• یکشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۲ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92090302241

داریوش فرهنگ:

تلویزیون پول ندهد «سلطان و شبان2» را به نمایش خانگی می‌برم

تلویزیون پول ندهد «سلطان و شبان2» را به نمایش خانگی می‌برم

داریوش فرهنگ درباره‌ی ساخت «سلطان و شبان 2» گفت: طرح این سریال نوشته شده است و منتظریم که تلویزیون بودجه در اختیار بگذارد و درخواست ساخت آن را بدهد. چهار سال است که من این سریال الف ویژه را دارم که از همه بایدها، اگرها و اماهای تلویزیون عبور کرده است.

داریوش فرهنگ درباره‌ی ساخت «سلطان و شبان 2» گفت: طرح این سریال نوشته شده است و منتظریم که تلویزیون بودجه در اختیار بگذارد و درخواست ساخت آن را بدهد. چهار سال است که من این سریال الف ویژه را دارم که از همه بایدها، اگرها و اماهای تلویزیون عبور کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، فرهنگ در نشست سریال «کلاه پهلوی» که امروز در جام‌جم برگزار شد، خاطرنشان کرد: نمی‌گویم «سلطان و شبان» به بودجه هنگفتی نیاز دارد اما روزگاری که در شبکه یک سلطان و شبان را ساختم، دو شبکه بیشتر وجود نداشت به همین دلیل من به خودم حق آب و گل می‌دهم. تلویزیون اگر دلش بخواهد از من برای ساخت این کار دعوت کند، طرحش را آماده دارم، در غیر این صورت من هم تمایل دارم به خاطر مشکل بودجه، مثل میرباقری آن را برای شبکه نمایش‌خانگی بسازم.

فرهنگ درباره‌ی «کلاه پهلوی» هم گفت: قرار نیست از فیلمی که پخش شده دفاع کنیم و اگر هم هست، برای من اینگونه نیست. «کلاه پهلوی» پخش شده و تمام شده است، پس با هر صحبت و نقدی، نه چیزی به آن سریال اضافه می‌شود و نه چیزی از آن کم می‌شود.

سید ضیاءالدین دری - کارگردان کلاه پهلوی - در نشست خبری این مجموعه تلویزیونی عنوان کرد: کلاه‌پهلوی برای هموطنان موضوعی پیچیده و غامض را مطرح کرده است و تلاش داشته است به نسل جوان بیاموزد که چرا مؤمنین در صفوف اول انقلاب قرار گرفته‌اند و همچنین اگر آنها نبودند، این انقلاب پیروز نمی‌شد.

نشست خبری سریال «کلاه پهلوی» عصر امروز - یکشنبه - سوم آذر، با حضور مدیر شبکه اول، جمعی از عوامل و بازیگران این سریال و همچنین خبرنگاران در ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

بنابراین گزارش، مهدی فرجی مدیر شبکه یک، سیدتقی سهرابی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، سیدضیاءالدین دری کارگردان کلاه‌پهلوی، داریوش فرهنگ، امیرعلی دانایی، داریوش کاردان آناهیتا و نوید دری بازیگران این سریال و جبار آذین منتقد در این نشست حضور داشتند.

فرجی سریال کلاه‌پهلوی را یک سریال موفق خواند و گفت: براساس نظرسنجی موضوعی و تحقیقی، کلاه‌پهلوی توانسته به هدف و منظوری که داشته برسد.

سهرابی نیز درباره این سریال اظهار کرد: سریال کلاه‌پهلوی از نظر مخاطب یکی از سریال‌های پربیننده رسانه ملی بوده است، ضمن اینکه میزان رضایت از این سریال نیز بالا بوده و پرداخت صادقانه به بخشی از تاریخ معاصر ایران و بازنمایی آن بخش مهم کلاه‌پهلوی بوده است.

وی افزود: انتقادهایی هم نسبت به این سریال شده است که عوامل سریال در گفت‌وگو با اصحاب رسانه به آنها پاسخ داده‌اند؛ کلاه‌پهلوی از سریال‌هایی بود که سایت به‌روزی داشت.

دری، کارگردان کلاه پهلوی نیز در بخشی از این نشست عنوان کرد: کلاه‌پهلوی برای هموطنان موضوعی پیچیده و غامض را مطرح کرده است و تلاش داشته است به نسل جوان بیاموزد که چرا مؤمنین در صفوف اول انقلاب قرار گرفته‌اند و همچنین اگر آنها نبودند، این انقلاب پیروز نمی‌شد.

داریوش فرهنگ بازیگر نقش صمصام‌خان در مجموعه کلاه‌پهلوی ضمن اشاره به اینکه نشست خبری این سریال خیلی خشک و رسمی شده است، بیان کرد: قرار نیست از فیلمی که پخش شده دفاع کنیم و اگر هم هست، برای من اینگونه نیست. کلاه پهلوی پخش شده و تمام شده است. پس با هر صحبت و نقدی نه چیزی به آن سریال اضافه می‌شود و نه چیزی از آن کم می‌شود.

مدیر شبکه یک، در بخشی از این نشست خبر داد: سریال فتوا را در مرحله پیش تولید داریم که در مورد عشایر است؛ همچنین درگیر معمای شاه هستیم که 60 درصد آن تصویربرداری شده است.

او ادامه داد: چند سریال الف دیگر را آماده داریم که از جمله آن سرزمین کهن آماده پخش است و پوریای ولی به کارگردانی جعفری جوزانی نیز آماده است و فقط منتظر بودجه است تا وارد مرحله تولید شود. ضمن اینکه شرایط بودجه در سازمان اکنون سخت است و امیدواریم که مرتفع شود.

جریان کامل این نشست متعاقبا ارسال می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha