نویسنده و کارگردان برنامه کودک «رنگین کمان»، درخصوص تصمیم تلویزیون مبنی بر ممنوعیت تبلیغات کالا در برنامههای کودک اظهار کرد: این یک اتفاق خوب است که باعث میشود هر مشارکتی را قبول نکنیم. دو سال پیش برنامه «رنگینکمان» مجبور شد تبلیغ پفک بگیرد که خیلی فاجعهآمیز بود.
حمزه صالحی، به عنوان نویسنده و کارگردان برنامه «رنگینکمان» در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه برخی تبلیغات در برنامههای کودک بسیار فاجعهآمیز بود، گفت: این وضعیت یک وضعیت بسیار ناراحتکننده هم برای ما و هم برای مخاطب بود؛ به ویژه اینکه «رنگینکمان» یک برنامه 12 ساله است و این فکر همیشه در ذهن ما بود که از اعتماد و مخاطب سوءاستفاده میکنیم.
او ادامه داد: تبلیغات در برنامه کودک در برخی موارد خیلی گل درشت اتفاق میافتد که بسیار ناراحتکننده بود. برنامه «رنگینکمان» در برنامههایش مشارکت تبلیغاتی زیادی داشت، نوروز سال گذشته یکی از شرکتهای تولید ماکارونی روی کار آمد که فشار خیلی زیادی به برنامه وارد شد.
این کارگردان با بیان اینکه یکی از دغدغههای اصلیاش بحث مربوط به تغذیه بچههاست، خاطرنشان کرد: دو سال پیش مجبور شدیم تبلیغات پفک بگیریم که خیلی فاجعهآمیز بود. در حال حاضر اقدام ممنوعیت تبلیغات در برنامه کودک اتفاق خیلی خوبی است که باعث میشود هر مشارکتی را قبول نکنیم و مشارکتی را بپذیریم که در راستای اهداف برنامه است.
انتهای پیام
نظرات