• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93070704186

/چرا رادیویی‌ها به تلویزیون کوچ می‌کنند؟/

خروج هنرمندان از رادیو به دلیل مسائل مالی است

خروج هنرمندان از رادیو به دلیل مسائل مالی است

صفا آقاجانی می‌گوید، بزرگترین علت کوچ تعدادی از هنرمندان رادیو به تلویزیون و سینما، مسائل مالی است.

صفا آقاجانی می‌گوید، بزرگترین علت کوچ تعدادی از هنرمندان رادیو به تلویزیون و سینما، مسائل مالی است.

صفا آقاجانی، بازیگر رادیو و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، درباره‌ی علت اینکه تعدادی از هنرمندان رادیو در سال‌های گذشته از این رسانه به تلویزیون و سینما کوچ کرده‌اند، اظهار کرد: بزرگ‌ترین علت این موضوع مسائل مالی است. رادیو با این دو رسانه از این نظر قابل مقایسه نیست؛ البته در عرصه هنر و بازیگری آدم دوست دارد در همه رسانه‌ها و در تمام زمینه‌ها فعال باشد. طبیعی است که هنرمند دوست دارد هم در حوزه صدا وسیما کار کند و هم به تئاتر و سینما وارد شود. اما بیشترین علت خروج نیروهای رادیو، مسائل مالی است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا در ماه‌های اخیر وضعیت دستمزدهای رادیو تغییری نداشته است؟ گفت: تغییر چندانی که بشود به آن اتکا کرد، اتفاق نیفتاده است.

این بازیگر رادیو و تلویزیون درباره کارهایی که رادیو می‌تواند برای حفظ نیروهایش انجام دهد، اظهار کرد: اولین کاری که رادیو می‌تواند انجام دهد برداشتن گامی در جهت رفاه هنرمندان است که بتوانند هزینه‌های حداقلی زندگیشان را تأمین کنند و از نظر معیشتی وضعیتشان بهتر شود.

او در ادامه با بیان اینکه فعالیت در رادیو را به کار در تلویزیون ترجیح می‌دهد، درباره علت این موضوع گفت: علاوه بر عِرق داشتن به رادیو، خیلی چیزهای دیگر وجود دارد. از جمله اینکه رادیو یک تئاتر است که اتفاق می‌افتد. مثل تصویر نیست که سکانس‌هایش از نظر زمانی پس و پیش شود. از اول شروع می‌شود و تا پایان پشت سر هم کار می‌شود. این موضوع کار را خوشایندتر می‌کند. کار در رادیو کار جمعی‌تری است. درست است دست‌اندرکاران یک پلان در کارهای تصویری افراد بیشتری هستند، اما همه در طول بخش‌های مختلف کار در کنار هم نیستند، ولی در کار رادیویی همه دور هم جمع هستند مثل تئاتر. کار در رادیو از لحاظ فکری و حسی تداوم دارد.

آقاجانی سپس در پاسخ به این سؤال که رادیو چگونه می‌تواند مخاطبانش را حفظ کند و گسترش دهد؟ اظهار کرد: مهم‌ترین راه انتخاب متن مناسب است، چون شنونده باید از آنچه می‌شنود لذت ببرد و برایش تخیل‌برانگیز باشد. بهتر است فانتزیِ به کار گرفته شده در متن بیشتر باشد و ما فقط به پیام فکر نکنیم. یعنی ابزاری که دربرگیرنده پیام است، فانتزی و جذابیت داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha