• چهارشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93030703098
  • خبرنگار : 71418

محمدرضا مشحون: با این نتایج جوانان به خودباوری رسیدند/ پاسخ منفی ایران به دعوت گرجستان

محمدرضا مشحون: با این نتایج جوانان به خودباوری رسیدند/ پاسخ منفی ایران به دعوت گرجستان

رییس سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با تمجید از عملکرد جوانان در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان غرب آسیا از رشد فنی و روانی این تیم صحبت کرد.

رییس سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با تمجید از عملکرد جوانان در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان غرب آسیا از رشد فنی و روانی این تیم صحبت کرد.

محمدرضا مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیم بسکتبال جوانان در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان غرب آسیا اظهار کرد: ما در این رقابت‌ها به دنبال کسب نتیجه نبودیم و تنها خواستیم فرصتی برای جوانان ایجاد کنیم که بتوانند در برابر حریفان قدرتمند خودشان را محک بزنند. حضور در این تورنمنت برای جوانان هم رشد فنی و هم رشد انگیزشی دارد. مطمئنا اعتماد به نفس خوبی برای جوانان ایجاد شده است. زمانی که خود را در حد و اندازه بزرگسالان ببینند روحیه زیادی کسب می‌کنند.

رییس سازمان تیم‌های ملی بسکتبال ایران با اشاره به عملکرد جوانان در سه مسابقه نخست افزود: با این حال جوانان ما عملکرد بسیار خوبی در این رقابت‌ها از خود به نمایش گذاشته‌اند. در نخستین مسابقه فلسطین را شکست دادند که تیم خوبی دارد. در دومین روز هم یمن را با اختلاف مغلوب کردند. در بازی سوم برابر اردن مغلوب شدند که می‌دانستیم این اتفاق می‌افتد. اردن با هدایت ترومن تیم اصلی‌اش را در این مسابقه‌ها شرکت داده که بسیار قدرتمند است. ما به کادر فنی گفتیم که در این مسابقه به تیم فشار نیاورند تا بازیکنان به مشکلی نخورند و ان‌شاءالله امروز برابر سوریه موفق باشند.

او همچنین افزود: با گذر زمان هماهنگی تیم بیشتر می‌شود. بچه‌ها مطمئنا در ادامه رقابت‌ها شرایط بسیار بهتری خواهند داشت و با قدرت راهی رقابت‌های جوانان غرب آسیا می‌شوند. همین که تا امروز دو برد برابر حریفان بزرگسال کسب کرده‌اند اتفاق بسیار خوبی است. این موضوع باعث می‌شود جوانان به خودشان بیایند و توانایی‌هایشان را باور کنند. به امید خدا بعد از اربیل هم عازم اردوی اروپا خواهند شد تا با شرایط بهتری به قطر بروند.

مشحون با اشاره به احتمال برگزاری اردو در صربستان به ایسنا گفت: سرمربی تیم ملی جوانان صرب است و احتمال زیادی وجود دارد اردوی تیم در صربستان برگزار شود تا با استفاده از ارتباط او با این کشور بتوانیم دیدارهای تدارکاتی خوبی داشته باشند. میلوش پیئیچ نیز نخستین تجربه‌اش را با تیم پشت سر می‌گذارد و در سه بازی نخست از تمامی بازیکنان استفاده کرده که این یک پوئن مثبت است. مطمئنا او در این رقابت نفراتش را بهتر می‌شناسد و می‌تواند با آگاهی بیشتری کارش را ادامه دهد. البته ما چند بازیکن دیگر هم داریم که توانایی حضور در ترکیب تیم جوانان را دارند. دانیال اسکندری و ابوالفضل سیدی از جمله این بازیکنان هستند. حتی بازیکنانی چون بادری و بابان را نیز به اردن اعزام کرده‌ایم تا انگیزه به دست بیاورند و در تمرین‌ها بهتر کار کنند.

مدیر تیم‌های ملی با اشاره به بازگشت بچیروویچ و مناسب بودن اردوهای تیم ملی بزرگسالان بیان کرد: اردوهای تیم ملی بزرگسالان هم به خوبی در حال برگزاری است و بازیکنان شرایط بسیار خوبی دارند. بچیروویچ هم در تمرین‌ها حضور دارد و هم بازیکنان را زیر نظر گرفته است. روز دوشنبه هم دعوتنامه‌ای از گرجستان برایمان آمد اما در آن زمان هم تیم الف و هم تیم ب در تورنمنت هستند و جوانان هم راهی قهرمانی آسیا شده و نمی‌توانیم در آن شرکت کنیم. تورنمنت خوبی بود که انگلیس و بلاروس در آن حضور داشتند. با این حال برنامه‌های دیگر ما به طور قطعی هماهنگ شده است.

مشحون در پایان به بازیکنان حاضر در اردو اشاره کرد و به ایسنا گفت: اکثر بازیکنان دعوت شده در اردو هستند. فربد فرمان و جواد داوری که انصراف داده‌اند، یونس لاله‌زاده با آقای بچیروویچ صحبت کرده و در اردو نیست اما خبری از عرفان نساج پور نداریم و فکر نکنم به اردو بیاید. سورن دوبوغوکاسیان و ارسلان کاظمی هم به تیم اضافه می‌شوند. سورن اعلام آمادگی کرده و مطمئنا با فیزیکی که دارد برای ما مناسب خواهد بود. 210 سانتی‌متر قامت دارد و می‌تواند در تیم ب در کنار ملی‌پوشان باشد. ما در تیم ب به یک پست چهار نیاز داریم که در کنار دیگر بازیکنان باشد. البته شرایط آرمان زنگنه هم خوب است. در کل جوانان خوبی داریم که به خوبی کار می‌کنند و سورن می‌تواند به آن‌ها اضافه شود. بیشتر تمرکز ما این روزها بر روی پیدا کردن بازیکنان با قامت بالاتر از 210 و تا 220 سانتی‌متر است که وارد بسکتبال شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha