• دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93020100778
  • منبع : نمایندگی زنجان

به داد امور پرورشی در مدارس برسیم

به داد امور پرورشی در مدارس برسیم

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی مربیان پرورشی مدارس دچار وازدگی و ابهام در مدل ارایه شده در زمینه پرورش دانش‎آموزان می‌شوند، تأکید کرد: به داد امور پرورشی در مدارس برسیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی مربیان پرورشی مدارس دچار وازدگی و ابهام در مدل ارایه شده در زمینه پرورش دانش‎آموزان می‌شوند، تأکید کرد: به داد امور پرورشی در مدارس برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه زنجان، ابوالقاسم عیسی‌مراد در گردهمایی مشاوران مدارس استان زنجان، تصریح کرد: جنس تربیت باید از نوع وصال باشد، به همین جهت کسانی که فلسفه مطالعه کرده‎اند به عرفان روی آورده‌اند. روان‌شناسانی انسان‎گرا خود، شکوفایی را اوج کمال می‌دانند، به بن‌بست می‎رسند، زیرا لقا و یکی شدن با محبوب حقیقی و جاودانی را در مطالعات خود ندارند.

وی افزود: نگاه به مشاوره و امور پرورشی باید یکسان باشد، زیرا در غیر این صورت مربیان پرورشی دچار وازدگی و ابهام در مدل می‌شوند، لذا با مطالعه آثار روان‌شناسان غربی و شرقی و مقایسه و تطبیق آن با مسایل اقتصادی و بومی به تعادل برسند و نیاز نیست در مباحث غربی غش کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، خاطرنشان کرد: در حوزه امور پرورشی باید نگاه به صورت حلقوی و منظومه‎ای باشد، زیرا اگر جزیره‌ای عمل شود شکست خواهیم خورد، این در حالی است که هم‎اکنون در حوزه پرورشی در ابتدایی‎ترین مسایل نیز مشکلاتی وجود دارد و برای حل آن نیاز است مربیان پرورشی رسالت و شناخت مخاطب خود را در اولویت قرار دهند.

وی اظهار کرد: امروزه در دنیا هوش هیجانی از هوش شناختی اهمیت بیشتری دارد و مربیان پرورشی وظیفه دارند هوش هیجانی را ارتقا دهند. نگاه در امور پرورشی باید به صورت مثبت باشد و این نوع نگاه است که در دنیا غوغا کرده است و امور پرورشی باید با نظام جامع تحول بنیادین هماهنگ باشد تا از خوددرمانی در این امور جلوگیری شود که اولویت آن نگاه بومی و اسلامی است که در این راستا باید از ابداعات فکری بی‏منبع و ماخذ دوری شود.

عیسی‌مراد، یادآور شد: طبق یک تکنیک اساسی در روان‌درمانی، اگر مشاوره به جای دیدن مخاطب خود را ببینند دچار خسران کبیر خواهند شد، لذا نگاه به دانش‎آموز به مربیان پرورشی افق می‎دهد، ولی متاسفانه مربیان در بحران ابهام‎های ایجاد شده، دانش‎آموزان را دچار سردرگمی کرده‎اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha