به گزارش ایسنا، حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان و نخستین همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه مهم حکمرانی کشور است، گفت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت معلم و مربی است و باید انسانهایی را تربیت کند که بتوانند انسانساز باشند لذا جایگاه مهم و مبنایی دارد.
وی به ضرورت دستیابی به حکمرانی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: اگر از من بپرسند خلاء آموزش و پرورش چیست؟ میگویم فقدان یک الگوی حکمرانی حکمی تعلیم و تربیت است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حکمرانی یعنی با مشارکت حداکثری ذینفعان یعنی معلمان، کارمندان، دانشآموزان و خانوادهها انجام شود ادامه داد: قطعا الگوی حکمرانی حکمی تعلیم و تربیت باید نظریه فلسفی داشته باشند.
خسروپناه با بیان اینکه باید براساس این نظریه فلسفی، بنیانهای تعلیم و تربیت، اهداف، اصول و روشهای تعلیم و تربیت را مشخص کنیم گفت: نظام تعلیم و تربیت به نظر من نظامی فکری و حکمی است.
وی با بیان اینکه این نظام مبتنی بر نظریه فلسفی حکمی است افزود: حکمرانی باید آگاهانه باشد و مدیران نباید گرفتار مدیریت کارتابلبازی باشند؛ مدیریتتان مبتنی بر تفکر باشد، کانون مدیریت اسلامی تفکر و تعقل است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کانون تعلیم و تربیت اسلامی، تفکر و تعقل است ادامه داد: معلمان با تجربه و خوشفکر، ظرفیت عظیم اندیشمندی در آموزش و پرورش هستند. ما دانشمندانی گرانقدر داریم که آثار ارزشمندی در تکنولوژی آموزشی نوشتهاند. ظرفیت غنیای در اختیار است و باید از آنها استفاده کرد.
انتهای پیام
خسروپناه: مدیران گرفتار مدیریت کارتابل بازی نشوند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر از من بپرسند خلاء آموزش و پرورش چیست؟ میگویم فقدان یک الگوی حکمرانی تعلیم و تربیت است.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات