• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93032412601

ابراهیم برخورداری: یکی از آرزوهایم رسیدن به فینال جهان بود

ابراهیم برخورداری: یکی از آرزوهایم رسیدن به فینال جهان بود

تیرانداز المپیکی ایران که به فینال مسابقات جهانی آلمان راه یافت می‌گوید به دلیل کم تجربگی نتوانست در فینال نتیجه‌ خوبی بگیرد، اما برای اولین بار در تاریخ ایران یک تیرانداز به فینال تپانچه جهان راه یافته است.

تیرانداز المپیکی ایران که به فینال مسابقات جهانی آلمان راه یافت می‌گوید به دلیل کم تجربگی نتوانست در فینال نتیجه‌ خوبی بگیرد، اما برای اولین بار در تاریخ ایران یک تیرانداز به فینال تپانچه جهان راه یافته است.

ابراهیم برخورداری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکردش در مسابقات جهانی، اظهار کرد: این رقابت‌ها بنا به گفته مسئولان برگزاری مسابقات، بزرگ‌ترین مسابقات جهان از نظر تعداد کشورهای شرکت کننده و تیراندازان بوده است و به همین دلیل رقابت سخت و فشرده‌ای هم بین شرکت کنندگان وجود داشت.

این ملی‌پوش تپانچه ایران اظهار کرد: در بازی نخستم در تپانچه 50 متر مشکل تاکتیکی داشتم و با توجه به این که به دلیل مشکل فشنگ تمرین کافی هم نداشتم به همین دلیل نتوانستم به مرحله بعدی برسم.

وی در پاسخ به این سوال که اشتباه تاکتیکی شما چه بود؟ گفت: چشم راستم کمی ضعیف است و اپتومتری‌هایی که برای تیراندازان وجود دارد، متفاوت از سایر اپتومترهاsj، اما موضوع این است که در ایران اپتومتریست نداریم که مشکل چشمی تیراندازان را به صورت تخصصی مشخص کند، به همین دلیل یک روز پیش از مسابقه پیش اپتومتریست رفتم و مشخص شد که شماره چشمم از 0.5 به 0.75 رسیده است به همین دلیل شیشه عینک جدیدی به من داد.

برخورداری گفت: اشتباهم این بود که روز مسابقه از این شیشه عینک استفاده کردم در حالی که باید چند ماه با آن تمرین می‌کردم و پس از آن در مسابقه حاضر می شدم و با این اشتباه نتوانستم به مرحله بعد صعود کنم.

تیرانداز المپیکی ایران در ادامه به حضورش در فینال تپانچه بادی اشاره کرد و گفت: رکورد 581 که در این ماده به دست آوردم همان رکوردی بود که با آن توانسته بودم سهمیه المپیک لندن را بگیرم و بهترین رکورد برون مرزی ایران بود که خو‌شبختا‌نه توانستم آن را تکرار کنم.

برخورداری ادامه داد: برای اولین بار یک تیرانداز ایران در تپانچه به فینال مسابقات جهان راه یافت و خوشحالم که من توانستم این افتخار را بدست بیاورم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در فینال بسیار کم تجربه هستیم چون در لیگ‌های ما فینال وجود ندارد در حالی که باید تمرین بیشتری در فینال داشته باشیم، چون تیراندازان که به فینال می‌رسند به یک اندازه کسب شانس مدال دارند و من به خاطر کم تجربگی نتوانستم در فینال تپانچه بادی نتیجه‌ بگیرم.

برخورداری گفت: یکی از آرزوهای من این بود که در فینال مسابقات جهانی حضور داشته باشم و حالا که این اتفاق افتاده است، خود را برای کسب مدال المپیک نیز نزدیکتر می‌بینم.

وی با بیان این که تا اول تیر ماه استراحت می‌کند، افزود: قرار است 15 تیر به مسابقات جایزه بزرگ اسپانیا اعزام شویم و پس از آن اردویی بلند مدت 25 روزه در هانوفر خواهیم داشت که البته این اردو به دلیل نبود فشنگ است. هر چند ممکن است اردوهای بلند مدت باعث فرسایش ورزشکاران هم شود. به هر حال امیدوارم فدراسیون طوری برنامه‌ریزی کند که این اردوها باعث فرسایش ما نشود و بتوانیم با آمادگی کامل در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا و بازی‌های آسیایی شرکت کنیم.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha