• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93061911461
  • خبرنگار : 71442

مدیرمسئول روزنامه شرق:

خبرهای اول می‌توانند شهرت داشته باشند اما ...

خبرهای اول می‌توانند شهرت داشته باشند اما ...

مدیر مسئول روزنامه شرق درخصوص لزوم ارائه اخبار صحیح توسط رسانه‌ها گفت: معمولا سایت‌ها و خبرگزاری‌های معتبر دقت لازم را در انتشار خبر دارند و بعید می‌دانم اعتبار خودشان را به خاطر انتشار خبر نادرست مخدوش کنند.

مدیر مسئول روزنامه شرق درخصوص لزوم ارائه اخبار صحیح توسط رسانه‌ها گفت: معمولا سایت‌ها و خبرگزاری‌های معتبر دقت لازم را در انتشار خبر دارند و بعید می‌دانم اعتبار خودشان را به خاطر انتشار خبر نادرست مخدوش کنند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص علت انتشار اخبار نادرست در برخی رسانه‌ها بیان کرد: در فضای جدید که اینترنت بستر مناسب و گسترده‌ای برای شهروندان ایجاد کرده است، ممکن است در وبلاگی یا وب‌سایت کم‌اعتباری چنین اتفاقی بیفتد اما خبرگزاری‌های معتبر به این مساله توجه دارند که اعتبار خودشان را با اخبار نادرست مخدوش نکنند.

وی تاکید کرد: همیشه اولین خبرها می‌تواند شهرت داشته باشد اما اگر خبر نادرست باشد، بلافاصله می‌تواند در جهت منفی استفاده شود.

رحمانیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا عذرخواهی از سوی یک رسانه بابت انتشار خبر نادرست می‌تواند اعتماد از دست رفته را برگرداند؟ گفت: اگر تعمدی در آن نباشد این اعتماد می‌تواند برگردد اما اگر تعمدی باشد به گمانم چندان تاثیرگذاری مثبتی نخواهد گذاشت. یک رسانه حرفه‌ای حتما باید از خبری که می‌خواهد مخابره کند اطمینان داشته باشد و بعد روی خروجی قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر در دنیا برخی رسانه‌های حرفه‌ای هستند که با ذکر منبع، خبرشان را تایید می‌کنند و بعد روی خروجی قرار می‌دهند و به نوعی دقت را فدای سرعت نمی‌کنند. به خاطر همین است که اعتبار خبر آن رسانه هم جهانی است یعنی وقتی می‌گویند منبع این خبر فلان رسانه است، کسی «ان‌ قُلت» نمی‌آورد.

عکس این ماجرا هم هست؛ رسانه‌ای که بی‌اعتبار شده هرچقدر هم خبر درستی انعکاس داده باشد، آدم‌ها یک ضریبی در ذهنشان به آن خبر می‌دهند و می‌گویند ممکن است آن خبر اشکال داشته باشد.

محمد رحمانیان در پایان، درخصوص لزوم ارائه اخبار صحیح توسط رسانه‌ها گفت: یک خبرگزاری معتبر و حرفه‌ای باید کند تلاش خبرها را با دقت لازم روی خروجی قرار دهد و سعی نکند به خاطر سرعت دقت را فدا کند. البته یک خبرگزاری فرصت کمتری نسبت به روزنامه، هفته‌نامه و ماهنامه دارد؛ بنابراین عملکرد رسانه‌ها با یکدیگر متفاوت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha