• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92111913885

پیشرفت راه‌آهن گل‌گهر - شیراز

پیشرفت راه‌آهن گل‌گهر - شیراز

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 15 درصدی راه آهن گل گهر- شیراز خبر داد و گفت: این خط‌ آهن با هدف اتصال شیراز به شبکه ریلی کشور، تسهیل در حمل بار و مسافر در منطقه و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقال احداث شده که گل‌گهر در استان کرمان را مرکز استان فارس متصل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 15 درصدی راه آهن گل گهر- شیراز خبر داد و گفت: این خط‌ آهن با هدف اتصال شیراز به شبکه ریلی کشور، تسهیل در حمل بار و مسافر در منطقه و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقال احداث شده که گل‌گهر در استان کرمان را مرکز استان فارس متصل می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی نورزاد - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به استان فارس از پروژه‌ راه‌آهن گل‌گهر- شیراز، عملیات تکمیلی محور حاجی‌آباد - نیریز و احداث باند دوم محور استهبان - رونیز بازدید کرد.

وی با اشاره به اهمیت راه‌آهن گل‌گهر- شیراز در اتصال شیراز به منطقه گفت: این خط‌ آهن در آذرماه سال 90 با هدف اتصال شیراز به شبکه ریلی کشور، تسهیل در حمل بار و مسافر در منطقه و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقال احداث شده است که گل‌گهر در استان کرمان را مرکز استان فارس متصل می‌کند.

به گفته نورزاد این راه‌آهن به طول 346 کیلومتر با عبور از شهرستان‌های قطرویه، نی‌ریز، استهبان و سروستان در انتها به شهر شیراز خواهد رسید.

وی افزود: این خط‌ آهن با هدف اتصال شیراز به راه‌آهن موجود بافق- بندر عباس طراحی شده و با توجه به وجود مراکز صنعتی، معادن متنوع سنگ، معادن تولید مواد اولیه کارخانجات ذوب‌آهن در منطقه اهمیت احداث این خط‌ آهن بیشتر نمایان می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قطعات این پروژه افزود: راه‌اهن گل‌گهر- شیراز در چهار قطعه طراحی شده که قطعه سه به طول 100 کیلومتر در منطقه‌ نی‌ریز و ابتدای منطقه میان جنگل فسا در دست اجرا قرار دارد و از حوالی دریاچه بختگان در کیلومتر 156 آغاز و پس از عبور از منطقه خیر و جلگه رونیزدر دامنه کوهستان خرمن‌کوه در کیلومتر 256 به انتها می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha