• دوشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92082012590

یک کارشناس مسائل بانکی عنوان کرد

افزایش نرخ سود سپرده‌ها و اوراق مشارکت با هم انجام شود

افزایش نرخ سود سپرده‌ها و اوراق مشارکت با هم انجام شود

یک کارشناس مسائل بانکی با بیان این‌که 95 درصد پول مردم در بانک‌ها نگهداری می‌شود، تصریح کرد: افزایش نرخ سود سپرده‌ها و اوراق مشارکت باید با هم انجام شود.

یک کارشناس مسائل بانکی با بیان این‌که 95 درصد پول مردم در بانک‌ها نگهداری می‌شود، تصریح کرد: افزایش نرخ سود سپرده‌ها و اوراق مشارکت باید با هم انجام شود.

احمد حاتمی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ سود اوراق مشارکت به جای نرخ سود سپرده‌های بانکی، اظهار کرد:افزایش نرخ سود سپرده‌ها و اوراق مشارکت باید با هم انجام شوند.

وی در ادامه با بیان این‌که هیچ گاه سرمایه‌های مردم از بانک‌ها خارج نمی‌شود گفت:حتی اگر سرمایه‌ها وارد بازار مسکن، سکه و ارز شود باز هم به طریق دیگر از طریق فروشنده این کالاها وارد بانک می‌شود و می توان گفت 95 درصد سپرده‌های پول مردم در بانک‌ها نگهداری می‌شود.

حاتمی با بیان این‌که موضوع ترکیب سپرده‌های مردم در بانک‌ها است، افزود: اگر شرایط اقتصادی مناسب نباشد و نرخ سود متناسب با تورم تعیین نشود سپرده ها به صورت پس انداز کوتاه مدت و یا حساب جاری در بانک‌ها نگهداری شود اما در صورتی که نرخ بهره افزایش یابد مردم تمایل به سپرده گذاری بلند مدت پیدا می کنند.

این کارشناس مسائل بانکی در ادامه با بیان این‌که ویژگی اوراق مشارکت این است که جزو سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به شمار می‌رود و مردم هر گاه بخواهند می‌توانند پول خود را دریافت کنند، گفت: ترکیب سپرده گذاری مردم در بانک‌ها باید تغییر کرده و از کوتاه مدت به بلند مدت تبدیل شود.

وی با تاکید بر این‌که افزایش نرخ سود حرکت ضد تورمی است، خاطرنشان کرد: همیشه برای کاهش تورم نرخ بهره را افزایش می دهند تا تقاضا را کاهش داده و مردم را به پس انداز تشویق کنند.

حاتمی افزود: برای کاهش نرخ تورم باید نرخ سود سپرده‌های بانکی افزایش یابد.

به گفته این کارشناس مسائل بانکی، در صورتی که افزایش قیمت مسکن، سکه و ارز متوقف شود اما نرخ سود سپرد‌ه‌ها بالا برود تمایل به سرمایه‌گذاری بلندمدت افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha