فرمانده جنگهای نوین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در دفاعمقدس گفت: خبرگزاری ایسنا در طول فعالیت خود از رسانههای موفقی است که با کادر فنی و مدیریت جوان خود که دارای شور و انگیزه هستند، توانسته است استانداردهای نوینی در خصوص خبررسانی از خود وضع کند.
سردار محمد باقر نیکخواه بهرامی که در دوران دفاع مقدس به مدت چند سال مسئول تبلیغات جبهه و جنگ «قرارگاه کربلا» و از سال 64 به بعد نیز فرمانده جنگهای نوین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بوده است، در گفتوگو با خبرنگار سرویس «فرهنگ حماسه» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان این مطلب که ایسنا از خبرگزاریهای تخصصی در کشور به حساب میآید، گفت:از ابتدای تشکیل این خبرگزاری با مسئولان و کادر آن ارتباط داشتم. ایسنا از آنجایی که با سبک و سیاق دانشجویی تأسیس شد، به خوبی توانست در ابعاد مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه خبری فعالیت داشته باشد.
وی ادامه داد: ایسنا به مرور زمان به عنوان یکی از معتبرترین خبرگزاریها شناخته شد و ابعاد خبری خود را در بخشهای مختلف وسعت بخشید. یکی از دلایل موفقیت ایسنا این است که با کادر فنی و مدیریتی جوان فعالیت میکند. ارزیابی من این است که ایسنا توانسته است استانداردهای نوینی را در حوزه خبر رسانی وضع کند. از طرف دیگر ایسنا علیرغم سن کمی که دارد به خوبی توانسته است نیازهای مخاطبان را تامین و رسالت خبری خود را انجام دهد.
سردار نیکخواه بهرامی خاطرنشان کرد: ارزیابی من از فعالیتهای کلی ایسنا این است که 80 درصد فعالیتهای این خبرگزاری مثبت تلقی میشود و آن 20 درصد باقی مانده را نیز میتوان به پای تلاطمهای سیاسی گذاشت. خوشبختانه ایسنا در طول فعالیتهای خود موضع فراگیری در خصوص جامعه و کشور داشته و وابستگی جناحی خاصی در دوران تأسیس خود نداشته است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در رابطه با فعالیتهای سرویس «فرهنگحماسه» ایسنا نیز گفت: ایسنا توانسته است در حوزه هشت سال دفاع مقدس اقدامی خوب و موثر از خود برجای بگذارد. ادبیاتی که این سرویس درباره دفاع مقدس داشته، به خوبی توانسته است نیاز فکری دانشگاهیان و عموم مردم را برآورده کند به گونهای که برای آنها مسائل مربوط به دفاع مقدس، ملموس و قابل فهم باشد. از آنجایی که بنده یکی از منابع خبری این حوزه به حساب میآیم و پیگر خبرهایی که در این بخش منتشر می شود هستم، باید بگویم ایسنا نسبت به دیگر رسانهها از انعکاس فراگیر اخبار دفاع مقدسی به ویژه رسانههای مکتوب برخوردار است. ایسنا اگر در حوزه دفاع مقدس فعالیتهای خودش را وسعت ببخشد، میتواند به عنوان یک رسانه مرجع و مادر در جریانسازیهای دفاع مقدسی و انتقال ارزشهای فرهنگی پایداری نقش ایفا کند.
وی با اشاره مباحث فنی در خصوص اطلاعرسانی دفاع مقدس گفت: یکی از مؤلفههایی که ایسنا به آن توجه ویژه دارد زمانشناسی در ارسال اخبار دفاع مقدس است. این سرویس به خوبی توانسته است از عناصر فنی و با بهرهگیری از ظرافتهای خبری حضوری فعال در این حوزه داشته باشد. علاوه بر این، مدیریت محتوایی ارسال اخبار و دستهبندی مطالب در خصوص دفاع مقدس با توجه به نفوذ خبری آن در جامعه نیز یکی دیگر از نقاط برجسته این سرویس به حساب میآید. آنچه که سرویس «فرهنگحماسه» ایسنا از آن برخوردار است، بهرهگیری علمی از پیرایهها و آرایههای نوین خبری در ارسال اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس است. این مسئله موجب درخشش خبر و به دنبال آن جذب مخاطب خواهد شد.
این محقق و نویسنده حوزه دفاع مقدس خاطر نشان کرد: اگر خبرگزاری ایسنا در خصوص انتشار اخبار دفاع مقدس یک برنامه سالانه داشته باشد بسیار خوب است. گاهی اوقات در ایسنا و انتشار اخبار دفاع مقدسی شاهد این هستیم که فرایند ارسال خبرها دچار فراز و نشیب میشود به عنوان مثال پس از مناسبتهای دفاع مقدسی، مدتی شاهد رکود انتشار اخبار خوب در حوزه دفاع مقدس هستیم.
انتهای پیام
نظرات