• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93052512719

یک مدرس دانشگاه عنوان کرد

تاکید بر احساس مسئولیت بیشتر رسانه‌ها در انتشار اخبار صحیح

تاکید بر احساس مسئولیت بیشتر رسانه‌ها در انتشار اخبار صحیح

علیرضا دهقان نیری بررسی صحت اخبار را پیش از انتشار در رسانه‌ها ضروری دانست و گفت: خبرگزاری‌ها باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

علیرضا دهقان نیری بررسی صحت اخبار را پیش از انتشار در رسانه‌ها ضروری دانست و گفت: خبرگزاری‌ها باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مدرس دانشگاه با بیان اینکه هر خبری پیش از انتشار باید به طور دقیقی وارسی شود، گفت: انتشار شایعات کار روزنامه‌های زرد است و متاسفانه سایت‌های خبری نیز به خاطر عدم احساس مسئولیت به این کار می‌پردازند.

دهقان نیری همچنین احتمال داد این شگرد برای این رسانه‌ها، محاسبه‌ای کوتاه مدت باشد و افزود: امکان اینکه با گذشت زمان همان رسانه به جلب اعتماد عمومی بپردازد نیز وجود دارد اما بهتر است از همان ابتدا سنجیده کار کند.

دکتر دهقان نیری در پاسخ به این سوال که «آیا رسانه‌ پس از انتشار خبر کذب خود، موظف به عذرخواهی است؟» گفت: رسانه‌ای که شایعات را به عنوان خبر پوشش می‌دهد نه تنها از فرد زیان‌دیده، بلکه از عموم مخاطبانش نیز باید عذر بخواهد.

او افزود: ممکن است پس از انتشار اخبار، اعتماد عده‌ای به کل نسبت به کار خبری از دست برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha