• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93032412533
  • خبرنگار : 71418

مشحون: نمی‌دانم دلیل برخی انتقادها در آستانه جام جهانی و بازی‌های آسیایی چیست؟

مشحون: نمی‌دانم دلیل برخی انتقادها در آستانه جام جهانی و بازی‌های آسیایی چیست؟

رییس فدراسیون بسکتبال در مورد وضعیت تیمهای ملی بسکتبال و همچنین وضعیت برگزاری مسابقات جوانان غرب آسیا در عراق صحبت کرد.

رییس فدراسیون بسکتبال در مورد وضعیت تیمهای ملی بسکتبال و همچنین وضعیت برگزاری مسابقات جوانان غرب آسیا در عراق صحبت کرد.

محمود مشحون در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت اردوهای ملی و سفر تیم ملی الف به ترکیه اظهار کرد: طبق برنامه‌های تیم ملی قرار است ملی‌پوشان را به ترکیه اعزام کنیم اما هم اکنون در حال رایزنی هستیم تا مشخص شود چه تیم‌هایی در ترکیه حاضر هستند و می‌توانیم با آنها دیدارهای تدارکاتی داشته‌باشیم. صرف رفتن به ترکیه خوب نیست چرا که ما به دنبال بازی تدارکاتی هستیم و اگر قرار باشد تنها سفر کنیم که تیم ملی را به جایی بهتر اعزام می‌کنیم. در هر حال می‌دانیم اگر تورنمنت و بازی‌های خوبی در ترکیه برگزار شود برای ما مناسب است و ما هم به دنبال همان هستیم. البته تیم ملی برنامه‌های دیگری نیز پیش‌رو دارد.

رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که حضور تیم ملی در کدام کشورها قطعی شده‌است؟ بیان کرد: برنامه قطعی ما برای لهستان،‌ صربستان،‌ اسلوونی و ترکیه است. در این میان هر تورنمنت بهتری نیز باشد و بتوانیم، در آن شرکت می‌کنیم. پیشنهادهایی هم بود که ما رد کردیم و اگر پیشنهاد دیگری باشد اگر مناسب بود قبول خواهیم کرد.

مشحون همچنین گفت: من تمام تلاشم موفقیت تیم‌های ملی است. تمام توانم را برای بسکتبال ایران می‌گذارم. این دین من به جامعه و جوانان ایران است و تا زمانی که توان داشته باشم و اعتماد به من باشد در خدمت هستم. من منتخب روسای هیات های استانی بسکتبال هستم و تایید وزارت ورزش را دارم و تا امروز نیز کم فروشی نکرده‌ام. خدا را شکر که تیم‌های پایه ما نیز قدرتمند شده‌اند و حالا دیگر مشکلی وجود ندارد. نمی‌دانم دلیل برخی انتقادها در آستانه جام جهانی و بازی‌های آسیایی چیست؟ مشکل این است که تیم‌های ما در هر رقابتی که شرکت می‌کنند قهرمان می‌شوند؟ واقعا قهرمانی اتفاق بدی است؟ با این حال من با تمام توان کار می‌کنم و اجازه نمی‌دهم چیزی بر عملکرد فدراسیون تاثیر منفی بگذارد.

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به جدا شدن تیم‌های الف و ب بیان کرد: طبق برنامه کادرفنی با اضافه شدن بازیکنان اصلی قرار است تیم الف و ب جدا شوند و به طور جداگانه برنامه‌هایشان را انجام دهند. تیم الف که برنامه‌های خودش را دارد و تیم ب نیز عازم ویلیام جونز می‌شود. درباره رقابت‌های کاپ‌آسیا نیز که قرعه کشی آن انجام شد و ما با مدعیان هم‌گروه شدیم. تصمیم برآن است که تیم اصلی عازم چین شود اما هنوز چیزی مشخص نیست و باید با توجه به شرایط آن زمان تصمیم بگیریم. شاید در آن زمان کادر فنی تصمیم بگیرد نفراتی را تغییر دهد یا به بازیکنانی استراحت بدهد.

او با اشاره به سفر صمد نیکخواه بهرامی به اسلوونی بیان کرد: صمد این روزها در استراحت است و برای کوتاه کردن دوران نقاهتش تصمیم گرفت با بچیروویچ عازم این سفر شود. بچیروویچ نیز پزشک متخصصی را می‌شناخت که برای صمد وقت گرفت و با هم عازم اسلوونی شدند. انشالله امروز و فردا تحت نظر پزشک قرار می‌گیرد تا وضعیت بدنی‌اش مشخص شود.

مشحون در پاسخ به این سوال که برنامه‌های تیم ملی جوانان چطور است؟ بیان کرد: ابتدا باید بگویم که در اولین فرصتی که بدست بیاید این جوانان را به دیدار وزیر ورزش می‌برم تا تشویقی انجام شود و ملی‌پوشان نیز انگیزه بگیرند. شک نکنید که این جوانان زودتر از هر زمان دیگری جایگزین بازیکنان بزرگ می‌شوند چرا که شایستگی و توانایی آن را دارند. این تیم در آسیا نیز قدرتنمایی خواهد کرد و برای رسیدن به قهرمانی مبارزه می‌کند. درباره برنامه‌های فنی نیز با مربی خارجی این تیم هماهنگ کردیم تا بتواند با رایزنی تورنمنت‌هایی برای آنها آماده کند تا تیم به اردوی اروپا نیز اعزام شود.

او افزود: این تیم حاصل سال‌ها برنامه ریزی و زحمت مربیان است. آقای اسلامی واقعا برای این تیم زحمت کشیده و هم‌اکنون نیز در کنارشان است. ما عملکرد سرمربی صرب در اردن را نیز بررسی کردیم که حقیقتا عملکرد خوبی داشت. در کنار زمین خونسرد بود، تصمیم‌های خوبی گرفت و شجاعانه کار می‌کرد. با این حال نیاز به زمان است تا با شناخت کامل‌تری کارش را در بسکتبال ایران ادامه دهد. به هر حال به عنوان رییس فدراسیون بسکتبال تاکید می‌کنم که هرآنچه که نیاز این جوانان باشد و بتوانم،‌ انجام خواهم داد چرا که شایستگی این تیم بسیار بالاست. به همین دلیل نیز می‌خواهم دیداری با وزیر ورزش برایشان فراهم کنم تا تشویق شوند.

رییس کنفدراسیون بسکتبال غرب‌آسیا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به درگیری‌های عراق رقابت‌های جوانان در اربیل برگزار می‌شود یا نه؟ بیان کرد: دو روز گذشته درگیر این مساله بودیم و نماینده کنفدراسیون با مسوول عراق رایزنی داشت. آنها گفتند که اربیل درگیر این اتفاق‌ها نیست و مشکلی وجود ندارد اما ما اعلام کردیم که وضعیت باز هم بررسی می‌شود و اگر لازم بود میزبانی را به اردن خواهیم داد.

او در پاسخ به این سوال که یک سال از قهرمانی ایران در آسیا گذشت و آیا قرار نیست از بسکتبالیست‌ها که دو تورنمنت بزرگ پیش‌رو دارند تقدیر شود؟ تصریح کرد: 100 در صد تقدیر انجام می‌شود. دیر شده و می دانیم نسبت به والیبال و فوتبال هم کم‌کاری شده اما خب بسکتبال در زمانی قهرمان شد که وزارت ورزش دچار تغییرات زیادی بود. آقای سلطانی‌فر آمد بعد از او آقای صالحی امیری و بعد آقای سجادی و در نهایت آقای گودرزی آمدند. در این بین آقای شریعت ‌مداری هم بود. این تغییر و تحول ها باعث شد تا تقدیر از بسکتبال به تعویق بیفتد. با این حال سهم بسکتبالی‌ها محفوظ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha