• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93062615663

استقبال شاعران از «عصبانی نیستم»

استقبال شاعران از «عصبانی نیستم»

تازه‌ترین نشست دوره‌ای شاعران در کانون ادبی زمستان درحالی برگزار شد که شاعران مدعو با استقبال از اکران فیلم «عصبانی نیستم» در فصل پاییز پیش رو، برخی از آثار خود را به پدیدآورندگان این فیلم تقدیم کردند.

تازه‌ترین نشست دوره‌ای شاعران در کانون ادبی زمستان درحالی برگزار شد که شاعران مدعو با استقبال از اکران فیلم «عصبانی نیستم» در فصل پاییز پیش رو، برخی از آثار خود را به پدیدآورندگان این فیلم تقدیم کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این نشست که عصر و شامگاه روز سه‌شنبه 25 شهریورماه در سالن ایوان شمس (تهران) برگزار شد، میزبان دو شاعر مدعو، حامد ابراهیم‌پور و علیرضا بهرامی بود.

بهرامی در این نشست، با بیان این‌که از رضا درمیشیان – کارگردان سینما – دعوت کرده که در این برنامه، در جمع شاعران حضور یابد، گفت: به عنوان عضوی از جوانان این جامعه که هم در دهه 70 و هم در دهه 80 دوران دانشجویی را تجربه کرده، خیلی خوشحالم که دنیا و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، از نگاه دوستان من، در قاب سینما قرار گرفته و قرار است در فصل شاعرانه‌ها، در سینماهای کشور به‌نمایش گذاشته شود.

او افزود: «عصبانی نیستم» به‌رغم بحث‌هایی که این روزها بر سر سیاسی یا اجتماعی بودن آن درگرفته، روایتی از واقعیت ماست، واقعیت بخش قابل توجهی از جامعه که چندان درک نمی‌کنم چرا برخی اصرار دارند نادیده‌اش بگیرند.

بهرامی همچنین پیش از آن‌که ترانه‌ای را با محوریت شخصیت «نوید» (با بازی نوید محمدزاده) در فیلم «عصبانی نیستم» برای حاضران بخواند، گفت: این ترانه که برای اولین‌بار در این جمع در حضور کارگردان فیلم «عصبانی نیستم» خوانده می‌شود، در حال حاضر توسط گروهی از همان جوانانِ با موجودیت واقعی که این فیلم به وضعیت و سرنوشت آن‌ها پرداخته، در حال تبدیل شدن به اثری موسیقایی است تا در قالب یک تیزر، همزمان با اکران فیلم توزیع شود.

کانون زمستان

حامد ابراهیم‌پور – شاعر مجموعه‌های «آلن دلون لاغر می‌شد و کتک می‌خورد» و «براندویی که عرقگیر خیس پوشیده» - نیز با ابراز خشنودی از حضور درمیشیان در جمع شاعران، گفت: خاطره‌ فیلم «بغض» این نوید را به ما می‌دهد که «عصبانی نیستم» هم از فیلم‌های خوب ماست.

او همچنین با اشاره به اتفاقاتی که در ماجرای تعلق سیمرغ بلورین بهترین بازیگری مرد برای این فیلم در جشنواره فیلم فجر رخ داد، گفت: حق این فیلم، بیشتر از این حرف‌هاست.

همچنین سجاد عزیزی آرام – شاعر و دبیر نشست‌های کانون ادبی زمستان – با تقدیم ترانه‌ای به خانواده‌های مفقودالاثرهای جنگ تحمیلی، با اشاره به سابقه حضور سینماگرانی چون پوران درخشنده، رخشان بنی‌اعتماد، پرویز پرستویی، چیستا یثربی، برزو ارجمند، شهرام مکری، ایرج نوذری و ابراهیم حاتمی‌کیا در نشست‌های کانون ادبی زمستان، از ارتباط سازنده شاعران و سینماگران در بده بستان‌های فرهنگی سخن گفت.

بحث درباره میزان لزوم آشنایی شاعران با دیگر شاخه‌های معرفتی و هنری، از دیگر بخش‌های این نشست بود که گروهی از شاعران عضو کانون نیز در آن به خوانش آثار خود برای حاضران پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha