• یکشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92050603351
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر حوزه‌های علمیه: شب قدر شب بهره‌گیری از فرصت‌ها و آشنایی با چگونه زیستن است

مدیر حوزه‌های علمیه: شب قدر شب بهره‌گیری از فرصت‌ها و آشنایی با چگونه زیستن است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با بیان این‌که «شب قدر شب بهره‌گیری از فرصت‌ها است» گفت: این جماعت آمده‌اند ببینند که صاحب امشب یعنی وجود مقدس امیرالمومنین(ع) چگونه زیسته است و از ما که مدعی پیرو راه آن حضرت هستیم چه انتظاری دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با بیان این‌که «شب قدر شب بهره‌گیری از فرصت‌ها است» گفت: این جماعت آمده‌اند ببینند که صاحب امشب یعنی وجود مقدس امیرالمومنین(ع) چگونه زیسته است و از ما که مدعی پیرو راه آن حضرت هستیم چه انتظاری دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در مصلای امام خمینی(ره)ساری برگزار شد، با اشاره به ضرورت ارایه دو نکته در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نکته اول این‌که، انسان به عنوان گل سرسبد هستی در پیشگاه خداوند دارای چه جایگاهی است و چگونه می‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد.

حسینی‌بوشهری عنوان کرد: نکته دوم در این شب آشنا شدن با زندگی حضرت علی(ع) است و گره زدن ما به زندگی عملی شخصیتی کمال یافته که این مسیر سعادت صعب‌العبور انسان را طی کرده است.

وی با بیان این‌که «انسان دارای دو نوع حیات مادی و معنوی است» افزود: حیات مادی به بدن، جسم و تامین نیاز جسمانی برمی‌گردد و بدین جهت تفاوتی بین ما و دیگر جانداران نیست، چون تلاش دیگر جانداران به غیر از انسان این است که چگونه لقمه‌ای بدست آورد و شکمش را سیر و استراحت کند.

حسینی بوشهری بیان کرد: آفرینش انسان به گونه‌ای بود که خدای متعال به خودش تبریک گفت و این انسان از حیات معنوی برخوردار است و این حیات در ارتباط با ارزش‌های ملکوتی معنا یافته و جایگاه با عظمت انسان در پیشگاه خدا و خلیفه الهی انسان به سبب حیات معنوی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که «خداوند قوانین مربوط به حیات معنوی را وضع و توسط انبیا و کتب الهی بیان کرده است» تصریح کرد: تقوا، پاکی، دینداری و پیروی از دستورات الهی مصالحی است که ساختمان وجود انسان را در طول سال به درستی می‌سازد.

حسینی بوشهری با بیان این‌که «شناخت و عمل به شناخت دو شرط رسیدن به حیات معنوی است» افزود: امام صادق(ع) فرمود: به خدا سوگند اگر شما مردم آن گونه که خدا خواسته باشد عمل کنید و پایبند زندگی معنوی باشید می‌توانید بار و بنه خود را در مقابل حیوانات درنده و سبوع باز کنید و هیچ خطری احساس نکنید.

وی با بیان این‌که «ما در زندگی خود به ریزه‌کاری‌های دین در حلال و حرام غفلت داریم» افزود: اگر پرهیزکاری و فهم عمیق از مصالح دین در زندگی داشته باشیم فرزندان ما نیز اینگونه خواهند بود.

وی با بیان این‌که «فهم عمیق از دین اولین نکته در رسیدن به حیات معنوی است» افزود: دومین نکته در رسیدن به این حیات معنوی، این است که بدانیم خداوند مطلع بر حال بندگان است و ما را رصد می‌کند.

حسینی بوشهری با بیان این‌که «معنا ندارد انسان از درگاه خداوند مایوس شود» افزود: انسان گل سرسبد هستی است و در مکتب علی(ع) مومن از کعبه و جبرییل بالاتر است و انسان به معنایی که مکتب‌های غیراسلامی تعریف می‌کنند و او را در غرایز جسمانی محدود می‌کنند نیست.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب امام(ره) و شهیدان، فضا و فرصت طلایی برای نشر فرهنگ اسلامی مهیا است و به برکت اهل بیت دل‌ها نیز آماده دریافت فیض الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، خاطرنشان کرد: پیغمبر(ص) فرمود: هر کس در شب قدر، شب‌زنده‌داری کند خدای متعال گناهان گذشته او را می‌آمرزد و در این شب شیطان از لانه‌اش حق بیرون آمدن ندارد و این شب اول سال اولیای الهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha