• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92112718618

خاموشی «خورشید»

خاموشی «خورشید»

تعدادی از اعضای تحریریه‌ی روزنامه‌ی «خورشید» از تعطیل شدن این روزنامه خبر دادند.

تعدادی از اعضای تحریریه‌ی روزنامه‌ی «خورشید» از تعطیل شدن این روزنامه خبر دادند.

برخی اعضای تحریریه‌ی روزنامه‌ی «خورشید» (روزنامه‌ی سازمان تأمین اجتماعی) در تماس با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کردند: شب گذشته در جلسه‌ای که هیئت مدیره‌ی موسسه‌ی آتیه با مسوولان سازمان تأمین اجتماعی داشتند‌، به این نتیجه رسیدند که روزنامه‌ی خورشید تعطیل شود‌ و صبح امروز این خبر توسط دبیر تحریریه به اعضا اعلام شد.

آن‌ها همچنین در رابطه با حقوق خود که از روزنامه‌ی «خورشید» طلب دارند‌، تصریح کردند: دریافت حق و حقوق در قالب یک برگه به پایان قرارداد که آخر اسفندماه است، موکول شده و با این تصمیم‌گیری، 140 کارمند این روزنامه در آستانه‌ی فرارسیدن سال نو بی‌کار می‌شوند.

یکی از اعضای تحریریه‌ی روزنامه‌ی خورشید درباره‌ی دلیل تعطیلی این روزنامه، توضیح داد: از طرف سازمان تئمین اجتماعی اعلام شده که برند روزنامه‌ی خورشید به دلیل اینکه متعلق به دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد است‌، برند مناسبی نیست و بهتر است تعطیل شود. همچنین تصمیم‌گیری شده که در سال آینده، هفته‌نامه‌ی «تأمین» به جای آن منتشر شود. این در حالی است که روزنامه‌ی «ایران» از سال 1372 منتشر می‌شود و با دولت‌های مختلف نیز کار کرده، اما هیچ دولتی درصدد تعطیلی آن برنیامد.

ابراهیم رستمیان‌مقدم که سرپرستی روزنامه‌ی خورشید را برعهده دارد،‌ چندی است به‌دلیل فشارهای عصبی ناشی از معلق بودن وضعیت روزنامه در بستر بیماری است و خبرنگار ایسنا نیز نتوانست برای اطلاع از وضعیت کنونی روزنامه با گفت‌وگو کند.

روزنامه‌ی خورشید در دولت محمود احمدی‌نژاد انتشار خود را آغاز کرد و پس از روی کار آمدن دولت «تدبیر و امید» بعد از انتشار 500 شماره، تعطیل شد و به انتشار دیجیتالی رو آورد، تا زمانی که تکلیف انتشار چاپی آن مشخص شود. همچنین بعد از 84 شماره انتشار دیجیتالی، چهار نسخه از این روزنامه دوباره به‌صورت چاپی منتشر و توزیع شد؛ اما اکنون اعلام شده که به‌طور کلی انتشارش متوقف شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha