و مبارزه با بدحجابی قرار گرفته‌اند. شایعه دیگر، وقوع اسیدپاشی در شهرهای دیگر بود. ایسنا با ورود به اصل ماجرا و پیگیری‌ها از طریق خود قربانیان و مراجع رسمی، از انتشار این قبیل شایعات جلوگیری کرد؛ به نحوی که روز 26 مهرماه در گزارش بعدی خود از این حادثه که مربوط به اظهارات قربانیان اسیدپاشی بود، با سه نفر از این بانوان و خانواده‌هایشان گفت‌وگو کرد و عینا گفته‌های آنان را منتشر ساخت. در این گزارش و با توجه به اظهارات قربانیان و خانواده‌هایشان، هر گونه ارتباط اسیدپاشی‌ها با موضوع بدحجابی یا نظایر آن، به شدت رد شد؛ چنانکه ایسنا به نقل از پدر یکی از قربانیان نوشت: «آنها که به دخترم تهمت بی‌حجابی می‌زنند باید در آخرت پاسخ دهند. ندا هیچ‌گاه نمازش ترک نشده است. همیشه وقتی می‌خواستم به دخترم پول بدهم زیر جانمازش می‌گذاشتم. او کسی نبود که در قید و بند حجاب نباشد. این را همسایه‌ها، فامیل و آشنایان همه شاهد هستند.»

یا اینکه به نقل از یکی دیگر از قربانیان جنایت، نوشت: «من در یک خانواده مذهبی بزرگ شده‌ام و هیچ وقت به خود اجازه نداده‌ام که با پوشش نامناسب از منزل بیرون بیایم. من آن روز فرم دانشگاه را به تن داشتم.»

ایسنا در همین گزارش به نقل از همسر یکی از قربانیان نیز نوشت: «همسرم نه قربانی بدحجابی است، نه خصومت شخصی» و به این ترتیب در اولین گزارش‌های خود، این موضوع را به خوبی و باشفافیت اعلام کرد که «اسیدپاشی‌ها هیچ ربطی به بدحجابی ندارد».

همچنین ایسنا شایعه اسیدپاشی در تهران را به نقل از پلیس آگاهی پایتخت در روز 27 مهرماه تکذیب کرد. تکذیب آمارهای بالای اسیدپاشی در اصفهان نیز، دیگر خبر رسمی ایسنا بود که روز 28 مهرماه منتشر شد.

3. خودداری از هرگونه پیشداوری

همانگونه که ذکر شد، عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و محافل خود و همچنین برخی رسانه‌های بیگانه، اسیدپاشی‌ها را مرتبط با مبارزه با بدحجابی و نهی از منکر می‌دانستند. ایسنا علاوه بر جلوگیری از تکثیر چنین دیدگاهی با پرداختن به واقعیت ماجرا و همچنین انجام گفت‌وگوهایی با اساتید حوزه و سایر کارشناسان، تلاش کرد که بدون پیشداوری و صدور حکم، این حادثه تلخ را پیگیری کند.

از جمله مطالبی که موید این موضوع است، یادداشتی است که ایسنا روز 28 مهرماه با عنوان «آنچه از اسید سوزاننده‌تر است» منتشر کرد و به صراحت «ربط دادن اسیدپاشی‌ها به مطالبی نظیر بدحجابی و ...» را مصداق «آدرس‌دهی غلط» برشمرد: «برخی اظهارات نظیر ربط‌دادن اسیدپاشی‌ها به مقابله با بدحجابی و امر به معروف و نهی از منکر یا مربوط دانستن این جنایات به نهاد و تشکیلاتی خاص، نه‌تنها وضعیت موجود را سامان نمی‌بخشد بلکه باعث صعب شدن پیگیری‌های رسانه‌ای می‌شود و از این رهگذر سه گروه سود می‌برند: اولین گروه، عاملان واقعی جنایات هستند که قطعا با این آدرس‌دهی غلط در حاشیه امن قرار می‌گیرند و هدف شوم خود را فارغ از اینکه چه هدفی هست، به راحتی دنبال می‌کنند. گروه بعدی، تندروهای افراطی داخل هستند که بدون هیچ هزینه‌ای برایشان تبلیغ می‌شود و بهره لازم را از رعب و وحشت ایجادشده می‌برند. گروه آخر هم رسانه‌هایی هستند که از آن طرف آب برای این طرف آب اظهار دلسوزی می‌کنند و تجربه هم نشان داده که دنبال اهداف خودشان هستند.»

در این یادداشت همچنین تاکید شد: «طرح این مطالب و البته برخی اظهارات تندتر که این روزها در شبکه‌های اجتماعی به وفور یافت می‌شود باعث می‌شود که ماجرا بی‌جهت صبغه سیاسی - امنیتی به خود بگیرد؛ در حالی که ماهیت این حادثه از بعد امنیتی یک ماهیت اجتماعی - امنیتی است و سیاسی جلوه دادن آن باعث به حاشیه رفتن اصل ماجرا می‌شود که باز هم به ضرر قربانیان است زیرا تجربه نشان داده که در مملکت ما هر چیزی جهت سیاسی به خود گرفته به سمت حاشیه و نهایتا نابودی رفته است.»

4. برانگیختن حساسیت مسئولان

شاید یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ایسنا در پرداختن به اخبار اسیدپاشی‌ها را بتوان ایجاد حساسیت در میان مسئولان برای نشان دادن واکنش مناسب به این موضوع دانست که البته طبیعتا مطالبه‌ای عمومی در پشت آن قرار داشت و این واکنش‌ها پس از انتشار گزارش «نمایندگان! این زنان به خاک سیاه نشسته‌اند»، آغاز شد و تا کنون نیز ادامه داشته است.

این چهار سیاست، نتایجی را در بر داشت؛ از جمله اینکه با اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع، اولا ابتکار عمل از رسانه‌های بیگانه برای پرداختن به موضوع بر مبنای سیاست‌های خود، گرفته شد و به نوعی، مردم بهترین منبع برای یافتن پاسخ سوالات خود را رسانه‌های داخلی دیدند که این خود اتفاق بسیار خوبی است. ثانیا با هشدار به شهروندان، میزان هوشیاری مردم به‌ویژه هموطنان اصفهانی افزایش یافت و به این ترتیب از افزایش تعداد قربانیان، جلوگیری به عمل آمد. همچنین با جلوگیری از انتشار شایعات و عدم پیشداوری، افکار عمومی به سمت دوری از هیجان رفت و واکنش‌های منطقی شهروندان، افزایش یافت.

نهایتا اینکه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با توجه به آنکه حرکتی «دانشجویی» را آغاز کرده بود که روح حاکم بر آن، «شفاف‌سازی»، «اطلاع‌رسانی» و «مطالبه‌گری» بود، این حرکت را با رویکردی «دانشگاهی» پی گرفت و ضمن انتشار نظرات مراجع رسمی و برجسته‌سازی آنها، نظرات طیف‌های دیگر از جمله برخی هنرمندان و حتی خود مردم را نیز منتشر کرد و به این ترتیب یک خوراک سالم رسانه‌ای شامل همه نیازهای مخاطب از جمله پیگیری اصل ماجرا، واکنش‌ها به آن و تحلیل ریشه‌های حادثه را در اختیار مخاطبان خود قرار داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در چارچوب خط مشی خود که روی سایت ایسنا نیز قابل مشاهده برای عموم است و مبتنی بر مصالح ، منافع و امنیت ملی و همچنین پاسداری از اندیشه‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است، رسالت حرفه‌ای خود را در این موضوع و سایر موضوعاتی که حقوق مردم و امنیت کشور را هدف قرار داده‌اند، به نحو احسن انجام خواهد داد.

واکنش مسئولان

ازسوی دیگر، پس از انتشار اخبار، واکنش‌های مسئولان، از وجود عزمی جدی برای برخورد قاطع با عاملان این جنایت حکایت داشت. در اولین واکنش‌ها پس از انتشار اخبار از سوی ایسنا و ورود رسانه‌های دیگر به این ماجرا، نمایندگان مجلس به‌ویژه نمایندگان اصفهان واکنش نشان دادند .

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، در دستورالعملی سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری را برای پیگیری مجدانه موضوع اسیدپاشی در اصفهان و شناسایی عامل یا عاملان و تامین امنیت شهروندان به عنوان مهم‌ترین نیاز جامعه، مامور کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه و سخنگوی دستگاه قضایی نیز در هفتاد و یکمین نشست خبری خود، اسیدپاشی‌ها را اقدامی ناجوانمردانه، جنایتکارانه و خشن عنوان کرد و گفت: عاملان این امر باید شناسایی شده و تحت تعقیب قرار بگیرند و به اشد مجازات برسندو وی همچنین از رسیدگی به این پرونده به صورت خارج از نوبت خبر داد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه «با عاملان اسیدپاشی برخورد عبرت‌آموز صورت می‌گیرد»، اظهار کرد: ما به دادستان اصفهان اعلام کردیم که با تمام توان تمام نیروها را بسیج کنند تا عوامل اسیدپاشی کشف شوند و با آنان برخورد عبرت‌آمیز صورت گیرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران نیز در خطبه‌های نمازجمعه، نسبت به حادثه اسیدپاشی واکنش نشان داد و از مسئولان خواست که هرچه سریع‌تر عوامل انجام آن را شناسایی و به اشد مجازات محکوم کنند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی نیز از کشف سرنخ‌هایی از عامل اسیدپاشی خبر داد.

علاوه بر این، ائمه جمعه و سایر مقامات قضایی، انتظامی و اجرایی نیز درباره این ماجرا و پیگیری آن اظهارنظر کردند. در کنار این موارد، وزیر بهداشت و دو نفر از معاونان رئیس‌جمهور از قربانیان حادثه عیادت کردند که مجموعه این واکنش‌ها و اقدامات، مسئولانه و قابل تحسین ارزیابی می‌شود.

در جدیدترین اقدامات در برخورد جدی با عوامل این جنایت نیز رییس قوه‌ی‌قضاییه ضمن دستور فوری برای پیگیری حادثه اسیدپاشی، ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر مجرم یا مجرمان دستگیر و بسزای اعمال زشتشان برسند.

عملکرد برخی رسانه‌ها

در مقابل رسانه‌های داخلی پیگیر اسیدپاشی‌ها، گروهی از رسانه‌ها در ابتدا سیاست سکوت را پیشه کردند که تا کنون نیز علت دقیق این سکوت اولیه، مشخص نشده است. در گام بعدی نیز این رسانه‌ها به جای ورود جدی ، رسانه‌های پیگیر را هدف قرار دادند و با زدن انگ‌های «همسو با ضد انقلاب»، «خائن» و ... تلاش کردند که پیگیری‌های رسانه‌ای حادثه را منکوب کنند و حتی آن‌را عملی «مجرمانه» جلوه دهند. نتیجه این عملکرد رسانه‌ای، عدم اعتماد افکار عمومی به رسانه‌های داخلی و سوق دادن شهروندان به سوی رسانه‌های بیگانه خواهد بود اما آنچه در این میان مهم به نظر می‌رسد، این است که چنین نحوه پرداختی به موضوع از سوی این دسته از رسانه‌ها، «اصل» را به «حاشیه» می‌برد و با سیاسی‌ کردن ماجرا باعث می‌شود که زخم جسم و روح بانوان اصفهانی، بستری برای رسیدن به برخی اهداف و انگیزه‌های نامعلوم شود. متاسفانه صداوسیما نیز به عنوان رسانه ملی،علاوه بر کم‌کاری در این موضوع، با استفاده از لفظ‌هایی چون «کثیف‌کاری» و «همراهی با بیگانه» برای رسانه‌های داخلی پیگیر موضوع - در یکی از بخش‌های خبری شبکه‌ی خبر - از ماهیت «ملی» خود فاصله گرفت.

نهایتا اینکه مطالبه عمومی و پیگیری‌های رسانه‌ای معطوف به «شناسایی، دستگیری و مجازات عامل یا عاملان این جنایت» است، فارغ از اینکه چه فرد یا افرادی با چه هدف و انگیزه‌ای اقدام به این کار کرده‌اند. در این میان، رسانه‌هایی که رسانه‌های پیگیر موضوع را مورد هجمه قرار دادند، با دو پرسش تاریخی مواجهند: یکی این‌که چطور، به‌جای آن‌که پیگیر برخورد قاطع با عاملان و مرتبطان احتمالی موضوع شوند، با به حاشیه بردن این مطالبه عمومی مردم و مسوولان کشور، خواهان برخورد با رسانه‌های داخلی پیگیر موضوع هستند؟ دیگر آنکه در یک موضوع با دایره‌ی تاثیری وسیع در جامعه، در قبال مسئولیت حرفه‌ای خود و افکار عمومی و مطالبات مردمی، در چه نسبتی قرار می‌گیرند؟

حال، مخاطبان می‌توانند نظرات خود درباره عملکرد رسانه‌ها از جمله ایسنا در این حادثه را به اشتراک بگذارند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۲۴

من اصفهانيم و اعتقاد دارم اگر شما اطلاع رساني نميکرديد اون رواني هنوز داشت ابروی اين شهر را ميبرد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۴۱

مجموعه ي ايسنا در يک سال اخير در مقام يک نهاد اطلاع رساني منصف و مورد قبول مخاطبان عمل کرده و اينگونه برخوردهاي قهري با خبرگزاري ايسنا و امثال آن فقط و فقط به علت انتشار اخبار و حقايقي است که خوشايند برخي نمي باشد.آنهايي که در 8سال دولت مهرورز(!)چشم خود را بر همه ي دروغ پردازي ها و انتشار اخبار سراسر توهين و افترا که از سوي سايتها و روزنامه هاي دولتي منتشر مي شد بستند. اميدوارم مجموعه ي ايسنا همچنان بر مشي اطلاع رساني صحيح و منصفانه ي خود پايدار بماند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۴۹

ایسنا يعني شرف

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۴۹

ايسنا را به خاطر رعايت اخلاق و مسئوليت حرفه اي و پيگيري مجدانه اش ميستاييم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۰۳

