• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92052715301
  • منبع : نمایندگی زنجان

یک کارشناس مسایل مذهبی:

سنت‌های مناسب ازدواج به فراموشی سپرده شده‎ است

سنت‌های مناسب ازدواج به فراموشی سپرده شده‎ است

یک کارشناس مسایل مذهبی گفت: سنت حسنه معرفی جوان‎ها برای ازدواج به فراموشی سپرده شده است که در نتیجه جوانان خود در محیط بیرون از خانواده به دنبال همسریابی می‌روند.

یک کارشناس مسایل مذهبی گفت: سنت حسنه معرفی جوان‎ها برای ازدواج به فراموشی سپرده شده است که در نتیجه جوانان خود در محیط بیرون از خانواده به دنبال همسریابی می‌روند.

حجت‎الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده در اسلام، تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که اسلام به خانواده و تشکیل آن داده و تاکیدات فراوانی که در این رابطه وجود دارد باید به سنت‌های قدیم کارساز در این رابطه توجه کرد زیرا اسلام به نهاد خانواده ارزش فراوان می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که «خداوند در رابطه با ازدواج تاکید کرده است» خاطرنشان کرد: خداوند هدف از ازدواج را ایجاد مودت، محبت و رسیدن به آرامش اعلام کرده و فرموده که فرد با ازدواج کردن به آرامش می‌رسد.

احمدی با بیان این‌که «موانعی در جامعه بر سر موضوع ازدواج وجود دارد» گفت: سن ازدواج در کشور افزایش یافته است که برای رفع آن باید به دنبال راهکار بود.

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به برخی موانع ازدواج، عنوان کرد: جوانی که فاصله ازدواج او با فاصله تکلیفش زیاد باشد ممکن است به علت موانعی مثل ساختارهای نادرست برخی خانواده‏‌ها، عدم شغل، مسایل مالی و چشم و هم چشمی، مرتکب گناه شود.

وی تأکید کرد: باید در زمینه ازدواج، خانواده‌ها، خیرین و کسانی که شرایط کمک کردن به جوان‎ها را دارند اقدام کنند به طوری که در روایات آمده است چنانچه شخصی اسباب ازدواج جوانی را مهیا سازد، خداوند روز قیامت به او نظر می‎کند در غیر این صورت در آینده دختران و پسران جوانی را در جامعه مشاهده می‎کنیم که دچار معصیت هستند.

احمدی در ادامه افزود: در روایات آمده است که بی‎همسران خود را همسر دهید که در این صورت مسیر تکامل اخروی و دنیوی را برای آن‎‏ها هدیه می‎دهید همچنین با این اقدام موجب خوش خلقی و افزایش رزق و روزی آن‎ها می‌شوید.

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به این‌که «در زمان‎های قدیم سنت‎های باارزش در زمینه معرفی جوان‏‌ها وجود داشت» یادآور شد: در گذشته سنت‎هایی بود که بزرگترها یا اشخاص دیگر اقدام به معرفی جوان‎ها می‎کردند که با گذشت زمان این سنت حسنه از بین رفته است و مشاهده می‎شود دخترانی با حیا در خانواده‎های پاک و بی‎عیب هستند و شرایط ازدواج آن‎ها نیز مهیا است ولی بنا به عرف و حجب و حیا نمی‎توانند اقدام به ازدواج کنند. به همین علت بسیاری از جوان‏‌ها با نبود معرف، خود به دنبال مهیا کردن شرایط ازدواج هستند که بسیار مشاهده شده است جوان‎ها به خصوص دختران در مسیر افراد نادرست قرار می‎گیرند، که باید از سوی مسوولان این امر در این زمینه فرهنگ‎سازی صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha