• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92072012572

کارشناس پینگ‌پنگ: حذف انتخابی تیم ملی باعث دعوت سلیقه‌ای می‌شود

کارشناس پینگ‌پنگ: حذف انتخابی تیم ملی باعث دعوت سلیقه‌ای می‌شود

یک کارشناس پینگ‌پنگ معتقد است حذف انتخابی تیم ملی و دعوت از نفرات مورد نظر از سوی کمیته فنی یک اقدام سلیقه‌ای محسوب می‌شود و با تصمیماتی که در کمیته فنی می‌گیرند به نظر می‌آید که یک نوع بهم‌ریختگی در این کمیته وجود دارد.

یک کارشناس پینگ‌پنگ معتقد است حذف انتخابی تیم ملی و دعوت از نفرات مورد نظر از سوی کمیته فنی یک اقدام سلیقه‌ای محسوب می‌شود و با تصمیماتی که در کمیته فنی می‌گیرند به نظر می‌آید که یک نوع بهم‌ریختگی در این کمیته وجود دارد.

محمدباقر پسران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره منتفی شدن برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی و دعوت از نفرات مورد نظر به اردو از سوی کمیته فنی گفت: زمانی که مسابقات انتخابی برگزار نشود و بازیکنان از سوی کمیته فنی به اردوی تیم ملی فراخوانده شوند چنین اقدامی سلیقه‌ای خواهد بود.اردویی که گذاشتند در اصل برای نوشاد عالمیان است که عازم جام جهانی است و یک سری بازیکن جوان را دعوت کرده‌اند که شاید رقیب اصلی برای نوشاد هم نباشند. در حالی که مسوولان می‌توانستند از بازیکنان باتجربه‌تری استفاده کنند و اگر بحث جوان‌گرایی بود اردوهای جداگانه دیگری برای جوانان بگذارند.

پسران افزود: با توجه به تصمیماتی که در کمیته فنی گرفته می‌شود به نظر می‌رسد بهم‌ریختگی در کمیته وجود دارد. زمانی که بحث جوان‌گرایی را مطرح می‌کنند بیشتر یک بحث شعاری است. جوان‌گرایی این نیست که همه چیز را رها کنیم و بازیکنان باتجربه را کنار بگذاریم و با برگزاری چند اردو بگوییم که جوان‌گرایی می‌کنیم. هرچند شرایط در پینگ‌پنگ محدودیت سن مطرح است اما ما قهرمانانی را داریم که 34 تا 36 سال سن دارند اما عملکرد خوبی در این رشته دارند. تجربه می‌تواند در مسابقات بسیار تاثیرگذار باشد.

این مربی پینگ‌پنگ اضافه کرد: این‌که چهار بازیکن جوان را به تیم ملی بزرگسالان بیاورید به معنی این نیست که جوان‌گرایی انجام شده است. جوان‌گرایی یعنی این‌که برای جوانان برنامه داشته باشیم. ما نوجوانان خود را به کدام مسابقه اعزام کرده‌ایم؟ حالا هم که گفته‌اند اگر بازیکنی می‌خواهد به مسابقه‌ای برود پول خود را خودش بدهد. این در حالی است که معمولا بازیکنانی که پینگ‌پنگ مطرح می‌شوند از قشر مرفه نیستند. این تصمیم به این معناست که اگر بازیکنی پولدار است به مسابقات برود؟!

وی در پاسخ به این‌که فدراسیون اعلام کرده که با این تیم می‌خواهد بخش خصوصی و باشگاه‌ها را در زمینه‌ی اعزام‌ها فعال‌ترند گفت: کدام باشگاه‌ها؟ در لیگ برتر دو دوره فراخوان گذاشتند اما تنها دو سه باشگاه برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند. به هر حال با چنین تصمیماتی حق به حق‌دار نمی‌رسد و تنها یک سری دور و بری‌ها از آن بهره خواهند برد.

پسران ادامه داد: به نظر می‌رسد که فدراسیون روی بازیکنانی که مصاحبه می‌کنند حساسیت دارد مثل افشین نوروزی که سال گذشته مصاحبه‌ای انجام داد و او را نابود کردند حالا هم اخلاق‌پسند مصاحبه کرده‌اند و فدراسیون روی این مصاحبه‌ها بسیار حساس است و قدرتی عمل می‌کند که این موضوع می‌تواند ریشه پینگ‌پنگ را بزند.

این کارشناس پینگ‌پنگ درباره احتمال تغییر آیین نامه انتخاب ملی پوشان، گفت: این‌که گفته‌اند باید آیین‌نامه انتخابی تیم ملی تغییرکند علتش چیست؟ چرا این آیین‌نامه پارسال تغییر نکرد یا این‌که چرا وقتی زارع‌پور تازه به فدراسیون آمده بود آیین‌نامه را تغییر نداد؟ البته صحبت‌هایی که ما انجام می دهیم هم هیچ تاثیری ندارد و گوش شنوایی نیست. پینگ‌پنگ دو سال است که باری به هر جهت می‌رود. چرا باید انتخابی تیم ملی دو دوره عقب بیفتد یا به خاطر یک بازیکن منتفی شود؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha