• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92052816274
  • خبرنگار : 71191

یک فعال حوزه‌ی میراث فرهنگی:

رییس جدید سازمان میراث فرهنگی سفر به یزد را در اولویت بگذارد

رییس جدید سازمان میراث فرهنگی سفر به یزد را در اولویت بگذارد

یک فعال حوزه‌ی میراث فرهنگی در یزد گفت:‌ دوست‌داران میراث فرهنگی یزد از رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌خواهند که سفر به یزد را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

یک فعال حوزه‌ی میراث فرهنگی در یزد گفت:‌ دوست‌داران میراث فرهنگی یزد از رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌خواهند که سفر به یزد را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

امیر ترقی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یزد را دومین شهر تاریخی جهان دانست که در چند سال گذشته آسیب‌های فراوانی به‌دلیل تصمیم‌گیری‌های سیاسی و سهل‌انگاری برخی افراد دیده است و اظهار کرد: با توجه به این‌که بافت تاریخی یزد یکی از مهم‌ترین بافت‌های تاریخ در کشور است و پرونده‌ی ثبت جهانی آن مراحل تکمیل شدن را برای ارائه به یونسکو می‌گذراند و از سوی دیگر، پروژه‌های جدیدی برای تخریب بخشی از این بافت تاریخی در حال تهیه است، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی رییس جدید سازمان میراث فرهنگی باید رسیدگی به وضعیت شهر تاریخی یزد باشد.

به گفته‌ی او، برخی مشکلات مانند ارتفاع کتابخانه‌ی مرکزی یزد، تخریب بخش‌هایی از این بافت تاریخی و همچنین طرح توسعه‌ی امامزاده جعفر و ساخت مصلا در قلب بافت تاریخی یزد باعث شده است که دومین شهر خشتی جهان در خطر باشد.

وی با بیان این‌که یزد بناهای با ارزشی از دوره‌های مختلف تاریخی قبل و بعد از اسلام دارد و سامان‌دهی، حفاظت و نگهداری می‌خواهد، افزود: رایزنی‌هایی توسط برخی دوست‌داران میراث فرهنگی در استان یزد انجام شده است تا آقای نجفی - رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - اولویت خود را سفر به یزد تعیین کند.

به گزارش ایسنا،‌ شهر تاریخی یزد علاوه بر داشتن مشکلات حفاظتی، مرمتی، تخریب میادینی مانند بعثت در دو سال گذشته و ساخت‌وسازهایی که در برخی نقاط تاریخی با آن‌ها روبه‌رو بود، از حدود دوماه پیش با اجرای طرح توسعه‌ی امامزاده جعفر که برای اجرایی شدن آن به تخریب حدود چهار هکتار از بافت تاریخی این شهر نیاز است، تهدید شده، هرچند به گفته‌ی ‌مسوولان سازمان میراث فرهنگی، اجرای این پروژه اکنون متوقف است، اما احتمال ادامه‌ی تخریب‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۸ ۱۴:۰۷

آقاي نجفي اين توان را دارند که ميراث فرهنگي و گردشگري ايران را بخوبي مديريت کند به خدا قسم هفت سال است که چشمم به يک توريست در بازار کرمان نيفتاده است در حالي كه در سالهاي قبل‌تر بازار کرمان مملو از توريست بود به اميد روزهاي خوب خدا يارت نجفي عزيز معلمي دل‌شکسته از کرمان