• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93022415407

افشین نوروزی: رتبه‌مان در مسابقات جهانی نادیده گرفته شد/ نوشاد بد بازی نکرد

افشین نوروزی: رتبه‌مان در مسابقات جهانی نادیده گرفته شد/ نوشاد بد بازی نکرد

ملی‌پوش پینگ‌پنگ ایران با بیان اینکه از عملکردش در مسابقه‌های جهانی ژاپن راضی است، می‌گوید آنقدر حرف از صعود به دسته یک مطرح شده که مقام کسب شده در این رقابت‌ها از سوی تیم ملی نادیده گرفته شده است.

ملی‌پوش پینگ‌پنگ ایران با بیان اینکه از عملکردش در مسابقه‌های جهانی ژاپن راضی است، می‌گوید آنقدر حرف از صعود به دسته یک مطرح شده که مقام کسب شده در این رقابت‌ها از سوی تیم ملی نادیده گرفته شده است.

افشین نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکردش در مسابقه‌های جهانی عنوان کرد: خوشبختانه توانستم بازی‌های خوبی را در این رقابت‌ها به نمایش بگذارم و در 5 مسابقه خود هم پیروز شدم. این موضوع باعث شد که به رنکینگ پایین‌تر از 200 جهان صعود کنم و با توجه به این که مدتی هم دور از تیم ملی بودم، حالا هدفم این است که به رنکینگ پایین‌تر از 100 جهان برسم.

وی درباره سطح کیفی این رقابت‌ها هم گفت: مسابقه‌های جهانی همان طور که از نامش پیداست، از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است و ایران هم در دسته دوم این مسابقه‌ها در کنار 23 تیم دیگر حضور داشت که در گروه ما تیم‌های قدرتمندی همچون هند و ایتالیا حضور داشتند. حتی هند در این گروه به عنوان تیم نخست سرگروه بود و ایتالیا هم در نهایت توانست به دسته یک صعود کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: ما مقابل استرالیا، پاراگوئه، آرژانتین و ایتالیا بسیار خوب ظاهر شدیم. مقابل هند نیز در یک بازی نزدیک، شکست خوردیم و پس از آن توانستیم به عنوان تیم اول گروه به مرحله حذفی برسیم. البته مقابل اسلواکی هم شانس برد داشتیم اما به هر حال بازیکنان اسلواکی باتجربه بودند.

پینگ‌پنگ باز المپیکی ایران گفت: من به عنوان بازیکنی که تجربه 8 دوره حضور در این رقابت‌ها را دارم و با شناختی که از این تیم‌ها داشتم، شانس صعود به دسته یک را کم می‌دیدم چون بسیاری از تیم‌ها از نظر رنکینگ بالاتر از ما بودند اما زمانی که توانستیم در مرحله گروهی بسیار خوب ظاهر شویم، کمی این اعتماد به نفس به وجود آمد که نیم نگاهی هم به دسته یک داشته باشیم و این موضوع برای ما جدی‌تر شد به طوری که اگر دو برد دیگر در این رقابت‌ها به دست می‌آوردیم می‌توانستیم صعود کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: البته اگر برابر اسلواکی هم پیروز می‌شدیم کار دشواری را مقابل انگلیس داشتیم چون این تیم نسبت به دو سال پیش تفاوت بسیار زیادی داشت و پینگ‌پنگ باز انگلیسی که در دوره قبل به عنوان بازیکن دوم و سوم این تیم مطرح بود، حالا نه تنها رنکینگ خود را به زیر 50 رسانده بلکه بردهای زیادی را هم برای تیمش به دست آورد. به هر حال صعود به دسته یک برای ما دور از انتظار نبود اما با شرایطی که به وجود آمد، این تیم ایتالیا بود که توانست به دسته یک صعود کند چون تیم‌های دیگر حرفه‌ای‌تر در این مسابقه‌ها حاضر شدند.

نوروزی در پاسخ به اینکه اردوی مجارستان در عملکرد تیم ملی تا چه اندازه تاثیر داشته است گفت: اردویی که در مجارستان داشتیم بسیار خوب بود چون هم شرایط بسیار عالی داشت و هم حریفانی که مقابل آن‌ها بازی کردیم از تیم‌های دسته یک جهان بودند باید بگویم همین نتیجه‌ای که به دست آمده است شاید عامل مهم آن اردوی 10 روزه در مجارستان بود و اگر به این اردو نمی‌رفتیم، نمی‌توانستیم در مسابقه‌های جهانی چند رده هم صعود کنیم.

وی با بیان اینکه حتی تیمی مانند هند که بازیکنانی با رنکینگ بهتر از ایران دارد، نتوانست رتبه خود را به کمتر از 33 جهان برساند اما به هر حال مطمئن هستم اگر برنامه‌های بیشتری برای آماده شدن داشتیم، حتما نتیجه بهتری کسب می‌کردیم.

ملی‌پوش پینگ‌پنگ ایران با انتقاد از اینکه عنوان به دست آمده از سوی تیم ملی، نادیده گرفته می‌شود، گفت: متاسفانه آنقدر گفتیم باید به دسته یک صعود کنیم که مقام کسب شده نیز در حال حاضر نادیده گرفته شده است. خاطرم هستم دو سال پیش ما به مقام 33 جهان افتخار می‌کردیم و از اینکه در گروه خود سوم شده‌ایم خوشحال بودیم اما حالا نه تنها در گروه خود مقام نخست را به دست آورده‌ایم بلکه در دسته دوم مقام پنجم مشترک را کسب کردیم که فکر می‌کنم مقام خوبی برای پینگ‌پنگ ایران است.

نوروزی در ارزیابی‌اش از عملکرد نوشاد عالمیان در این مسابقه‌ها هم گفت: نوشاد بازیکن بسیار خوبی است و سال‌ها توانسته برای ایران افتخارآفرینی کند. او در این مسابقه‌ها هم بسیار خوب بازی کرد و مقابل بوبوسیکای ایتالیایی خوب ظاهر شد و در بازی نخست خود مقابل پینگ‌پنگ باز اسلواکی هم کار آسانی نداشت چون این بازیکن تا سال گذشته در رنکینگ 70 تا 80 جهان حضور داشت. حتی ویژگی او بازی مقابل پینگ‌پنگ بازان چپ دست است. این در حالی بود که مربی تیم اسلواکی ارنج این تیم را به شکلی تعریف کرده بود که این بازیکن مقابل نوشاد عالمیان قرار گیرد و به همین دلیل عالمیان برابر او شکست خورد. البته نوشاد در بازی دوم خود می‌توانست پیروز میدان باشد ولی چون در گیم اول و دوم از حریفش عقب بود، تصمیم گرفت تا راکتش را عوض کند و این موضوع باعث شد که داوران رای به باخت فنی بدهند.

ملی‌پوش پینگ‌پنگ ایران گفت: معتقدم در مسابقه‌های جهانی ژاپن نوشاد بد بازی نکرد و با اینکه از روزهای اوج خود فاصله دارد اما مقابل حریفانش خوب ظاهر شد. به هر حال برای هر ورزشکاری پیش می‌آید که در مقاطعی از زندگی ورزشی خود در شرایط ایده‌آل حضور نداشته باشد.

نوروزی در پاسخ به اینکه شرایط روحی و روانی تیم چگونه بود و آیا حاشیه‌ای در زمان برگزاری مسابقه‌ها وجود داشت گفت:‌خوشبختانه تیم ملی ایران بدون حاشیه در این مسابقه‌ها حضور داشت و تمام بازیکنان همدل بودند. حتی در ابتدای مسابقه‌ها کسی به دنبال صعود به دسته یک دنیا نبود ولی چون نتایج خوبی کسب شد، همه ما همدل شدیم که خود را به دسته یک دنیا برسانیم. همچنین پوریا عمرانی که در ترکیب تیم نتوانست حضور چندانی داشته باشد، بسیار خوب کنار ملی‌پوشان حضور داشت و با ما تمرین می‌کرد. این موضوع از نظر روحی و روانی برای ما خوب بود.

وی درباره برنامه تمرینی‌اش گفت: خوشبختانه با تیم دانشگاه آزاد به فینال لیگ برتر پینگ پنگ رسیده‌ایم و تمام تلاش خود را می‌کنم تا با این تیم به قهرمانی برسیم. البته هنوز منتظریم تا حریف ما برای فینال مشخص شود. فعلا برنامه‌ای برای تیم ملی ندارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha