• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403070100342
  • منبع : قوه قضاییه

ملاقات مسئولان قضایی استان یزد با ۳۶ هزار نفر در ۶ ماه

ملاقات مسئولان قضایی استان یزد با ۳۶ هزار نفر در ۶ ماه

رئیس کل دادگستری استان یزد از ملاقات مسئولان قضایی استان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری با ۳۶ هزار و ۱۴ نفر از مراجعان به دستگاه قضایی استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسین طهماسبی در این باره اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر ملاقات مستقیم و بدون واسطه با مردم جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها، ملاقات‌های مردمی در دادگستری استان به صورت چهره به چهره برگزار می‌شود.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مسئولان قضایی استان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری با ۳۶ هزار و ۱۴ نفر از شهروندان دیدار و گفتگو کرده و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: در این ملاقات‌های حضوری، پرونده قضایی و مشکلات حقوقی مراجعان بررسی و درچارچوب مقررات، دستورات صادر می‌شود تا نسبت به پیگیری مطالبات آن‌ها اقدام شود.

طهماسبی با بیان اینکه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مسئولان نباید برای رفع مشکلات مردم خود را محدود به زمان اداری کنند، عنوان کرد: ملاقات‌های مردمی، فاصله ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش می‌دهد و مراجعان به راحتی می‌توانند دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند.

نتیجه‌بخشی ۱۷ هزار و ۱۵۴ مورد از ملاقات‌ها در ۶ ماهه گذشته

وی ادامه داد: از تعداد کل ملاقات مردمی انجام شده در ۶ ماهه گذشته ۱۷ هزار و ۱۵۴ مورد منتهی به نتیجه شده است که این تعداد نتیجه‌ی اثربخشی حکایت از اقدامات بی‌بدیل و پیگیری عاجل مقامات قضایی در یزد دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تعدادی از مراجعان تنها با راهنمایی و ارشاد قابل حل است، تاکید کرد کرد: تعداد ۱۳ هزار و ۱۳۲ مورد راهنمایی و ارشاد در ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان یزد صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه هدف نهایی در ملاقات‌های مردمی جلب رضایت در نتیجه یک گفت‌وگوی بدون واسطه و در خورشأن با مردم است، گفت: علاوه بر این تعداد ۲ هزار مورد از مابقی مشکلات و درخواست‌های مردمی در دست بررسی و اقدام بوده و تعداد ۳ هزار و ۷۲۸ مورد از درخواست‌های مردم در این دیدارها به دلیل عدم امکان اقدام قضایی بایگانی شده است.

هزار و ۵۶۹ مورد دیدار با مسئولین توسط مقامات قضایی استان

وی اضافه کرد: در نیمه نخست سالجاری تعداد یک هزار و ۵۶۹ مورد دیدار با مسئولین توسط مقامات قضایی سراسر استان صورت گرفته است.

طهماسبی یادآور شد: تعداد ۲ هزار و ۱۴۸ نفر در برگزاری میز خدمت که به مناسبت‌های مختلف برگزار شد با مسئولان قضائی دیدار و مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

وی در رابطه با نحوه‌ی ارتباط شهروندان با مسئولان قضایی استان یزد خاطرنشان کرد: برای تسهیل ارتباط مردم با دستگاه قضایی، سایت دادگستری استان یزد با آدرس http://adliehyazd.ir در بخش ارتباط با مسئولین و همچنین پست‌های الکترونیک riyasat@dadgostari-yz.ir و info@dadgostari-yz.ir زمینه‌ای را برای تسهیل ارتباط مردم با مسئولین قضایی فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق پیام‌رسان‌های سروش و ایتا و برقراری ارتباط با روابط عمومی دادگستری استان به شماره ۰۹۲۱۴۸۳۵۱۰۳ نظرات، گزارشات و پیشنهادات خود را ارسال کنند.

وی در پایان گفت: ارتباط بی‌واسطه مردم با مسئولان علاوه بر تقویت اعتماد عمومی مردم به مسئولان و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند باعث حل مشکلات بسیاری از آنان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha