• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93022113711

کشف مقبره‌ کارگران سازنده‌ «ارتش سربازان خاموش» در چین

کشف مقبره‌ کارگران سازنده‌ «ارتش سربازان خاموش» در چین

45 مقبره متعلق به کارگران سازنده‌ «ارتش سربازان خاموش» در چین کشف شدند.

45 مقبره متعلق به کارگران سازنده‌ «ارتش سربازان خاموش» در چین کشف شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باستان‌شناسان چینی در جریان کاوش‌های خود در یک محوطه‌ تاریخی در 5 کیلومتری محل کشف ارتش سربازان خاموش موفق به کشف 45 مقبره کارگران سازنده این اثر تاریخی منحصر به فرد شدند.

به گزارش چاینا دیلی، گنجینه‌ ارتش سربازان خاموش که در مقبره‌ نخستین امپراطور چین قرار داشت، در سال ‌١٩٧٤ توسط چند کشاورز چینی که مشغول حفر یک چاه بودند کشف شد. این ارتش 7 ‌هزار نفری سربازان خاموش یا سربازان سفالین که باستان‌شناسان قدمت آن‌ را حدود ‌٢٢٠٠ سال تخمین زده‌اند، شامل هزاران مجسمه‌ی ساخته‌شده از سفال در اندازه‌ی انسان‌های واقعی و اسب همراه صدها شیء تاریخی دیگر است که هزاران سال پیش برای محافظت از نخستین امپراطور چین در مقبره‌ی این امپراطور قرار داده شدند.

تاکنون تصور می‌شد که سازندگان مقبره و این مجسمه‌ها بردگان یا اسیران جنگی بوده‌اند، اما حالا با کشف این مقبره‌ها که هنوز تابوت‌های آنها گشوده نشده معلوم شد که آنها برده یا اسیر جنگی نبوده‌اند، چراکه در غیر اینصورت هرگز نمی‌توانستند مقبره‌های خود را کنار مقبره امپراطور بسازند.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده، سالانه میلیون‌ها گردشگر از موزه‌ی ارتش سربازان خاموش و مقبره‌ی نخستین امپراطور چین که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو قرار دارد، دیدن می‌کنند که درآمدهای هنگفتی را برای چین به ارمغان می‌آورد و حالا مقبره سازندگان آن نیز می‌تواند به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha