• جمعه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92052514082
  • خبرنگار : 71454

ابراز علاقه‌ «اسپیلبرگ» به ساخت فیلم مشترک با «ژانگ ییمو»

ابراز علاقه‌ «اسپیلبرگ» به ساخت فیلم مشترک با «ژانگ ییمو»

«استیون اسپیلبرگ» نسبت به همکاری با «ژانگ ییمو»، کارگردان سرشناس چینی در پروژه‌ای مشترک ابراز امیدواری کرد.

«استیون اسپیلبرگ» نسبت به همکاری با «ژانگ ییمو»، کارگردان سرشناس چینی در پروژه‌ای مشترک ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «استیون اسپیلبرگ» که پس از کناره گیری از ساخت فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» هم‌اکنون پروژه‌ای در دست ندارد، اخیرا نسبت به همکاری با «ژانگ ییمو»، کارگردان مستعد چینی در یک پروژه سینمایی‌ ابراز علاقه‌ کرده است.

اسپیلبرگ در گفت‌وگو با نشریه «چاینا دیلی» با اشاره به ساخت فیلم «امپراطور خورشید» در دهه 1980 میلادی در شانگهای، ابراز امیدواری کرد باردیگر فیلمی در این کشور با همکاری دوست صمیمی‌اش «ژانگ ییمو» بسازد.

«ییمو» اولین تجربه‌ کارگردانی خود را در سال 1987 با فیلم «ذرت سرخ» به‌دست آورد که سخت مورد استقبال منتقدین قرار گرفت. این فیلم موفق به کسب خرس طلای جشنواره‌ برلین شد و شهرت جهانی برای این فیلم‌ساز چینی به‌همراه آورد.

دو سال بعد او فیلم «جو دو» را کارگردانی کرد که نامزد نخل طلای جشنواره‌ کن بود و اولین فیلم سینمای چین نام گرفت که نامزد جایزه‌ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی شد.

پس از موفقیت این فیلم، نوبت به فیلم تحسین برانگیز «فانوس قرمز را بیافروز» رسید که واقعیات یک زندگی ثروتمندانه را به تصویر کشیده است. سینمای چین با این فیلم برای دومین‌بار نامزد جایزه‌ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی شد.

«ژانگ ییمو» در سال 1992 فیلم «داستان کیو جو» را ساخت که داستان آن درباره‌ زن کشاورزی است که برای احقاق حقوق همسرش که توسط بزرگ یک روستا مضروب شده، تلاش می‌کند. این فیلم موفق به کسب شیر طلای جشنواره‌ ونیز شد و شهرت جهانی «ییمو» را دو چندان کرد.

فیلم بعدی این کارگردان نام‌دار «زیستن» بود که در این اثر حماسی معضلات اجتماعی مردم چین و سیاست‌های دولت این کشور را به تصویر کشیده است. این فیلم که ازسوی دولت چین ممنوع شده بود، در جشنواره‌ کن به نمایش درآمد و موفق به کسب جایزه‌ بزرگ هیات داوران و بهترین بازیگر زن شد.

فیلم «نه یکی کمتر» اثر بعدی «ژانگ ییمو» بود که در سال 1999 جایزه‌ شیرطلای ونیز را برای دومین‌بار برای وی به‌همراه آورد.

در اواخر دهه‌ اول سده‌ بیستم، «ژانگ ییمو» فیلم «به‌سوی خانه» را در سال 1999 ساخت که جایزه‌ خرس نقره‌ای و کلیسای جهانی را از جشنواره‌ برلین کسب کرد.

فیلم بعدی ییمو «قهرمان» بود که در سال 2002 با حضور ستارگان سینمای آسیا ازجمله «جت لی» ساخته شد. این فیلم در سینماهای آمریکا به فروش قابل توجهی دست یافت و از نامزد‌های جایزه‌ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی بود و در جشنواره‌ برلین جایزه‌ بهترین اثر هنرمندانه را کسب کرد.

ژانگ ییمو در سال 2004 فیلم تحسین‌برانگیز «خانه خنجرهای پران» را ساخت که مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و در سال 2006 فیلم «نفرین گل طلایی»را به سینما آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha