• سه‌شنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92061911597
  • خبرنگار : 71219

ایسنا در آستانه‌ی روز سینما گزارش کرد

فروش یک اثر به چه قیمت؟

 فروش یک اثر به چه قیمت؟

پرویز شیخ طادی و سعید سعدی از نحوه توزیع فیلم «شوخی‌های خدا، یک آرزوی کوچک» در شبکه نمایش خانگی که سبب فریب مردم می‌شود،‌انتقاد کردند.

پرویز شیخ طادی و سعید سعدی از نحوه توزیع فیلم «شوخی‌های خدا، یک آرزوی کوچک» در شبکه نمایش خانگی که سبب فریب مردم می‌شود،‌انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اخیرا یک مجموعه سینمایی با نام «شوخی‌های خدا، یک آرزوی کوچک» در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است که روی جلد آن تصویر دو بازیگر فیلم‌های طنز یعنی علی صادقی و رضا شفیعی‌جم نقش بسته و به مخاطب القا می‌کند که با فیلمی کمدی روبرو است، در حالی که نه تنها این گونه نیست بلکه ماهیت واقعی این بسته، چیزی خلاف تصور بیننده است.

این محصول فرهنگی که عنوان «سینمایی» روی جلد آن حک شده است به هیچ وجه یک فیلم سینمایی نیست بلکه در حقیقت دو فیلم کوتاه با دو نام و دو گروه سازنده متفاوت است به این ترتیب که «شوخی‌های خدا» به کارگردانی عبدالحسن برزیده و «یک آرزوی کوچک» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و البته هر دو به تهیه‌کنندگی سعید سعدی ساخته شده‌اند.

مجموع مدت زمان این دوفیلم 59 دقیقه است که با عنوان «سینماییِ» درج شده در مجوز فیلم، مغایرت دارد. این در حالی است که روی جلد، مدت زمان 87 دقیقه قید شده است.

شیخ‌طادی: روی جلد را دیدم،شوکه شدم

در این راستا پرویز شیخ طادی- کارگردان «یک آرزوی کوچک»- در گفت‌و‌گویی با خبرنگار ایسنا گفت:‌ وقتی برای اولین بار روی جلد این فیلم را دیدم شوکه شدم و این خوب نیست که برای فروش یک اثر به هر کاری، آن هم به هر قیمتی دست بزنیم.

او ادامه داد: متاسفانه اقداماتی که برخی موسسات یا تهیه‌کنندگان بدون مشاوره با کارگردان اثر انجام می‌دهند به چنین اتفاقاتی منجر می‌شود، در حالی که بهتر بود توضیحات کاملی روی جلد داده می‌شد که مشخص باشد این اثر با چه موضوعی و به چه شکلی روایت می‌شود.

شیخ طادی با انتقاد از تصویر لباس غیر متعارفی که روی جلد فیلم برای علی صادقی درنظرگرفته شده چرا که مربوط به سربازان ایرانی نیست، یادآور شد: ما از ابتدا یک مجموعه سه اپیزودی داشتیم که «ننه گیلانه» اپیزود سوم آن بود و قرار بر این بود که هر کدام از آن‌ها به یک فیلم سینمایی تبدیل شوند، اما شرایط مهیا نشد و فقط «گیلانه» به صورت سینمایی امکان ساخت و نمایش پیدا کرد.

این کارگردان اضافه کرد: بنابراین قرار بود در این مجموعه هر سه اپیزود، به مدت 87 دقیقه توزیع شوند، اما با تغییر شرایط این کار دیگر امکان‌پذیر نبود.

سعید سعدی هم با بیان این‌که این مجموعه قرار بوده تحت عنوان «روایت‌های سه‌گانه» عرضه شود، اما اپیزود «گیلانه» از آن جدا شده است، به خبرنگار ایسنا گفت: هیچ کدام از این دو اپیزود طنز نیستند و تصویر دو بازیگر طنز برای تبلیغات بوده، اما استفاده‌ی ابزاری از تصویر آن‌ها صورت گرفته و حقوق سازندگان هم رعایت نشده است.

وی با اشاره به این‌که اپیزود ساخته شده توسط آقای شیخ‌طادی یک فیلم خاص و معناگراست، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذار احتمالا قصد داشته با استفاده از چهره‌ی بازیگران طنز و القا کردن فیلمی کمدی، سرمایه‌ی هزینه شده‌اش را برگرداند، اما نباید به این شکل باعث فریب مردم شد.

به گزارش ایسنا، پخش فیلم‌های ویدئویی و سینمایی در شبکه نمایش خانگی می‌تواند با استقبال خوب مردم روبرو باشد، اما متاسفانه شکل عرضه این آثاربه مرور زمان به از دست رفتن اعتماد مردم منجر خواهد شد؛ چرا که اخیرا محصولاتی در این شبکه توزیع شده‌اند که وقتی مخاطب پس از خرید، آن را تماشا می‌کند متوجه کلاهی می‌شود که بر سرش رفته است.

در این شرایط لازم است مدیران جدید سازمان سینمایی به فکر سازوکاری برای نظارت دقیق‌تر بر آثاری که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند، باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha