• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93022013352
  • منبع : نمایندگی زنجان

برگزیده بینال زنبور طلایی مسکو تاکید کرد،

ضرورت کاهش آلودگی بصری در کشور

 ضرورت کاهش آلودگی بصری در کشور

برگزیده بینال زنبور طلایی مسکو تصریح کرد: صاحب سرمایه چه در بخش دولتی و چه غیردولتی با برنامه‌ریزی کمی، لازم است با استفاده از دانش روز از میزان آلودگی بصری که در کشور وجود دارد، کم کنند.

برگزیده بینال زنبور طلایی مسکو تصریح کرد: صاحب سرمایه چه در بخش دولتی و چه غیردولتی با برنامه‌ریزی کمی، لازم است با استفاده از دانش روز از میزان آلودگی بصری که در کشور وجود دارد، کم کنند.

"ابوسعید اسکندری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، گفت: طراحی گرافیک یکی از زیرشاخه‌های هنرهای تجسمی یا visual arts است، اما تفاوت عمده بخشی از طراحی گرافیک با سایر رشته‌های تجسمی وابستگی آن به سفارش و سفارش دهنده است. البته گرافیک خود به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود و گرافیک هنری در طراحی‌های حوزه فرهنگ مانند طراحی کتاب، مجلات و طراحی‌های مربوط به حوزه نشر و یا طراحی پوستر و سایر اقلام برای موسیقی، تئاتر، گالری‌ها استفاده می‌شود.

این هنرمند زنجانی که آثارش در کتاب آرابسک 2 توسط انتشارات Die Gestalten آلمان منتشر شده است، افزود: نوع دیگری از گرافیک هنری نیز وجود دارد که گرافیک خود سفارش دهنده است و معمولاً طراح نسبت به اتفاقاتی که پیرامون زندگی خود اتفاق می‌افتد واکنش نشان می‌دهد؛ مثلاً طراحی پوستر برای موضوعاتی مثل ایدز، گرمایش زمین نمونه‌های از این نوع است.

این عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در خصوص جایگاه این رشته در دنیا، اظهار کرد: از آنجا که گرافیک هنری کاربردی‌است، به طور طبیعی در زندگی عموم مردم، شرکت‌های تجاری و نهادهای فرهنگی و فضاهای مجازی اینترنت در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و این تاثیر تا حدی است که تا زندگی امروز را بدون طراحی گرافیک به سختی می‌توان تصور کرد.

اسکندری در خصوص جایگاه هنرمندان ایرانی فعال در این رشته در جهان، یادآور شد: به کوشش و پیگیری طراحان نسل‌های گذشته و افرادی چون مرحوم مرتضی ممیز، ابراهیم حقیقی، قباد شیوا گرافیک ایران به جهانیان شناخته شد و با درخشش طراحانی چون رضا عابدینی، ساعد مشکی و چند تن دیگر در دهه 70 و هشتاد جایگاه ایران تا به حدی رسید که شهرت گرافیک ایران در جهان کم از جایگاه سینمایش نبود بطوریکه دو سالانه پوستر تهران یکی از دو سالانه‌های بسیار معتبر به شمار می‌آمد.

وی که در سال گذشته نمایشگاه Right to Left را در برلین آلمان برگزار کرده بود، عنوان کرد: رشد گرافیک به عوامل متعددی بستگی دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها اقتصاد است چون گرافیک به سفارش وابسته است.

اسکندری تاکید کرد: طیف گسترده‌ای از دانشجویان علاقه‌مند به هنر، هر ترم جذب این رشته در دانشگاه‌ها می‌شوند، اما در ادامه در اثر آموزش نادرست تعداد کمی از آن‌ها وارد بازار کار شده و کارهایی با کیفیت مطلوب تولید می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha