• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93022415655
  • خبرنگار : 71368

تأکید معاون مطبوعاتی بر لزوم اقدام به بیمه خبرنگاران

تأکید معاون مطبوعاتی بر لزوم اقدام به بیمه خبرنگاران

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صاحبان رسانه‌ها نسبت به بیمه خبرنگاران اقدام کنند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صاحبان رسانه‌ها نسبت به بیمه خبرنگاران اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین انتظامی با اشاره به حادثه‌خیزی کشور ما، گفت: هرقدر بتوانیم در زمینه‌ی «خود امدادی» و توسعه‌ی این فرهنگ تلاش کنیم، از بروز هزینه‌های بعدی جلوگیری کرده‌ایم و بر همین اساس، فعالیت توأمان رسانه و هلال احمر بسیار جدی باید در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به نظریه‌ی اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، مدیریت هزینه‌ها و فرصت‌سازی و مقاوم‌سازی پیکره اقتصاد و اجتماع است که می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها در راستای تحقق این مهم استفاده کرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سطح بالای جشنواره‌ی هلال و رسانه، اظهار کرد: مناسب بود که برای پیگیری این جشنواره با این سطح بالا، اطلاع‌رسانی دقیقی صورت می‌گرفت و شرکت‌کنندگان از قبل با هیئت داوران و نحوه‌ی داوری آشنا می‌شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دولت نباید به حوزه‌ی بخش خصوصی وارد شود، گفت: دولت باید با تنظیم قواعد و مقررات وظایف حاکمیتی خود را انجام دهد.

انتظامی درباره‌ی بیمه‌ی خبرنگاران بیان کرد: در شکل غیراصولی دولت خیرخواهانه اقدام به بیمه کردن خبرنگاران می‌کرد که این حرکت عملا استقلال خبرنگاران را زیرسوال می‌برد، چراکه خبرنگاران وابسته به بنگاه رسانه‌ای خود هستند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه) در اختتامیه‌ی جشنواره‌ی «هلال و رسانه» سخن می‌گفت، با اشاره به ماده‌ی 46 قانون مطبوعات، ادامه داد: صاحبان رسانه باید نسبت به بیمه کردن خبرنگاران اقدام کنند و این حرکت علاوه بر استقلال خبرنگار، هویت او را شکل می‌دهد.

او با بیان اینکه در کشور ما بنا به دلایل بسیار مشخص شده است که خبرنگاران ثبات کاری ندارند، اظهار کرد: اگر رسانه‌ای همکاران خود را بیمه کند و حتا از سمت وزارت ارشاد هم نسبت به انجام این اقدام تشویق شده و بسته‌های حمایتی برای آنها در نظر بگیرد، علاوه بر توجه به جنبه‌های اخلاقی این عمل، به کارآفرینی نیز توجه شده است.

به گفته‌ی انتظامی، دولت به‌دنبال خصوصی‌سازی رسانه‌های وابسته به دولت با حفظ تفاخر آن‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha