• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 92122717945

پاسخ پرویز تناولی به جوابیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری

پاسخ پرویز تناولی به جوابیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری

به دنبال جوابیه اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مبنی بر انتقال آثار تناولی به موزه هنرهای معاصر، این هنرمند به ادعاهای مطرح شده پاسخ داد.

به دنبال جوابیه اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مبنی بر انتقال آثار تناولی به موزه هنرهای معاصر، این هنرمند به ادعاهای مطرح شده پاسخ داد.

این هنرمند پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ادعای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مبنی بر مرتبط نبودن قرارداد واگذاری ملک و آثار خود به شهرداری، اظهار کرد: درست است که قرارداد ملک و قرارداد واگذاری مجسمه‌ها دو قرارداد مجزا است اما در واقع این دو قرارداد ظرف و مظروف یکدیگر هستند و به هم مرتبط‌اند. اگر مجسمه‌ای وجود نداشت شهرداری ملک را برای تبدیل کردن به موزه در اختیار خود قرار نمی‌داد. شهرداری چه نیازی به خانه من دارد؟ آن‌ها می‌خواستند موزه درست کنند. سه ماه بعد از عقد قرارداد ملک 57 قطعه از مجسمه‌های من را برای موزه خریداری کردند.

او افزود: از طرفی این قرارداد یکساله و قابل تمدید بوده است و وقتی بعد از پنج ماه به نتیجه نرسید و موزه تعطیل شد قرارداد هم خود به خود منتفی است.

تناولی درباره ادعای مراجعه چند باره نمایندگان شهرداری و موزه هنرهای معاصر برای تحویل آثار و همکاری نکردن خود گفت: آن‌ها یک بار آمدند و من خارج از کشور بودم. وقتی مراجعه کردند نماینده موزه هنرهای معاصر حاضر نشده با شرایطی که شهرداری مد نظرش بوده کارها را تحویل بگیرد. او اعلام کرده باید از تک تک مجسمه‌ها عکس بگیرد و صدمات وارد شده به آن‌ها را یادداشت کند اما شهرداری زیر بار نرفته و بدون گرفتن نتیجه بازگشته‌اند.

او ادامه داد: بار دوم که مراجعه کرده‌اند کسی در خانه نبود و بار سوم هم با وضع اسفناک در خانه را شکستند و بدون رعایت مسائل ایمنی خسارات زیادی به مجسمه‌های من وارد کردند و آن‌ها را با خودشان بردند.

این هنرمند همچنین عنوان کرد: دفعه اول که مجسمه‌ها را تحویل گرفتند مبلغ 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما از همان سال نخست تعطیل شدن موزه من پیگیر بازپس‌گیری مجسمه‌ها بودم. حالا که قیمت مجسمه‌ها بالا رفته و ارزش‌شان زیاد شده می‌خواهند مرا متهم به این کنند که می‌خواهم پول بیشتری بگیرم در حالی که این اتفاق اصلا تقصیر من نیست بلکه آن‌ها باید به موقع به اعتراضات من و درخواستم برای بازگشت مجسمه‌ها واکنش نشان می‌دادند نه امروز که همه چیز تغییر کرده است.

به گزارش ایسنا، یکشنبه شب 25 اسفند مجسمه‌های پرویز تناولی که مورد اختلاف سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران با این هنرمند است به گفته این هنرمند با وضعی اسفناک جابجا شدند و برخی از آن ها در این جابجایی آسیب دیدند.

تناولی روز گذشته در این باره گفت: اگر همان اول به من زنگ می‌زدند و با من تماس می‌گرفتند و در آرامش و صلح و صفا مجسمه‌ها را منتقل می‌کردند هیچ صدمه‌ای به مجسمه‌ها وارد نمی‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha