• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92070804965
  • خبرنگار : 71431

/آتش‌نشانان از دغدغه‌هایشان می‌گویند/

عدم انسجام آتش‌نشانان بزرگترین مشکل پیش‌رو

عدم انسجام آتش‌نشانان بزرگترین مشکل پیش‌رو

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بزرگترین مشکل پیش‌روی آتش‌نشانان کشور را نبود انسجام کشوری و عدم سازماندهی کشوری برای این سازمان‌ها برشمرد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بزرگترین مشکل پیش‌روی آتش‌نشانان کشور را نبود انسجام کشوری و عدم سازماندهی کشوری برای این سازمان‌ها برشمرد.

مهندس فتح‌الله تیموری در گفت‌و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)با بیان اینکه یکی از مشکلات در شغل آتش‌نشانی در سیستم استخدامی این افراد است گفت: متاسفانه سیستم استخدامی این افراد به خوبی شناخته نشده چرا که آتش‌نشانان نه کارگرند و نه کارمند و در گروه شغلی خاص و در شرایطی خاص قرار می‌گیرند.

وی افزود: اگر بخواهیم وارد قانون کار بشویم بر این اساس کسی حق ندارد وظیفه‌ای جز آنچه که به عهده‌اش گذاشته شده را انجام دهد. به عنوان مثال یک نگهبان ساختمان تنها نگهبان ساختمان است و نمی‌توانیم از او انتظار دیگری داشته باشیم.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه یک آتش‌نشان ده‌ها کار را انجام می‌دهد گفت‌: این در حالی است کارگران و کارمندان اینگونه نیستند و شرح وظایف هر کدام بر اساس قوانین تعریف شده است.

تیموری اضافه‌کرد: از یک کارمند نمی‌توان توقع داشت در اماکن غیراستاندارد و دارای درصد خطربالا حضور داشته باشد یا به شکل نوبتی کار کند و باید حتما در چارچوبی خاص و ساعت کاری مشخص از وی استفاده کرد.

برای شغل آتش‌نشانی نظام و تعریف جدا باید تعریف شود

تیموری خواستار تعریف نظام شغلی و تعریف جدا برای شغل آتش‌نشانی شد و گفت:‌ در هیچ صنف کارگر و کارمندی نمی‌توان محل کاری را پیدا کرد که پر از خطر باشد و این افراد با جان خود بازی کنند اما آتش‌نشانان در سخت‌ترین شرایط و در حالی که عمده افراد در حال دورشدن از مهلکه هستند به فعالیت می‌پردازند.

تیموری شغل آتش‌نشان را به دلیل جنس و ذاتی که دارد متفاوت از سایر حرفه‌ها برشمرد و گفت: آتش‌نشانی از مشاغلی هستند که هرگاه شهروندان دچار مشکل می‌شوند و کاری از دستشان بر نمی‌آید به این افراد متوسل می‌شوند.

به گفته معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش‌نشانان حتی در کارهای پزشکی نیز اقدامات اولیه درمانی را بعضا انجام داده و تنها در کارهای پلیسی دخالت ندارند به جز آن در هر بحث دیگری باید دارای سررشته باشند.

وی بزرگترین مشکل پیش‌روی آتش‌نشانان را نبود انسجام کشوری و عدم سازمان‌دهی آنان برشمرد و گفت: در این شرایط هر شهرداری در هر شهر و شهرستان بر اساس امکانات و بودجه خودش و دیدگاه‌هایی که مدیران شهری دارند به این قضیه پرداخته‌اند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما به مقوله ایمنی کمتر پرداخته شده است، به ایسنا گفت: ایمنی همانند بهداشت مولفه مهم در زندگی افراد است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد هماهنگی آتش‌نشانی‌های کل کشور گفت: در این ستاد کارهای ستادی انجام شده و عملا تا به حال موفق به فعالیت در بحث یکپارچگی آتش‌نشانی نشده‌ که به نظر می‌رسد فعالیت در این زمینه نیازمند یک اراده در سطح بالاتر است.

به گفته معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حال حاضر در شهر تهران بالاترین و بهترین امکانات اطفای حریق و ایمنی در آتش‌نشانی استفاده شده اما یکپارچه‌شدن آتش‌نشانی سبب می‌شود که بتوان از چنین امکاناتی در دیگر شهرها نیز استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha