• یکشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92051306899
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

اظهارنظر وزیر ارشاد درباره‌ی مجله‌ی «بخارا»

اظهارنظر وزیر ارشاد درباره‌ی مجله‌ی «بخارا»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ مسأله پیش‌آمده برای مجله «بخارا» اظهارنظر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ مسأله پیش‌آمده برای مجله «بخارا» اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمحمد حسینی درباره شعر بحث‌برانگیزی که در نشریه‌ «بخارا» منتشر شده است، گفت: همان روز که این تخلف اتفاق افتاد، از معاونت مطبوعاتی با مسؤولان این نشریه تماس گرفتند و آن‌ها هم بابت این کار عذرخواهی کردند. البته جلسه هیأت نظارت بر مطبوعات هنوز تشکیل نشده است تا به این موضوع رسیدگی شود؛ اما با توجه به عذرخواهی مسؤولان این نشریه و این‌که گفته‌اند تعمدی در کار نبوده، بعید است به خاطر این مسأله بخواهند با آن برخوردی کنند.

این در حالی است که روز شنبه (12 مردادماه) حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این‌که شعر چاپ‌شده در مجله «بخارا» در ارتباط با چادر توهین‌آمیز است، از این موضوع انتقاد کرد و گفت: باید هم با شاعر و هم با این مجله برخورد جدی انجام شود.

شاه‌آبادی درباره شعر چاپ‌شده در شماره قبل مجله «بخارا» و عذرخواهی شاعر و مدیرمسؤول این نشریه افزود: سهوی دانستن یک موضوع منوط به این است که به اصل مطلب توجه شود، متن شعر نشان از بینش غلط و مغرضانه‌ای دارد و با هیچ عذرخواهی اصلاح نمی‌شود. وظیفه کسانی که مسؤول فرهنگ و هنر کشور هستند، این است که در چنین مواردی تعارفات را کنار بگذارند و اجازه بی‌احترامی به بزرگ‌ترین آموزه‌های دینی کشورمان را ندهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده بود، او با تأکید بر این‌که شأن دستگاه قضایی برخورد با چنین حرکتی است، گفت: اهانت به یک فرد شاید قابل اغماض باشد، ولی اهانت به جمعیتی که چنین اندیشه‌ای دارند و یا به کار بردن واژه‌ای که می‌تواند این واژه را به کلیدواژه در برخی اذهان بداندیشان تبدیل کند و در جامعه موجب تمسخر یک قشر شود، نیازمند برخورد قضایی ملی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۳ ۱۲:۰۳

حالا اون شعر چي بود؟ بگيد ما هم بدونيم