• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93071609076

رقابت 22 طرح نوآورانه برای جذب سرمایه‌گذار در جشنواره فناوری نانو

رقابت 22 طرح نوآورانه برای جذب سرمایه‌گذار در جشنواره فناوری نانو

در بخش طرح‌های نوآورانه هفتمین جشنواره فناوری نانو، 22 نمونه اولیه در راستای جذب سرمایه گذار و تجاری‌سازی و معرفی به سرمایه گذاران حضور پیدا کرده‌اند.

در بخش طرح‌های نوآورانه هفتمین جشنواره فناوری نانو، 22 نمونه اولیه در راستای جذب سرمایه گذار و تجاری‌سازی و معرفی به سرمایه گذاران حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، بخش پروتوتایپ که دومین سال فعالیت خود را در جشنواره نانو سپری می‌کند با هدف تجاری سازی و ورود طرح‌های دانشگاهی و شرکت‌هایی که توان مالی کافی و شناخت کامل از بازار تجاری سازی فناوری را ندارند، ایجاد شده است.

این برنامه در واقع فرصتی است تا دانشجویان، استادان و فناوران بتوانند پس از آنکه طرحشان به یک بلوغ کامل رسید با حمایتی که از سوی ستاد توسعه فناوری نانو صورت می‌گیرد، نمونه اولیه‌ای از طرح خود ساخته و فرصت و امکان ورود به بازار و تجاری سازی را پیدا کنند.

طرح‌های ارسالی به ستاد توسعه فناوری نانو جهت شرکت در هفتمین جشنواره فناوری نانو 240 طرح بوده که از این تعداد پس از ارزیابی‌های انجام شده توسط داوران 22 طرح انتخاب، نمونه اولیه ساخته و در هفتمین جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.

به نوشته سایت نانو، برای طرح‌های برگزیده دوره‌های آموزشی با موضوعاتی همچون ثبت پتنت، نگارش طرح کسب و کار و آشنایی با محیط بازار برگزار شده است تا فناوران با ادبیات حوزه کسب و کار آشنا شوند. این طرح‌ها در حال حاضر در حال دریافت نانو مقیاس بوده و یا این تاییده را دریافت کرده‌اند.

به گفته کارشناس بخش پروتوتایپ هفتمین جشنواره نانو، طرح‌های حاضر در این برنامه به دلیل دوره‌های سپری شده و سطح فناوری خود شانس بالایی برای ورود به بازار دارند. همچنین ستاد توسعه فناوری نانو تا سقف 300 میلیون تومان از طرح‌هایی که بتوانند سرمایه‌گذار جذب کنند، به عنوان آورده فناور حمایت می‌کند.

نمونه‌های اولیه حاضر در هفتمین جشنواره نانو در حوزه‌های پزشکی و بهداشت، تجهیزات، کشاورزی، تصفیه پساب، آرایشی و نیروگاهی‌ هستند.

بر اساس این گزارش، از 12 نمونه اولیه در ششمین جشنواره نانو 3 طرح توانسته‌اند سرمایه گذار جذب کنند و در حال حاضر در بازار به فروش می‌رسند.

ماسک نانویی با برند تجاری پاکدم و و نانو‌کامپوزیت صنایع بسته‌بندی با ویژگی افزایش ماندگاری مواد غذایی با نام تجاری «ساپک» و دستگاه تصفیه آب و پساب طرح‌هایی بودند که با جذب سرمایه گذاری توانستند محصول خود را وارد بازار نمایند. دو طرح اول به عنوان نمونه طرح‌های موفق در غرفه طرح‌های نوآورانه دوره دوم، به نمایش درآمده‌اند.

بر اساس این گزارش، هفتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از ۱۴ مهرماه آغاز به کار کرده و تا ۱۷ مهر ماه امسال از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران (سالن خلیج فارس) با حضور فعالان و صنعتگران این حوزه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha