• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۲۱:۴۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93061811320

اختتامیه یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری

سند همکاری اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه امضا شد

سند همکاری اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه امضا شد

ایران و روسیه سند همکاری مشترک به منظور افزایش روابط اقتصادی و تجاری امضا کردند تا سطح روابط اقتصادی از یک و نیم میلیارد دلار فعلی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

ایران و روسیه سند همکاری مشترک به منظور افزایش روابط اقتصادی و تجاری امضا کردند تا سطح روابط اقتصادی از یک و نیم میلیارد دلار فعلی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سند همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه توسط وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه به امضا رسید. بر این اساس در پی امضای این تفاهم‌نامه دو کشور همکاری در زمینه انرژی، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات، تجارت، صنعت، گردشگری و امور بانکی را پیگیری خواهند کرد.

در قالب این تفاهم‌نامه پیش توافق نامه اکتشاف پهنه سیرجان - جیرفت به مساحت 3 هزار کیلومتر بین شرکت ایدرو و یک شرکت روسی به امضا رسید. همچنین تفاهم کارگروه همکاری‌های صنعتی و معدنی بین قائم مقام وزیر صنعت و معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه امضا شد.

به گزارش ایسنا، امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین شرکت پتروشیمی بین‌الملل از ایران و یک شرکت روسی در زمینه احداث کارخانه کود شیمیایی هرمز نیز به امضا رسید. بر اساس این گزارش دو کشور حدود یک ماه گذشته توافقنامه‌ای را برای توسعه همکاری‌ها در کلیه بخش‌ها در مسکو امضا کردند تا حجم روابط اقتصادی که اکنون حدود یک و نیم میلیارد دلار است، افزایش یابد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت و رییس بخش ایرانی یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و روسیه معتقد است قابلیت افزایش روابط تجاری بین ایران و روسیه تا ده برابر میزان فعلی وجود دارد.

مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور فعالان بخش خصوصی دو کشور، سفیر روسیه در ایران، نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha