• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93071206909
  • منبع : نمایندگی زنجان

یک کارشناس مسایل دینی

عیدقربان؛ روز قربانی خواسته‏‌های نفسانی باشد

عیدقربان؛ روز قربانی خواسته‏‌های نفسانی باشد

یک کارشناس مسایل دینی گفت: هر روز که مومنان در آن گناه نکنند عید است و در عید قربان باید توجه داشت برای درک هرچه بهتر این روز الهی خواسته‎های نفسانی خود را قربانی کنیم.

یک کارشناس مسایل دینی گفت: هر روز که مومنان در آن گناه نکنند عید است و در عید قربان باید توجه داشت برای درک هرچه بهتر این روز الهی خواسته‎های نفسانی خود را قربانی کنیم.

حجت‎الاسلام صفدر الله‌وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: خداوند متعال آزمون‎های خود را برای بالا بردن ظرفیت وجودی افراد قرار داده است و این آزمایش‎ها با توجه به ابعاد وجودی هر فرد تعیین می‌شود زیرا خداوند از هر بنده، درحد وسع و ظرفیت وجودی او انتظار دارد.

وی افزود: قربانی کردن فرزند سخت‏ترین آزمون الهی است که خداوند آن را برای حضرت ابراهیم(ع) مقرر کرد و این پیامبر تنها رسولی بود که علاوه بر مقام رسالت در جایگاه امامت نیز قرار داشت.

و ی تصریح کرد: با توجه به این که طبق تاکید خدای متعال اسلام از ذریه دین ابراهیمی است همه مسلمانان این روز را گرامی می‎دارند و به یاد عبودیت حضرت ابراهیم(ع) در برابر فرمان الهی و سربلندی آن حضرت در این آزمون، این روز را به جشن و شادی می‌پردازند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با بیان این‌که «قربانی این روز باید به فقرای واقعی برسد» گفت: دین اسلام دین دستگیری از نیازمندان است و باید توجه داشت در این روز الهی و برای رسیدن به رضای الهی برطرف کردن گوشه‎ای از نیاز فقرا و نیازمندان مورد توجه مسلمانان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این تصور اشتباهی است که شادی این روز فقط با قربانی کردن محقق می‌شود، در حالی که هر روزی که در آن گناهی صورت نگیرد و همچنین دل بنده‎ای از بندگان خدا را به سبب برآوردن حاجتش شاد کنیم آن روز عید واقعی است و این دستور دینی باید در اعیاد اسلامی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مومنین می‎توانند از طریق ارتباط با نهادهایی که نیازمندان واقعی را شناسایی کرده‎اند در تامین بخشی از حوائج آن‎ها مشارکت کرده و این روز را با شادی واقعی ارج نهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha