• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93022113571
  • خبرنگار : 71468

استاد بین‌المللی شطرنج: بدون تعارف باید برای سومی آسیا بجنگیم

استاد بین‌المللی شطرنج: بدون تعارف باید برای سومی آسیا بجنگیم

استاد بین‌المللی شطرنج ایران می‌گوید که ایران با تمام قوا در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند اما بدون تعارف باید برای مقام سومی جنگید.

استاد بین‌المللی شطرنج ایران می‌گوید که ایران با تمام قوا در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند اما بدون تعارف باید برای مقام سومی جنگید.

سید جواد علوی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مسابقه‌های جام ملت‌های شطرنج آسیا اظهار کرد: تیم ایران ترکیب خوبی دارد و حضور الشن مرادی نیز تیم را تقویت می‌کند، در واقع ایران با تمام قوا در مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا شرکت خواهد کرد، اما رقابت سنگینی را خواهیم داشت و بدون تعارف ما باید برای کسب مقام سومی بجنگیم چرا که عنوان اول و دوم برای چین و هند است.

از طرفی ما در دوره‌ی پیش، روی سکو نبودیم و اگر امسال بتوانیم مقام سومی را به دست آوریم پیشرفت کرده‌ایم.

وی افزود: خود من دیگر تمرین‌هایم را به صورت روزانه پیگیری می‌کنم و آمادگی‌ام خوب است. امیدوارم در مسابقه‌ها بتوانم به تیم کمک کنم، البته مسابقه‌های آسیایی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. با این حال فکر می‌کنم بتوانم در این رقابت‌ها موفق شوم.

علوی مقدم با اشاره به میزبان بودن تبریز در مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا بیان کرد: گرفتن میزبانی مانند رشته‌های ورزشی دیگر تاثیرگذار نیست ولی شاید از این جهت که ایران با 2 تیم شرکت می‌کند، میزبانی خوب باشد. در کل هر شطرنج‌بازی که پشت میز بهتر کار کند، نتیجه خواهد گرفت.

استاد بین‌المللی شطرنج ایران درباره هدایت تیم ملی توسط لاندا مربی روس نیز گفت: من در 2 دوره پراکنده با لاندار کار کردم، او تجربه خوبی دارد، البته در حال حاضر فرصت کمی تا مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا برای انتقال تجاربش وجود دارد اما حتما نقاط قوتی دارد که فدراسیون از او دعوت کرده است. البته کمیته ملی المپیک باید پیگیری کند که او دوره‌های طولانی‌تری را در تیم ملی باشد. با این حال لاندا با حضورش در مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا، علاوه بر تاثیرگذاری در بحث روحی و روانی، با شناختی که تا حدی از حریفان ما دارد، می‌تواند باری را از روی دوش بازیکنان بردارد.

وی در پایان گفت: برای هر دو تیم ملی شطرنج ایران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم یکی از دو تیم بر روی سکو برود البته اگر هر دو تیم بر سکو قرار بگیرد عالی است اما کار آسانی نیست. باید همه تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا موفقیت حاصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha