• شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93020603905
  • خبرنگار : 71404

مدیر گروه کودک شبکه دو اعلام کرد:

تبلیغات در برنامه‌های کودک متحول می‌شوند

تبلیغات در برنامه‌های کودک متحول می‌شوند

مدیر گروه کودک شبکه دو سیما درخصوص نحوه‌ی مشارکت سازمان‌ها در برنامه‌های کودک و قطع تبلیغات کالایی از اینگونه برنامه‌ها، گفت: تغییر و تحولاتی نو جهت رشد ذهنی کودکان در برنامه‌های کودک به شکل تدریجی در حال انجام است که از این پس شاهد آنها نیز خواهیم بود.

مدیر گروه کودک شبکه دو سیما درخصوص نحوه‌ی مشارکت سازمان‌ها در برنامه‌های کودک و قطع تبلیغات کالایی از اینگونه برنامه‌ها، گفت: تغییر و تحولاتی نو جهت رشد ذهنی کودکان در برنامه‌های کودک به شکل تدریجی در حال انجام است که از این پس شاهد آنها نیز خواهیم بود.

علی زارعان در گفت‌و‌گویی که با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) داشت، با اشاره به اظهار نظر اخیر رییس سازمان صداوسیما مبنی بر ممنوعیت تبلیغ کالا در برنامه‌های کودک، یادآور شد: طی دو سال گذشته در بخش تبلیغات در برنامه‌های کودک یک فصل پرکاری را در مشارکت گذراندیم؛ ضمن اینکه شمار زیادی از طرف مشارکت‌ها در ابتدای راه باور نمی‌کردند که کارهای کودک به این شکل اثربخش باشند ولی در نهایت با مشارکت در برنامه‌های کودک دیدند که بخش کودک چقدر می‌تواند اثربخش باشد و بازار را متحول کند.

وی ادامه داد: در فصل دوم از مشارکت‌ها در برنامه‌های کودک که اکنون در آستانه‌ی آن هستیم، باید به سراغ مفاهیمی که مشارکت محتوامحور داشته باشند، برویم تا بتوانیم از این طریق در رشد ذهنی کودکان تأثیر بگذاریم؛ چرا که هویت کودکان تا سن هفت سالگی نهایت شکل خود را می‌گیرد، بر این اساس باید محصولی ارزشمند تبلیغ کنیم تا تأثیر مثبتی بر کودکانمان داشته باشند.

این مدیر تلویزیون سپس همکاری برنامه کودک «کارا و کوشا» با وزارت کار را قدم بزرگی دانست و افزود: امیدواریم از این پس هم بتوانیم با سازمان‌هایی همچون محیط زیست، آموزش و پرورش و خیلی نهادهای دیگر که قطعا تاثیرگذاری مثبتی را به دنبال خواهند داشت، همکاری داشته باشیم تا بتوانیم در محتوا و شکل‌گیری صحیح‌ کودکان سهیم باشیم.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از این پس هم شاهد تبلیغات کالاهایی مثل ماکارونی و ... در برنامه‌های کودک خواهیم بود؟ توضیح داد: تغییر و تحولات این‌ چنینی در برنامه‌های کودک به شکل تدریجی هستند؛ البته ناگفته نماند که از آغاز نوروز 93 تا به حال این تغییر و تحولات را در برنامه‌های کودک مشاهده کرده‌ایم و اکنون آن‌را ادامه می‌دهیم تا به یک فرآیند جدید برسیم؛ ضمن اینکه نباید غافل شویم که بسیاری از محصولات به سلامت کودکان کمک می‌کنند؛ بنابراین صرفا هر کالایی که تبلیغ می‌شود به این منظور نیست که مضر است.

زارعان در پایان تأکید کرد: ما هیچ‌گاه در بخش تبلیغات برنامه‌های کودک، خارج از عرف مفاهیم پیش نرفته‌ایم و کالایی را بدون مجوز وزارت بهداشت به روی آنتن نبرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان صداوسیما در حاشیه همایش هفته سلامت درباره‌ی پخش برنامه‌های بازرگانی در حین برنامه‌های کودک گفت: پخش این تبلیغات از سرناچاری و مشکلات اعتباری بوده، اما در دو - سه هفته گذشته ،دستور لغو آن صادر شده است و دیگر مجوز تبلیغ در حین برنامه‌های کودکان دیگر وجود ندارد.

معاون سیما هم در گفت‌وگوی اخیر خود درخصوص تبلیغات در برنامه‌های تلویزیونی اعلام کرده بود: همان طور که مطلع هستید، شاهد کاهش حضور حامیان مالی یا همان اسپانسرها از این بعد در تلویزیون خواهیم بود؛ چرا که ما خودمان هم طبق دستوری که رییس سازمان صدا و سیما و خود بنده دارم، سعی می‌کنیم این سیاست انقباضی را رعایت کنیم؛ به‌خصوص در برنامه‌های کودک و نوجوان که این مساله کمتر دیده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha