• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92062012550
  • منبع : مطبوعات

آیت‌الله مظاهری:

امامزادگان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در انتقال مکتب تشیع هستند

امامزادگان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در انتقال مکتب تشیع هستند

رییس حوزه علمیه اصفهان به نخستین کنگره بین المللی امامزادگان پیامی منتشر کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان به نخستین کنگره بین المللی امامزادگان پیامی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله حسین مظاهری در پیام خود به این کنگره با اشاره به این‌که «اکنون با عنایت خداوند، نخستین کنگره به صورت بین‌المللی در باب تکریم امامزادگان به میزبانی اصفهان؛ در این شهر در حال برگزاری است» گفت: فرزندان حضرت رسول(ص) و ائمه طاهرین (ع) همواره در اصفهان مورد تکریم و تعظیم بوده‌اند و این شهر یکی از کانون‌های گرم اسلام و تشیع به شمار می‌رود که در این زمینه لازم است تمام متصدیان و شرکت کنندگان در این همایش مورد تقدیر قرار گیرند.

رییس حوزه علمیه اصفهان در ادامه پیام خود به این کنگره گفت: بی تردید حضور خاندان پیامبر و اهل بیت در گوشه و کنار جهان و از جمله ایران، یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار و بااهمیت در نشر و انتقال مکتب تشیع و معارف نورانی و ائمة الهدی بوده است.

آیت‌الله مظاهری با اشاره به فشارهای ظالمانه حکومت بنی عباس و جو اختناق و استبداد حاکم بر حجاز و عراق که مرکز اصلی خاندان پیامبر و کانون نشر علویان و فاطمیان بوده است، گفت: خاندان اهل بیت برای حفظ شرافت خاندان خود و دوری از این محیط های پر خفقان به سایر بلاد هجرت نموده‌اند که این هجرت‌ها عامل گسترش و انتشار تشیع و انتقال پیام مظلومیت اهل بیت رسول خدا و همچنین مأمن فکری و عقیدتی برای شیعیان و دوستاران عصمت و طهارت گردید. همچنین این هجرت‌ها باعث پیدایش خانواده‌ها و سادات و رشد و نمو شجره طیبه پیامبر در سراسر بلاد اسلامی گشت.

مدرس حوزه علمیه اصفهان در ادامه پیام خود آورد: پس از گذشت قرن‌ها از شهادت نوادگان پیامبر می‌گذرد اما تاثیرات شگرف معنوی و اخلاقی بقاع متبرکه در روح و روان زائران این بزرگواران نمایان است.

وی با اشاره به توجه دوستداران رسول خدا(ص) به کانون‌های نور و معنویت گفت: عموم مومنان در هر شهر و دیاری که یکی از بقعه‌های نورانی در آن وجود دارد مأمن معنوی و آرامشگاه روحی قرار داده است که این اعتقاد قلبی باعث می‌شود مردم حوائج دنیوی و اخروی خود را از بقاع متبرکه دریافت نمایند.

رییس حوزه علمیه اصفهان، به این مسئله نیز تاکید کرد که بقاع متبرکه نه تنها از جنبه‌های معنوی و قدسی برخوردار است بلکه در طول تاریخ نیز این مکان‌ها به زیباترین و چشم نوازترین ابنیه‌های تاریخی و ظهور انواع شگفتی‌های هنری و معماری و مفاخر باستانی ملی و اسلامی نیز تبدیل شده است.

وی اضافه کرد وجود این ابعاد ظاهری و باطنی ما را به حفظ و تعمیق فرصت‌های بزرگ فرهنگی و ایجاد فرصت‌های جدید در این جهت فرا می‌خواند. اولیای فرهنگی کشور از این کانون‌های معنوی می‌توانند بهترین بهره برداری‌ها را برای گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی در میان مردم قرار دهند.

در این زمینه مسئولیت و نقش سازمان اوقاف و امور خیریه کاملا تاثیرگذار و تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: اگرچه اقدامات بزرگ و متنوعی در باب امامزادگان صورت پذیرفته است ولی با برنامه ریزی دقیق و تشخیص درست می‌توان اولویت‌ها را با وسعت نظر و جهت گیری‌های مناسب نسبت به ارتقای فرهنگ دینی و ملی و رشد اخلاق به ویژه در نسل حق طلب جهان که آینده سازان این ملت و کشور هستند را شاهد بود.

وی اضافه کرد: بقاع متبرکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی مناطق گوناگون کشور تبدیل شود ولی رسیدن به این هدف شایسته مشروط به دقت، همت، وحدت و همیاری همه دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی است و امید است با عنایت خداوند و توجه خاندان رسول خدا(ص) به آن هدف دست یابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha