• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۲ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92072113055
  • خبرنگار : 71191

یک عضو شورای شهر یزد پیشنهاد کرد

تبدیل بافت تاریخی یزد به منطقه آزاد گردشگری

تبدیل بافت تاریخی یزد به منطقه آزاد گردشگری

یک عضو شورای شهر یزد معتقد است: در صورت تبدیل شدن بافت تاریخی یزد‌ به منطقه‌ی آزاد ویژه‌ی گردشگری، می‌توان این بافت را نجات داد.

یک عضو شورای شهر یزد معتقد است: در صورت تبدیل شدن بافت تاریخی یزد‌ به منطقه‌ی آزاد ویژه‌ی گردشگری، می‌توان این بافت را نجات داد.

وحید خباز‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ارزش بافت تاریخی یزد را کمتر از دریاچه‌ی ارومیه ندانست و ادامه داد: دریاچه‌ی ارومیه با نزول باران‌، دوباره امکان پر شدن دارد، ولی اگر بافت تاریخی تخریب شود‌، سرمایه‌ای چندهزار ساله نابود خواهد شد و امکان بازگشت هم ندارد. حال اگر تشکیل منطقه‌ی ویژه‌ی گردشگری آزاد بافت تاریخی یزد مانند جزیره‌های کیش‌، قشم و حتی چابهار به تصویب برسد‌، امکان تخریب به صفر می‌رسد و پتانسیل گردشگری در منطقه قوی‌تر می‌شود. اکنون برخی کارشناسان در حال کار روی این طرح هستند تا در صورت امکان، اجرایی شود.

به گزارش ایسنا،‌ بافت تاریخی یزد در سال‌های گذشته در معرض آسیب و تخریب‌ قرار گرفته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، طرح توسعه‌ی امامزاده جعفر است که چهار هکتار از این بافت را تهدید می‌کند. هرچند اوایل شهریورماه امسال سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجرای این طرح را متوقف کرد،‌ اما پس از انتخاب شدن نماینده‌ای از سوی شورای شهر یزد برای پیگیری این طرح، حرف‌هایی نیز درباره‌ی اختصاص اعتبار برای اجرای آن به گوش می‌رسد.

خباز‌زاده در این‌باره نیز توضیح داد: در این پروژه، استانداری یزد با دادن زمین به شهرداری از طریق وزارت مسکن، در راستای توسعه‌ی صحن امامزاده جعفر حرکت کرده است. همچنین استانداری یزد با اختصاص بودجه‌ای، پیگیر توسعه‌ی مجموعه‌ی امامزاده است.

او تأکید کرد: اعضای شورای شهر معتقدند که باید به سمتی برویم تا به بافت تاریخی استان یزد، آسیب وارد نشود. در دولت «تدبیر و امید» بافت تاریخی یزد باید به‌عنوان منطقه‌ی ویژه‌ی گردشگری آزاد ثبت شود تا این سرمایه‌ی ملی حفظ و همیشه از آن حفاظت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۱۰:۵۹

درياچه اروميه اگه خشک بشه زندگي مردم منطقه رو به خطر مي‌اندازد چه ربطي به خانه‌هاي تاريخي دارد؟