در سرخط خبرگزاريهاي مورد وثوق بنده ايسنا رتبه اول را دارد چون به اخبارش اطمينان دارم و دور از غرض ورزي و دروغ و توطئه و شايعه پراکني و با صداقت و امانت در گفتار و قلم اخبار و رويدادها را منتشر ميکند اميدوارم همه همکاران شما در اين خبرگزاري موفق باشند از تلويزيون و باشگاه خبرنگاران جوان بيش از اين انتظار نمي رود

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۰۵

دمتون گرم ک سکوت نکرديد. وجدان ي سري مرده.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۰۶

من هم به نوبه خودم از ايسنا تشکر مي کنم. امانت داري در انتشار خبر و اطلاع رساني بموقع رسالتي است که متاسفانه کمتر خبر گزاري اي را مي توان يافت که به آن وفادار باشد. از اينکه شنيدم عکاس آن خبرگزاري دستگير شده بسيار متاسف شدم.اميد که صحت نداشته باشد. يکي از رسالتهاي بزرگ خبرنگارها ايجاد پلي ارتباطي بين مردم و مسئولان و استيفاء حقوق آنان است. اميد که مسئولان با زاويه ديد بزرگتري به جامعه نگاه کرده و مايه افتخار ملت باشند. سربلند و پايدار باشيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۱۸

ممنون از ايسنا به عنوان يک اصفهاني خيلي پيگير اخبار اين قضيه بودم و به جرئت بين خبرگزاريها تنها ايسنا به صورت جدي و مستمر به اين قضيه پرداخته بود.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۳۴

دمتون گرم.منم اصفهان دانشجو هستم خيلي شايعه ميشنيدم.ممنون از اطلاع رسانيتون

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۴۰

شما به صورت کاملا شفاف به تشويش اذهان عمومي اقدام کرديد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۴۱

وظيفه رسانه انتشار اخبار جاري در کشور و جهان است. از پيگيري ايسنا متشکريم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۴۵

من ب عنوان يک اصفهاني متشکرم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۰۶

وحيد چرا بايد اينجور اخبار رو سانسور کرد و نگفت .اينجور که شايعات بيشتر ميشه.من نميدونم دليلت برا اين حرف چيه.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۰۹

از اينکه از مظلومين حمايت کرديد ممنون ايسنا = خبر گزاري مردمي

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۱۰

هيچ صدايي نبايد بلند باشد جز براي گرفتن حق مظلوم . واقعا از ايسنا ممنونم . زمستان مي رود و سياهي براي رسانه هايي که بسته به منافعشان کر ، کور و لالند باقي می ماند ... البته همه هم اين رسانه ها رو مي شناسند ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۱۳

وجدان آدم بايد راحت باشه و به نظر من شما به عنوان خبرنگار با وجدان عمل کرديد و بقيه رسانه ها که حاشيه پردازي مي کنند بايد به وجدانشون سري بزنند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۱۸

به مانند گذشته، برادران 20:30 علاقه اي به ورود به موضوعات چالش برانگيز نداشتند، تا اينکه بعد از اعتراضات ناچار به واکنش شدند. بدون رعايت انصاف و عدالت صرفا با عصبانيت وارد موضوع شدند و روزنامه شرق و ايسنا را همسو با شبکه هاي معاند دانستند. ولي سوالي که اينجا بايد بدان جواب داده شود اين است که برادران 20:30، تا کي بايد به رويه مصحلت آميز خود ادامه بدهيد و رسانه هاي شجاعي مثل شرق و ايسنا را همسو با دشمن بدانيد؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۱۹

متاسفم که ايسنا به محلي براي شايعه سازي تبديل شده است و همسو با دشمنان انقلاب عمل ميکند کار شما خبر رساني نبوده بلکه خبر سازي ميباشد سعي کنيد با توده مردم باشيد نه با معاندين کشور .

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۲۱

ممنون از اطلاع رساني خوب و به موقع شما ايسنا جان.هر چقدر رسانه هاي داخلي با مردم صادقانه تر برخورد كنند مردم كمتر سراغ رسانه هاي خارجي ميروند و جلو شايعات گرفته مي شود.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۳۸

اون رسانه هاي خاص نگران خودشون هستن. جرا وقتي عده اي فراتر از قانون حرکت مي کنن و شائبه اين رو پيش مي يارن که کار، کار بچه حزب اللهي هاست به اونا نمي تازن که اين حرکات مورد طمع دشمن قرار مي گيره و اگه فرداروزي تو جامعه اتفاقي بيفته نوک پيکان به سمت شما مي ره. انصاف اينه که به دوستان خودشون هم نصيحت کنن قدري تدبير در کارهاشون داشته باشن.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۴۵

به عنوان يه دانش‌جو مي‌گم بايد به حال ايسنا و رسانه‌هاي خبري هم‌مسلکش تاسف خورد. نحوه تنظيم خبر و گزارش‌ها و پوشش گزينشي اخبار، طوريه که مخاطب فکر مي‌کنه رسانه‌ي ضد انقلابه. به واکنش‌ها و نظرات ذيل اخبار چالشي که نگاه کنيم باز همين مطلب رو مي‌بينيم. آيا مسئولين اين رسانه متوجه هستن که در دراز مدت چه ظربه‌هائي به اعتماد افکار عمومي نسبت به انقلاب و نظام و به تعبير رهبري "جريان‌هاي انقلابي و مومن" وارد مي‌کنن؟ بايد به حال ايسنا و رسانه‌هاي خبري هم‌مسلکش تاسف خورد. اميدوارم سياست‌ها و رويه‌ي خبري‌ش اصلاح بشه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۷:۱۰

آقاي دانشجو ضربه رو اينطوري نمي نويسند خسته نباشي

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۴۶

ايسنا واقعا عالي

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۵۴

با سلام ايسنا حمايتت ميکنيم.اگه شما اطلاع رساني نميکردي کسي کاري نميکرد و فاجعه از اينم بزرگتر ميشد.به خدا مردي ايسنا.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۵۷

از عملکرد خبرگزاري شما تشکر ميکنم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۳:۲۰

بدکاران بد مي کنند. روزنامه نگاران گزارش مي کنند. اين فريضه شان، وظيفه شان است. رسيده کنندگان نيز از رسيدگي به بدکاران غافل مانده، بندِ روزنامه نگاران مي کنند. ما که نمي توانيم چون بي بي سي يا رسانه‌هاي غربي به مساله اي مي پردازند به آن بي توجهي کنيم. مگر معيار خبررساني بي بي سي است که بر اساس آن سلبي يا ايجابي عمل کنيم. بگذريم که صداسيما خود همه ي ظواهر برنامه هاي بي بي سي را دنبال مي کند و هيچ کسي هم نمي گويد چرا.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۳:۲۴

ايسنا با عملکردش تبديل به يک رسانه قابل اعتماد ميشه اميدوارم به اين رويه ادامه بده

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۳:۲۴

خوب بود. اگر اين کار را نميکرديد مجرمان حالا احساس امنيت ميکردند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۳:۲۵

سپاس نمي شود که به موضوعي نپرداخت چون ممکن است رسانه ي خارجي بعدها به آن بپردازد. اين هم شد معيار؟ حواسمان نيست که با اين شيوه به نوعي رسانه هاي خارجي را مبدا مختصات قرار مي دهيم و رسانه هاي داخلي را بر حسب آنها مي سنجيم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۳:۲۷

زنده باد ايسنا. به حرف هاي صداوسيما اهميت ندين ميگه ديگه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۳:۳۱

اگه جرات داريد و راست ميگيد متن کامل اولين گزارشتون رو درباره اسيدپاشي ميذاشتيد تا همه ببينن که اولين بار شماها بودين که قضيه رو به حجاب ربط دادين و چند روز بعد هم در اقدامي عجيبتر گفتين کار تکفيري هاست!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۳:۴۱

امشب خيلي دلم براي تلويزيون بالخص 20:30 سوخت. که در گزارشش عليه ايسناکه در اين مدت کامل اطلاع رساني کرد هر چي که خواست گفت. 20:30 نشون داد که برخلاف تصور مردم که فکر مي کنند خبر راستگوي صدا و سيماست اين گونه نيست. ممنون ايسنا که در اين چند روز در کنار ما بودي.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۳:۴۱

اين متن بيشتر شبيه دفاعيه مدير عامل ايسنا در دادگاه است . چهار تا رسانه که انگ زدنشان مايه افتخار و نشان از رويه درست و به جاي ايسناس نبايد شما را به هراس بيندازد تا جوابيه و دفاعيه منتشر کنيد ... شجاعت خود را ادامه دهيد بدون ترررررس

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۰:۰۳

ايسنا تو باعث شدي ديگه سراغ سايتاي غربي نرم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۰:۰۹

اول از همه از خبرگزاري ايسنا به خاطر خبر رساني خوب تشکر ميکنم کساني که ميخواهند اين عمل زشت و غير انساني را کم اهميت جلوه بدهند فقط فاصله خودشون با مردم را زياد ميکنند(گذشته از اين که عاملان با چه هدف ونيتي اين کار را انجام داده اند)

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۰:۲۹

اين ديگر مايه ى ننگ است، از فاجعه و جنايت چشم پوشيدن و طلبكار شدن از خبررسانى و ظن و گمانها. خبررسانى شفاف و سريع در چنين مواردى اولين وظيفه ى هر رسانه ايست. اگر حجم پوشش خبرى پس از اولين يا دومين مورد بالا بود، شايد مقامات امنيتى و قضايى هم زودتر احساس مسئوليت كرده و وارد عمل ميشدند و جنايت به چندين مورد نميرسيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۰:۵۶

به نظر من شما نسبت به بسياري از رسانه‌ها منصفتر هستيد. هم در جريان اسيد پاشي و هم در انتشار بقيه اخبار حدي از اخلاق و تقيّد در قلم شما هست. جاي تأسّف هست که کوچکترين فعاليت رسانه‌اي در ايران خيانت و همسويي با دشمنان محسوب مي‌شه. اين راه که اينها ميروند به ترکستان است

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۱:۲۸

از من بپرسند خبرگزاري بي طرف خوب داخلي چي هست با اطمينان مي گويم فقط .....::::: ايسنا :::::.....

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۱:۳۴

شما به بعضي از اين رسانه ها کاري نداشته باشين و رسالت خودتون رو داشته باشين و کنار مردم باشين، اين عادت اون رسانه هاست که هميشه دشمن و خودي رو برعکس ميگيره

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۱:۳۷

1- ورود مسئولان مرتبط به ماجرا كمي دير اما با استانداردهاي موجود در ايران بسيار خوب و اميدوار كننده بود. مسئولان در مجموع از مخفي كاري و منش جعلي همه چي آرومه فاصله گرفتند، كه اين برخورد فعال با مسئله جاي تقدير دارد. 2- اگرچه ماجرا هنوز به طور كامل تمام نشده است اما، اين همكاري مناسب رسانه ، مسئولان و مردم بسيار ارزنده است. هر كس به نحوي وظيفه ي خودش را انجام داد. اميدوارم روزي همه ي رسانه ها و مسئولان با اطلاع رساني و مسئوليت پذيري مناسب و فعال ، ضمن پذيرش ضعف ها و مشكلات موجود زمينه را براي حل مشكل فراهم بياورند. از ايسنا و مسئولان به خاطر واكنش نسبتا مناسب در خصوص اين موضوع تشكر مي كنم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۱:۴۰

من خواننده ي سايت ايسنا نيستم. در خصوص ماجراي اسيد پاشي به صورت ناخواسته خواننده ي ايسنا شدم مطالبش را موثق ديدم و خبرها را از اين طريق دنبال كردم. بابت پيگيري و اطلاع رساني مناسب ايسنا در خصوص اين ماجرا ( با درنظر گرفتن حساسيت ها و محدوديت هاي نابجاي موجود در فضاي رسانه در ايران ) از اين رسانه تشكر مي كنم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۲:۱۱

ايسنا خودتم ميدوني بي طرف نبودي ، من اصفهانيم و روزي که جلو دادگستري تجمع شد اونجا بودم ، خيلي از خانمهاي محجبه حضور داشتند ولي عکاس شما فقط از خانمهايي که پلاکارد اعتراض آميز انگليسي در دست داشتند عکس گرفت ، البته شايد بنده خدا از همه عکس گرفته باشد ولي گزينشي که من در سايت ديدم کاملا جهت دار بود .

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۳:۲۸

برخي مسئولين و صدا و سيما بايد به کساني بتازند که با اعمال بي محابا و خودسرانه در کشور باعث بدنامي و آسيب به وجهه کشور مي شوند و نه اينکه از رسانه ها بخواهند به خاطر اينکه ديگران نفهمند چه خبر است ماوقع را لاپوشاني کنند من يه سوال از اينها دارم وقتي رسانه هاي آمريکا و به تبع اونا دولت آمريکا جريان شليک يک پليس رو به نوجوان سياهپوست (که اين خبر رو قربونش برم همين صدا و سيما دو ماه در صدر اخبارش بود) رسانه اي کردن بدخواهان آمريکا از اين آب گل آلود ماهي گرفتن آيا و به نفع دشمنان آمريکا کار کردن؟ و کثيف کاري کردن و با دشمنان آمريکا همکاري کردن و آب به آسياب دشمنان کشور آمريکا ريختن؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۶:۳۸

بنده هم به عنوان دانشجو فکر مي کنم بايد به حال شما تاسف خورد . چون در جامعه ايران اسلامي هستيم نبايد همه چيز رو مدينه فاضله بدانيم و سرمان رو تو برف کنيم و از همه مهم تر نيايد از حقيقت بگذريم .( هيچ صدايي بلند باشد جز براي گرفتن حق مظلوم .) مصلحتي ينايد کرو کور و لال شد مثل مردم کوفه ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۷:۳۸

سكوت در چنين فاجعه اي جايز نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۷:۴۴

عملکرد ايسنا قابل تحسين بود متلاسفانه يک مشت آدم بدون شناسنامه به جاي پرداختن به اين اقدام زشت پشت برخي ارزش ها سنگر گرفته و خبر رساني شفاف را محکوم کردند. هيچکس در اين اتفاقات اصل نظام را متهم نکرده ، اعتراض ها به جريان و گروهي است که براي تنفر تبليغ مي کنند ، همين ها خودشان را همسنگ با نظام مي دانند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۷:۵۲

تو اين مدت هميشه از يه ور بوم افتادي! پس اين چيه ديگه؟! دفاعيه پخش کردي؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۸:۰۰

در مکتب جهل، بت تراشي نکنيد!/ خون در دل شهر نور وکاشي نکنيد!/ اي هرزه دلان زشت رو، در اين باغ/ بر چهره ي گل اسيدپاشي نکنيد! * شهاب گودرزي

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۸:۰۰

اگر رسانه اي صورت مسله را پاک کند اونوقت انقلابي است؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۹:۱۲

واقعا براي طرز فكر برخي افراد كوته فكر متاسفم. آيا اطلاع رساني و شفاف سازي و به فرياد مظلوم رسيدن به معناي همسو شدن با معاندان است؟ ايسناي عزيز از پيگيريت ممنونم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۱۶

به شدت يک سويه بودي ايسنا مصاحبه با نيوشا ضيغمي و هما روستا که اخرش بگن اصيد پاشي براي مبارزه با بي حجابيه و ... يعني بيطرف آيا؟ خوب نيست، نکنيد اين کار رو

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۲۹

از اين ياداشت نگرانم! احتمالا در قبال عملي ايسنا عکس العمل نشان داده و اين يادداشت را منتشر کرده! اميدوارم حضرات به جاي دستگيري اسيدپاشان بر نيروهاي ايسنا فشار نياورند و مشکلات برايشان ايجاد نکنند!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۳۳

ايسنا اخبارت منصفانه بود و من تصميم گرفتم هميشه ديگر ايسنا بخوانم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۳۵

ايسنا کارت درسته

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۳۵

هميشه يه سري از اين ور بوم مي افتن يه سري از ون ور بوم اولين نکته اينه که متاسفانه هيچ مديريت درستي درباره اين خبر اعمال نشد يه سري از همون لحظه اول شروع کردن به انتقاد و متهم کردن امام جمعه اصفهان و آمران به معروف و به طور ويژه طرح حمايت از آمران به معروف رو زير سوال بردنش و ربط دادن اين اتفاق وحشتناک رو زشت به مسئله حجاب از طرف ديگه هم برخي کلا سکوت کردند مثل صدا و سيما و دير هنگام به شفاف سازي دست زدند و تو اين فرصت عده اي هر کاري خواستند کردند خصوصا تو فضاي مجازي و با زدن حرف رسانه هاي خارجي که دشمنيشون با مردم و حکومت ايران خيلي وقته بر همگان آشکار شده. اين بود نظر بنده

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۴۲

چقدر زود جا زديد و با چند انتقاد کيهان و صدا و سيما و به ندامت نامه نويسي و انکار حقايق پرداختيد...برايتان متاسف هستم...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۵۱

بعضيا فقط منفي درست شدن نميشه کاري کرد، شما کار خودتونو انجام بدين

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۰۷

سپاس از خبررساني صريح و شفافتون . از معدود رسانه هايي بوديد که واقعيت رومستند بيان کرديد برخلاف رسانه هايي که در توهم به سر ميبردند و واقعيت و حقوق طبيعي مردم و قربانيان را با اخبار دروغ زير سوال بردند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۰۸

به نظر من ايسنا و شرق دو بال موفق رسانه اي در ايرانند نه مثل صداوسيما كه همه چيز را از چشم مردم پنهان و لاپوشاني مي کند، نه مثل برخي روزنامه‌ها كه همه چيز رو به دشمن فرضي هميشگي نسبت ميدن، نه مثل رسانه‌هاي معاند كه بي‌دليل هر چيزو سياسي مي‌بينن.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۱۷

با قاطعيت مي گم تمامي خواص و درصد بالايي از عوام نه به صدا وسيما توجهي مي کنند نه به صداقت آن اعتقاد دارند، صدا و سيما سالهاست با اين رويه معيوب به قهقرا رفته است...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۲۰

طولاني شدن دستگيري عامل اين جنايت براي افکار عمومي شائبه بزرگي به وجود آورده است ....

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۲۰

همه بايد در آخرت جواب بديم. به نظر من ايسنا با اين کار آخرت خودش رو آباد کرد چون اين کار به جان مردم بسته بود

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۳۲

به نظر ميرسه تراژدي جديدي رو عليه حجاب دارن رقم ميزنن. اون از کمپين نه به حجاب و اين هم دروغ بزرگ اسيد پاشي.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۲:۱۲

من شما را يک سايت مستقل مي دانم و مطمئنم که شايعه پراکني نکرده ايد. بايد به صدا وسيما گفت آيا گفتن حقايق شايعه‌پراکني است؟؟؟؟؟ فلذا مردم هوشيارتر شدند و مي دانند چه کسي راست مي‌گويد. حالا 20:30 هر چه مي‌خواهد بگويد. من سايت ايسنا را بي طرف مي دانم و از شما حمايت مي‌کنم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۲:۲۹

تورو خدا يه خبري در مورد عکاستون آريا جعفري بگيد. آزاد شد؟ خيلي زشته نسبت به خبرنگار خودتون بي تفاوت باشد. حداقل بگيد سوءتفاهم بوده

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۲:۴۲

ايسنا جان شما کار خودت رو بکن ترسي هم از اين تندروها نداشته باش...... واقعا جاي تاسف داره چه جوري برخي از رسانه‌ها ميگن چيزي از اسيد پاشي نگين؟؟؟؟؟ رسانه ملي ايران: ايسنا

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۲:۴۹

مرد باش نظرات مخالفتو هم بذار

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۲:۵۲

به جرات مي تونم بگم در سال هاي اخير جسارت در انتشار خبر و واقعه و گزارشي تا اين حد رو از ايسنا نديده بودم. فکر کنم وظيفه رسانه و شما همين باشه. پس وظيفه‌تون رو بهتر و بهتر و بهتر انجام بديد. پيگيري تون عالي بود ممنون از بچه هاي اصفهان

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۳:۲۲

سالهاي سال هست ايسنا و راه و روش تحسين برانگيزش رو بعنوان يکي از اصلي ترين منابع کسب خبر انتخاب کردم و بهش افتخار مي کنم. با کمترين بودجه، شايد يک صدهزارم بودجه صدا و سيما ولي بسيار کارآمد و مفيد و صادقانه به رسالت خودتون پرداخته ايد. قطعا در اين فضاي مسموم رسانه اي که صدا و سيما پرچمدار اون هست، شما بايد مورد ظلم و جفا قرار بگيريد. ولي دستگيري عکاس شما رو با هيچ منطقي نميشه توجيه کرد! ديگه شورش رو در آوردند ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۳:۲۵

از رسانه هايي که نام برديد واقعا انتظاري بيش از اين نيست. اين بزرگواران امتحان خود را در موقعيت هاي مختلف پس داده اند و متأسفانه روز به روز نيز مردم را نسبت به خود بي اعتمادتر مي کنند. اميدوارم که اينها به عقلانيت روي آورند. از عملکرد بسيار خوب شما نيز سپاسگزاريم. با اين هجمه ها ايسنا محبوب تر مي شود. شک نکنيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۳:۲۷

آفرين به ايسنا. هميشه اخبار را از همين خبرگزاري دنبال مي كنم و بسيار راضي ام. صدا و سيما بعد از يك هفته سكوت، در مجله خبري شبكه اول به برخي از خبرگزاري هاي داخلي (كه آنگونه كه در تصوير مشخص بود منظورش فقط ايسنا بود) انتقاد كرده كه چرا مسئله را «بزرگنمايي» كرده اند و اين به آن دليل است كه با رسانه هاي بيگانه همسو شده اند. واقعا براي صدا و سيماي خودمان متاسفم. اصحاب رسانه مثلا ملي! در چند روزي كه تنها واكنش شما به اين خبر تنها سكوت و سانسور بوده و حتي كوچكترين اشاره اي هم در اخبار صدا وسيما به اين خبر مهم نشده بود، مردمي كه مي خواستند واقعيت را بدانند بايد چه مي كردند؟ ايسنا در ميان سيل اخباري كه از رسانه هاي بيگانه منتشر مي شد، با اطلاع رساني شفاف و صحيح و به موقع، مردم را نسبت به پوشش واقعي اخبار از رسانه داخلي مطمئن ساخت و حتي باعث شد روزنامه ها و بالاخره همين صدا و سيما هم حداقل اشاره اي به اين مسئله بنمايند. آفرين به ايسنا. خبرگزاري مردم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۳:۳۷

اخبارتون بسيار منصفانست. شما به عنوان يک رسانه تنها اهرم فشار در موارد کشف فساد هستيد. لطفا همين روال رو ادامه بديد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۳:۵۹

يک نفر اون پايين گفته ((برخلاف تصور مردم بيست و سي بخش راستگوي صداوسيما نيست!)) ميشه اون ادم کوته‌فکري که تا حالا فکر ميکرده بيست و سي راست ميگه نشون بدين!!؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۴:۲۱

بابا براي صدا و سيما آقاي کفاشيان خوبه که در بحث پخش زنده فوتبال محکم و قاطع رفتار کرد...عامل اصلي اختلافات سياسي در کشور فقط و فقط صدا و سيما هست که از خط آرمان هاي امام راحل، انقلاب و نظام فاصله گرفته

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۴:۵۰

چرا از دستگيري عکاستون حرفي نزدين؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۴:۵۷

واقعا از عملکرد شما متشکريم, خوب اطلاع رساني کرديد ,لطفا به رويه خود ادامه بدين. ممنون

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۵:۵۳

ديشب 20:30 تو به اصطلاح تحليل خودشون درباره اسيدپاشي ايسنا رو متهم كرد به جوسازي رسانه‌اي. واقعا آدم مي‌مونه بعضي‌ها به دنبال چي هستند؟ تو كشور ما فقط جيب و جايگاه يك‌سري افراد مهمه. اگه اون به خطر بيفته زمين و زمان بايد جواب پس بدهند به كجا داريم مي ريم ..........

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۶:۳۹

ببين! اولين نفر من و تو و بي بي سي روي اسيدپاشي کار کردند بعد شما. هر كي باشه مي‌فهمه داستان از کجا نشأت گرفته عمو جون.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۷:۱۰

نون به نرخ روز خور هستين

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۸:۴۷

كار ايسنا در انتشار و پيگيري خبرهاي اسيد پاشي اصفهان كاملا صحيح و حرفه‌اي بود. متاسفانه رسانه ملي ما و برخي رسانه‌هاي ديگر در انتشار خبرها هميشه چند گام از مردم و واقعيت عقب هستند. براي همين هميشه در مقابل رسانه‌هاي خبري پيشرو در انعكاس اخبار از تاكتيك "انگ‌زني" براي توجيه رفتار خود استفاده مي كنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۹:۳۸

ايسنا کارت بسيار عالي هست. ممنونيم از اطلاع‌رساني شما

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۲:۰۰

ايسنا دمت گرم سالاري يه دونه اي.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۰۰:۱۱

ترسيدي عمو

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۰۱:۱۲

واقعا از ايسنا به خاطر کار استانداردش تشکر مي کنم و در همه کلاسهام اون رو به دانشجوها معرفي مي کنم. سپاسگزارم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۰۱:۳۴

برخي دوستان طبق روال منسوخ يک جرياني باز ايسنا رو متهم به پوشش خبري کردن که رسانه هاي بيگانه هم آن را ممکنه پوشش داده باشن. بايد پرسيد وقتي که برخي در قبال مسائل و معضلات اين چنيني داخلي بي‌تفاوت هستن و اينکه صدا و سيما خبراي مهم تري داره مثل سرما خوردن يه سياهپوست به دست ارتش آمريکا، رسانه داخلي مثل ايسنا نبايد به اسيد پاشي بپردازن؟ در ضمن در اين چند ماهه ديديم که چه کساني با رسانه هاي اسرائيلي آمريکايي همسو شدن و هر روز براي تضعيف دولت روحاني متوسل به نوشتجات و نقل قول رسانه هاي اجنبي ميشن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۰۸:۴۷

ملت فهيم به ايسنا مديون هستند.امان از افراطي گري

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۰:۲۲

بسيار عالي اين واقعه را رو کرديد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۰:۳۲

ايسنا کارت درست بود. نترس و شجاع باش

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۴:۲۳

ايسنا با پوشش خوب اخبار اين رويداد و تجمع بجا و خودجوش در اعتراض به عدم بازداشت مسببين خوب عمل کرد. البته انتظار مي رفت که خبر بازداشت همکار خودتان و همچنين بازداشت معترضين رو هم پوشش بديد که متاسفانه انجام نشد ولي در کل پوشش خوبي بود

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۵:۰۵

متاسفانه به دليل غير حرفه اي بودن و عدم مديريت دقيق در زميني بازي کرديد که غربيها و دشمنان نظام برايتان طراحي کرده بودند.بالاخره خيلي زمان مي خواهد تا شما حرفه اي شويد و مورد بازي سياستمداران کهنه کار غربي قرار نگيريد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۰۰:۰۴

نظرتون چيه كه همش خبر از پيشرفت و رفاه و آساش و راحتي و آرامش مردم بذارند و و مسائل و مشكلات جامعه رو نديد بگيرند كه خداي نكرده كسي سوءاستفاده نكنه ؟! كمي نهج البلاغه بخونيد تا ببينيد كه نبايد با سرپوش گذاشتن روي مشكلات بخواين نشون بدين كه اصلا مشكلي وجود نداره كه نياز به حل داشته باشه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۲۲:۳۸

متاسفانه همين نگاه شماباعث شد که درآن 8 سال اينقدرفسادهاي گسترده(3 هزارميلياردي،بيمه،بورسيه هاو....)اتفاق بيفتدوکسي ازترس متهم شدن دم برنياورد......کمي فکرکنيم ومنصف باشيم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۵:۲۹

ايسنا به عنوان رسانه، حرفه‌اي و مسئولانه عمل کرد. دستش درد نکند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۵:۵۶

جناب دادستان در مصاحبه اي گفته اند که تشويش اذهان اتهام کمي نيست و باآن برخورد خواهد شد ايشان احتمالا" خوب مي دانند که صرف نشر خبر که موجب تشويش اذهان عمومي شود جرم نيست بلکه آنچه در قانون آمده است نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي است که جرم است و مي تواند اتهام تلقي شود. مانند اينکه خبر صدا و سيما اطلاع دهد در فلان نقطه زلزله يا سيل آمده و عده اي فوت شده يا زخمي شده اند . مسلم است که اين خبر موجب تشويش و نگراني مردم مي شود اما جرمي اتفاق نيفتاده اما اگر خبر دروغ باشد در اين حالت جرم تلقي مي شود.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۸:۵۲

مسئولين مربوطه به جاي گير دادن به ايسنا خواهشا قانوني سخت براي اين اقدامات وضع کندکه ديگر شاهد اين ماجرا نباشيم درضمن ايسنا هم حقيقت ها را گفت .

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۲۰:۰۷

رسانه ها و تريبون هايي امثال ايسنا رو بدون کوچکترين دليل مستدلي متهم به اتهامات ثابت نشده و تکراري و همه آشناي فتنه‌گر، جيره‌خوار آمريکايي، مخل امنيت، مزدور و مشوش اذهان عمومي و ... مي کنند و با وجود قباحت اتهام و افترازني در قوانين کشوري و شرعي خود را مدار و محور حق و ارزشي مي دانند؟! به هر حال اگر رسانه داخلي و متعهدي مثل ايسنا مجبور به سکوت در قبال تحولات و حوادث اجتماعي بشه پس من ايراني بايد جواب سوالاتم رو درباره اين موضوع اسيد پاشي از کجا بگيرم؟ چرا چند روز پيش مسئولين انتظامي گفتن اسيدپاشا دستگير شدن ولي پس از چند روز هيچ خبري نيست؟ چرا با اينکه باز يکي از مسئولين انتظامي گفتن اين جريان اسيدپاشي در اصفهان ماه هاست شروع شده و هيچ اقدامي صورت نگرفته و چرا هاي ديگر؟ حالا شما بريد ايسنا و تمام عواملشو نابود کنيد بينم همچين مواردي درست ميشه و با اقداماتي از اين دست اين عده در برخورد با رسانه هاي دلسوز مثل ايسنا فقط برخي از مردم رو به سمت رسانه هاي خارجي سوق ميدن که ديگه نه کنترلي بر آنها هست و نه دلسوزي دارن بلکه سر عناد هم دارن به صدا و سيما هم که اميدي نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۲۱:۵۴

اگر صدا و سيما به موقع اطلاع‌رساني ميکرد حالا احتياجي نبود آسمون ريسمون ببافن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۰۹:۱۳

خود گويي و خود خندي خود مرد هنرمندي

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۰:۰۵

با سلام . به نظر من کار ايسنا نمونه جالب نقش اثرگذار و بي بديل يک رسانه مستقل بود. دستور مستقيم روساي سه قوه و برانگيختن حساسيت همه مردم به وقوع اين پديده شوم در اصفهان مديون بيداري و زيرکي ايسناست. شما لحن توام با بي‌ادبي برخي رسانه ها را مبنا قرار ندهيد. شما پيش وجدان خود و پيش خداي خود نتيجه کارتان را مبنا قرار دهيد و ببينيد که خبر شما اثربخش بوده است. آنها مي‌خواستند و مي خواهند که شما مثل خودشان هتاک و بي‌ادب باشيد و به خيلي از چيزها از جمله موضوع بورسيه‌ها گير ندهيد. ايسنا جان آنها بايد بدانند که زمان اينکه مردم فقط به آنها نگاه کنند گذشته و اگر انصاف داشته باشند مي‌دانند که آنجوري که فکر مي کنند نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۰:۳۴

قبيله خبر بيست و سي را به خدا حواله دهيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۱:۴۰

کار ايسنا تشويش اذهان عمومي و در راستاي اهداف بي بي سي بود

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۳:۴۴

ايسنا کارش عالي بوده و هست ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۴:۵۵

•من از ايسنا بابت خبرهاي دقيق و درستي که انجام داده تشکر مي کنم واز خبر30 20 واقعا متاسفم که نه تنها اطلاع رساني درست و صحيحي مي کند بلکه ديگران را متهم به همسوشدن با بيگانگان مي کند. پس از دستگيري عاملان اين کار زشت وناپسند برخود جدي واشد مجازات(قصاص واعدام ) شودو صدا وسيما بايد ان را پوشش خبري دهد تا کسي ديگر جرات نکند امنيت دختران و زنان اين جامعه را به خطر بيندازد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۶:۲۲

ايسناي عزيزم هر کي هر چي ميخواد بگه شما همانطور که قبلا هم بوديد و هستيد و خدا مدنظر شما بوده به کارتان ادامه دهيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۸:۴۹

به نظرم ايسنا يعني اعتماد، صداقت و دقت دستتون درد نکنه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۸:۵۵

ايسنا عاليه از همه لحاظ اما هميشه ديگر شبکه هاي خبري ايراني مثل ..... هميشه با تحليل هاي غلط وکوته‌فکرشون مي خواهند اين گونه خبر گزاري ها رو که هميشه حقيقت وقايع رانشان مي دهند راخراب کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۲۰:۵۴

کار ايسنا درسته اين چه حرفيه مردم خبرا رو از خبرگزاريها مي خونن و پيگيري مي کنند مگه تقصير ايسنائه که اونا هم خبر مي خونن اين تفکرات عصر حجري چيه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۲۱:۰۱

من مطمئن هستم که ايسنا در اين جريان بازي خورد و آلت دست بيگانگان قرار گرفت. جرقه نخست توسط ايسنا زده شد بدون ترديد. اسنادش هم در همان رسانه هاي بيگانه به روشني قابل مشاهده است.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۲۲:۰۹

عده اي ميگن اسيدپاشي کارآمريکاست خب پس بذاريد ايسنا آمريکا رو رسوا کنه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۲۲:۵۸

ايسنا به عنوان يک رسانه بي طرف کارش را به خوبي انجام داد و وظيفه خود دانست تا مردم را از اين ماجراي شوم آگاه کند که جا دارد به شما عزيزان خسته نباشيد عرض کنم .. شايد اگر شما چيزي نمي گفتيد ساير اصحاب رسانه شما را به طرفداري از اين پديده شوم متهم مي‌کردند .. موفق باشيد ..

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۰۸:۰۲

دوستاني كه با برخي نوشته ها باز هم دارند ايسنا رو مي‌كوبند و مي‌دونيم چه سايتهايي هستند- اونايي كه پول كلان از فلان جاها مي‌گيرند و عليه ايسنا اين جوري مي‌نويسند ماه هيچ وقت پشت ابر نمي مونه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۰۸:۱۳

مهم رساندن صحيح خبر به موقع و بدون غرض ورزي هست . مردم خودشون خوب و بدشون را ميدونند نيازي به امثال صدا و سيما ندارند که آنان را توجيه کنند. مردم دنبال واقعيتند. اگه خودشون(صدا وسيما)روز اول رو راست بودن نيازي نبود که از بي بي سي آدم خبرو بشنوه. هر چند که من ماهواره ندارم و از ايسنا خوندم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۰۹:۳۵

الان يه جوي به راه افتاده که ميخوان از ايسنا اصفهان انتقام بگيرن ولي ما فراموش کرديم که خدايي هم هست دعاي قرباني هاي اسيد پاشي و زنان اصفهاني پشت سر ايسناست به همين دليل ايسنا نبايد ترسي داشته باشه..مطمئنا اگر خبرهاي ايسنا اصفهان نبود مسئولين هم اينقدر به قرباني هاي اسيد پاشي توجه نمي کردن و شايد زنان بيشتري قرباني اين اسيد پاشي مي شدن...اي کاش ما که ادعا مي کنيم مسلمانيم حداقل يه کم از عدالت امام علي را سرلوحه کارمون قرار بديم.. ايسنا خواهش مي کنم چاپ کن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۱۰:۲۵

زنده باد ايسنا. کارتان ابتدا کاري خدايي و سپس کاري مردم‌سالارانه بود. دست‌مريزاد. اميد که مسئولين قدر زحمات اين عزيزان را بدانند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۱۱:۳۴

زنده باد ايسنا عملکرد ايسنا بيانگر اين است که وامدار هيچ جرياني در کشور نيست و ضمن دفاع از ارزش هاي اسلامي شجاعانه اطلاع رساني مي کند. کسانيکه که اين کار را غير حرفه اي ميدانند يقينا در کار رسانه اي عقب هستند و اتصال اين موضوع به خوراک رسانه اي بيگانگان ناشي از حسادت آنان است. زنده باد ايسنا

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۱۲:۴۲

اين ايسنا بايد درس عبرتي بگيره تا بعد از اين بنويسه در ايران همه چي خوبه و هيچ مشکلي نه در باب فقر و فساد و تبعيض و پارتي بازي و رانت خواري و نا امني و ... در ايران وجود نداره تا استکبار جهاني به سرکردگي آمريکاي جنايتکار، از حسادت اين همه خوبي و آباداني در کشور ما چشماشون ار حدقه در بياد و نابود شن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۱۲:۴۹

سلام وظيفه يک رسانه آگاهي بخشي وپيگيري معضلات جامعه است حال آنهايي که بر نمي تابند حتي اين عملکرد نيم‌بند يک رسانه را شايد ريگي درکفش دارند . جنايتي به اين هولناکي رخ داده که حتي به نظر من بدتر از جنايت داعشي‌هاست ولي گروهي مي خواستند مخفي باشد چرا ؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۱۴:۵۶

عملكرد ايسنا در راستاي منتشر كردن اخبار خوب مفيد و اميدبخش بوده و هست

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۱۶:۲۲

ايسنا يکي از بهترين خبر گزاري هايي که من پيگيري ميکنم و بهشون خسته نباشيد ميگم. فقط ميتونم بگم که دنياي کثيفيه که ما داريم توش زندگي ميکنيم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۱۷:۳۶

اونهايي که خط فکري ايسنا را ميشناسند ميدونند که مقابله با عمليات رواني و آگاهي‌رساني به‌موقع دروغي بيش نيست. اميدوارم اونهايي که اين افراد و سياست‌هاشون را به همراه حاميانشون شناختند فعاليتشون را در مقابل اين هدف‌گذاري ايسنا ادامه بدهند تا جلوي برخي اشتباهات مجددي که اين رسانه پيش‌تر در سال 88 مرتکب شد را بگيرن.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۱۷:۵۷

هرچند دفاتر منطقه اي ايسنا داراي تصميم گيري هاي منطقه اي نيز هستند، اما اين اقدام ايسناي مرکز نشان ميدهد دوباره ايسنا به مولود دوم خرداد بازگشته

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۰۹:۴۵

ايسنا به وجدان و اخلاق حرفه اي‌اش پابند بوده و از اين جهت بايد سپاسگزار آن بود.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۰:۰۱

تو بحث اطلاع رساني خوب بود، ولي خداييش يعني چي كه با هنرپيشه و مدير گالري و كارگردان درباره اسيدپاشي مصاحبه مي‌كنيد؟!! يا اون گزارش "زن بودند" بدجور توي ذوق مي‌زد. حيفش كرديد و اينها سبب شد تا زحماتتون از بين بره

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۰:۵۷

مجهول الهويه ؟!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۳:۲۸

ايسنا عملكردت خوب بود پس عقب نشيني نكن.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۳:۳۱

از يک سو تصاوير قربانيان اسيدپاشي را در رسانه هاي داخلي و خارجي مي بينيم و از سوي ديگر به ما گفته مي شود که هيچ اظهارنظري نبايد بکنيم. يعني چه که نبايد در رابطه با اين موضوع اظهارنظري بشود؟! اگر اين مساله در يک کشور غربي اتفاق افتاده بود و چند نفر نژادپرست به صورت زنان مسلمان مثلا در پاريس، لندن و نيويورک اسيد پاشيده بودند، در آن زمان راديو و تلويزيون و مطبوعات ما چگونه عمل مي‌کردند؟! آيا باز هم دستور مي دادند که در مورد اين موضوع نبايد نوشته شود و يا اينکه کاملا برعکس، چراغاني مي‌کردند و 20:30 از ابتدا تا انتهاي اخبار خود را به همين موضوع اختصاص مي داد؟!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۲۰:۵۱

تنها رسانه ايي که نسبتا نظر مردم رو منعکس ميکرد ايسنا بود...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۰۱:۳۷

چرا دروغ مي نويسي ايسنا؟ شما جزو اولين کساني بوديد که اين شايعه رو مطرح کرديد بايد منتظر دادگاه شما باشيم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۴:۳۵

من مدتي هست ديگر ايسنا نيستم، اما به اعتبار سال ها کار در اين رسانه مي دانم که همواره انصاف، منافع ملي، بي طرفي، رعايت اصول حرفه اي اطلاع رساني و اخلاق حرفه اي از ويژگي هاي منحصر به فرد ايسنا در رسانه هاي ايراني است اميد که دوستان و همکاران عزيز من از فتنه انگيزي هاي امثال بيست و سي نرنجند و با قدرت بيشتر در جهت مصالح عمومي و اطلاع رساني گام بردارند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۲

بايد روزنامه ها و خبرگزاري ها رو هم بدن به آقاي ضرغامي تا خفقان کامل شه!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۲۰:۳۹

ميدونم ترسوندنتون ولي مديون همه ملت ايرانيد اگه واقعيتها رو کتمان کنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۱ ۱۰:۰۱

ايسنا فارغ از جهت گيري هايي که ديگر رسانه ها دارند در اطلاع رساني و تنوير افکارعمومي فوق العاده کارکرد، اگر حساسيت هاي رسانه هايي امثال ايسنا نبود مسئولان هم در قضيه اسيد پاشي حساس نمي شدند. لااقل خسته نباشيد به ايسنا نمي گوييدآنها را متهم نکنيد. متاسفانه رسانه ملي به جاي برطرف کردن ضعف هاي بيشمارش بيشتر دنبال فرافکني است. بياييم منصف باشيم...