• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93042212880
  • خبرنگار : 71191

گلشن از پژوهشگاه میراث رفت، بهشتی آمد

گلشن از پژوهشگاه میراث رفت، بهشتی آمد

جلیل گلشن از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری رفت و سیدمحمد بهشتی جای او را گرفت.

جلیل گلشن از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری رفت و سیدمحمد بهشتی جای او را گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمحمد بهشتی ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را برعهده گرفت و جلیل گلشن - باستان‌شناس - که پیش از این گفته شده بود، به‌دلیل عضویت نداشت در هیئت علمی نمی‌تواند رییس پژوهشگاه باشد، از این سازمان رفت.

سیدمحمد بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تأیید این خبر اظهار کرد: هنوز حکم به من ابلاغ نشده است،‌ اما از آن اطلاع دارم.

او درباره‌ی ادامه دادن فعالیتش به‌عنوان مشاور ارشد رییس سازمان نیز گفت: در این زمینه، آقای سلطانی‌فر - رییس سازمان - باید تصمیم بگیرد، ‌اما من اصولا مشاور هستم و به همه مشاوره می‌دهم، حتی به شما به‌عنوان خبرنگار.

گلشن که سوم اردیبهشت‌ماه سال گذشته به‌عنوان رییس پژوهشگاه انتخاب شد، از این به بعد به‌عنوان مشاور رییس سازمان در امور ایثارگران فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ سیدمحمد بهشتی که از سال 1373 تا 1376 مدیرعامل سازمان توسعه‌ی فضاهای تهران بود، از سال 1376 تا 1383 رییس سازمان میراث فرهنگی شد و پس از آن، از 1383 تا 1384 مدیریت پژوهشگاه سازمان را برعهده گرفت. او پس از آن، مدیر دانشنامه‌ی تاریخ معماری و شهرسازی بود و امسال برای سومین‌بار رییس کمیته‌ی موزه‌های ملی ایران (ایکوم) شد.

جلیل گلشن نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی باستان‌شناسی از دانشگاه تهران گرفته است و بین سال‌های 1361 تا 1366 رییس موزه‌ی ایران باستان بود و از 1361 تا 1371 مدیریت اداره‌ی میراث فرهنگی استان تهران را برعهده داشت.

او از حدود سال 1371 تا 1383 معاون پژوهشی سازمان میراث فرهنگی بود و پس از آن به‌عنوان مدیرکل باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی (به‌مدت یک سال)، مدیرکل محوطه‌ها و بناهای تاریخی و همچنین مدیرکل اموال فرهنگی و تاریخی فعالیت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha