• دوشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92050703795
  • منبع : نمایندگی قم

مبلغی: ظلم به نفس از بدترین ظلم‌هاست/اسلام عدالت را کامل کرد

مبلغی: ظلم به نفس از بدترین ظلم‌هاست/اسلام عدالت را کامل کرد

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دین مبین اسلام، زوایای ناگفته و مخفی مانده‌ای از عدل را به صورت ظریف بیان کرده و آن را از نظر محتوایی، مصداقی و دامنه‌ای به حد کمال رسانده است.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دین مبین اسلام، زوایای ناگفته و مخفی مانده‌ای از عدل را به صورت ظریف بیان کرده و آن را از نظر محتوایی، مصداقی و دامنه‌ای به حد کمال رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشستی با حضور کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، با اشاره به این‌که «عدالت بهترین گوهر برای انسان است» افزود: عدالت دارای چهار حوزه مهم و کلان شامل عدل در ارتباط با ذات، عدل در ارتباط با خداوند، عدل در ارتباط با انسان و عدل در ارتباط با طبیعت می‌باشد.

مبلغی با اشاره به این‌که «ظلم به نفس از بدترین ظلم‌هاست» گفت: ظلم عظیم انسان، شرک به خالق یکتا است.

وی عدل در ارتباط با انسان را شامل رعایت عدالت در حوزه‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: همه مناسبات باید بر اساس عدالت استوار باشد وگرنه پدیده ظلم شکل می‌گیرد و اگر پدیده ظلم شکل گرفت، ظلم به زایش ظلم می‌انجامد.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس یادآور شد: اگر ظلم به طبیعت (تخریب محیط زیست) در گذشته ناشناخته یا در حاشیه بوده است، امروزه به مثابه ظلمی پایه‌ای شناخته می‌شود.

مبلغی افزود: ظلم به آن ظلم به همه انسان‌هاست و نه تنها نسل کنونی که نسل‌های آتی را نیز در بر می‌گیرد و حتی بالاتر ظلم به طبیعت نهایتا به حوزه ظلم به خداوند کشیده می‌شود و زیر ساخت‌های دین‌مداری را تخریب می‌کند.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که «امروزه نهادها نقش مهمی در شکل دادن به پدیده‌ها دارند» گفت: مؤسسه‌ها هم از حیث مؤسسه بودن، عدل و ظلم دارند، اگر موسسه مبتنی بر یک رابطه و ساختار نادرست و فاقد انسجام و انضباط لازم باشد، عدل مؤسسه‌ای ندارد و در آن، خاستگاه‌های ظلم به کارکنان، ارباب رجوع و ... رخ می‌دهد.

مبلغی اظهار کرد: ساختار معیوب موسسه‌أی ساختاری غیر عادل است و بیت‌المال، نیروی انسانی و فرصت‌های انسان را هدر داده و در عمل نیز بازخوردی برجای نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به این‌که «عدالت نقطه مقابل ظلم است» گفت: نباید نگاه ساده انگارانه‌ای نسبت به مصادیق ظلم داشته باشیم، گاه در مواردی ظلمی که رخ می‌دهد، بسیار بالاتر از ذهنیت‌های ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha