• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 93062615818

درواکنش به صدور مجوز برای بانوان محجبه بسکتبالیست

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان: بانوان معضل بزرگی را پشت سر گذاشتند

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان: بانوان معضل بزرگی را پشت سر گذاشتند

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: حضور نداشتن بانوان مسلمان در رقابت های بین المللی بسکتبال معضلی بود که خوشبختانه پشت سر گذاشتیم و از این پس همه چیز دست خودمان است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: حضور نداشتن بانوان مسلمان در رقابت های بین المللی بسکتبال معضلی بود که خوشبختانه پشت سر گذاشتیم و از این پس همه چیز دست خودمان است.

فریده هادوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره صدور مجوز حضور بانوان با حجاب در رقابت‌های رسمی بسکتبال، اظهار کرد: تمام جامعه بسکتبال به خصوص بانوان از این اتفاق بسیار خرسند هستند، چرا که انتظار چندین ساله آنها به پایان رسید و آنها از این پس می‌توانند مانند دیگر بسکتبالیست‌های جهان در تورنمنت‌های بین‌المللی حضور داشته باشند.

هادوی درباره برنامه‌های آینده تیم‌های ملی بانوان، گفت: باید با مربیان تیم ملی صحبت‌های لازم و هماهنگی‌ها را انجام دهیم تا برنامه‌ریزی خوبی را از این پس داشته باشیم. باید بررسی کنیم که چه مسابقاتی در پیش روی بسکتبال بانوان است و بر اساس آن با کمک فدراسیون برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی‌هایی لازم را انجام دهیم.

او در ادامه افزود: باید در اولین فرصت مسابقاتی که امکان شرکت ما در آن وجود دارد شناسایی شود تا بعد از بازی‌های آسیایی که اکثر تیم‌های بسکتبال آسیا درگیر آن هستند بانوان ایران هم بتوانند در رقابتی شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان درباره پوشش بانوان ایران گفت: در صحبت‌های بعدی حتما باید مشخص شود که پوشش رسمی بانوان ما باید چگونه باشد. علت مخالفت گذشته فیبا و سازمان‌های بین‌المللی این بود که پوشش سر نوعی مقاومت مذهبی است و الان که این با این پوشش موافقت شده قطعا مشکل دیگری پیش‌رو نخواهد بود، چرا که مشکل اصلی همین پوشش سر بوده است.

او درباره وظیفه فدراسیون در این راستا تصریح کرد: از این پس مذاکرات فدراسیون با فدراسیون جهانی بسکتبال و سازمان‌های دیگر باید بیشتر باشد. آقای مشحون باید تمام تلاشش را بگذارد تا شرایط و بستر مناسب برای حضور بانوان در رقابت‌های بین‌المللی مهیاتر شود و توجه او به تیم‌های بانوان همچون پسران باشد. این معضل بزرگی بود که بانوان ایران پشت سر گذاشتند. بنابراین از الان همه چیز دست خودمان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha