• شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92063018554

وقتی محمد‌رحیم اخوت خلقش تنگ می‌شود

وقتی محمد‌رحیم اخوت خلقش تنگ می‌شود

محمدرحیم اخوت با اشاره به نگارش یک رمان و یک مجموعه داستان، از انتظار طولانی کتاب‌هایش برای انتشار انتقاد کرد.

محمدرحیم اخوت با اشاره به نگارش یک رمان و یک مجموعه داستان، از انتظار طولانی کتاب‌هایش برای انتشار انتقاد کرد.

این داستان‌نویس در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره کتاب‌های تازه‌اش گفت: رمانی به نام «عذاب» و یک مجموعه شامل دو داستان به نام «زنی در تاریکی» را به پایان رسانده‌ام. اما نمی‌دانم این کتاب‌ها منتشر می‌شوند یا نه، چون چند سال است که سه رمان و یک مجموعه داستان را در انتظار دریافت مجوز نشر دارم.

او افزود: رمان‌های «نامه سرمدی»، «تا وقتی کسی هست» و «تماشا» و مجموعه داستان «بیداری» را در دست نشر آگاه دارم که هنوز ناشر نتوانسته‌ است برای آن‌ها مجوز بگیرد.

این نویسنده گفت: همچنین داستان بلند «تعلیق» که دو بار چاپ شده، نتوانسته برای تجدید چاپ مجوز بگیرد، یعنی برای چاپ سوم با حذفیاتی مواجه شد که من از انتشارش صرف‌نظر کردم.

اخوت با اشاره به انتظار کتاب‌هایش برای چاپ گفت: من کتاب‌های زیادی را در انتظار انتشار دارم. وقتی می‌خواهم درباره‌شان حرف بزنم، خلقم تنگ می‌شود. اما من اساسا آدم خوش‌بینی هستم و امیدوارم این سد و بندهایی که همه کارها را به بن‌بست کشیده بود، از بین برود، به هرحال نشر باید کار خودش را بکند و نمی‌تواند متوقف شود. کسی که می‌نویسد، با امید چاپ کردن اثرش آن را می‌نویسد. ما برای خودمان که نمی‌نویسم.

محمدرحیم اخوت زاده 1324 در اصفهان است و از میان آثار او می‌توان به کتاب‌هایی چون «تعلیق»، «نیمه سرگردان ما»، «نام‌ها و سایه‌ها»، «باقی‌مانده‌ها»، «نمی‌شود» و «مشکل آقای فطانت» اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha