• یکشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92042314240
  • خبرنگار : 71191

یزد همچنان صبوری می‌کند!

یزد همچنان صبوری می‌کند!

سفر معاون میراث فرهنگی و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به یزد برای بررسی وضعیت تخریب خانه‌های تاریخی، بار دیگر به تأخیر افتاد.

سفر معاون میراث فرهنگی و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به یزد برای بررسی وضعیت تخریب خانه‌های تاریخی، بار دیگر به تأخیر افتاد.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آتوسا مومنی - معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - که هنگام آغاز اجرای طرح توسعه‌ی امامزاده جعفر یزد و تخریب چند خانه‌ی تاریخی در اجلاس یونسکو در کشور کامبوج بود، به گفته‌ی خودش، پس از اطلاع یافتن از اتفاق‌های رخ‌داده در یزد، برای بازگشت به کشور لحظه‌شماری می‌کرد تا سریع‌تر بتواند جلو این اتفاق فاجعه‌آمیز را بگیرد؛ اما حالا و پس از گذشت حدود سه هفته، هنوز برای بررسی شرایط آثار تاریخی یزد نرفته است.

او قرار بود در روزهای نخست پس از بازگشت از کامبوج، به یزد سفر کند؛ ولی سفرش لغو شد. همچنین 17 تیرماه در نشست خبری رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام شد که معاون میراث فرهنگی 22 و 23 تیرماه به یزد سفر می‌کند تا شرایط را بررسی کند. او همان زمان، خبرنگاران را که نسبت به این تخریب‌ها واکنش نشان داده بودند، به داشتن صبوری دعوت کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد خودش بیشتر صبور است که سفرش را بار دیگر به تأخیر انداخته و این‌بار، برای حضور در مراسم مربوط به ثبت 30 اثر تاریخی.

در این‌باره، معاون میراث فرهنگی به خبرنگار ایسنا گفت: در نامه‌ای که به شهرداری و استانداری یزد دادیم، به آن‌ها اعلام کردیم که انجام هرگونه اقدامی تا زمان رسیدن کارشناسان میراث فرهنگی به یزد ممنوع است و در صورت انجام هر کاری، با متخلفان براساس قانون مجازات اسلامی برخورد می‌شود و در این زمینه، هیچ اغماضی نسبت به هیچ دستگاهی نداریم.

مومنی در پاسخ به این پرسش که چرا پس از گذشت این مدت طولانی به استان یزد می‌روید، در حالی که این اتفاق از حدود سه هفته‌ی پیش آغاز شده است، اظهار کرد: پس از بازگشت از اجلاس جهانی یونسکو در کامبوج، قرار بود به یزد بروم، اما به دلایلی این سفر کنسل شد. پس از آن قرار بود 22 و 23 تیرماه به یزد سفر کنم که بنا به دستور، برای حضور در مراسم ثبت ملی 30 قرآن نفیس، این سفر تا 25 تیرماه به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای که حدود 10 روز پیش با حضور متولیان شهر یزد برگزار شد، توقف تخریب‌ها و اجرای طرح توسعه‌ی امامزاده جعفر یزد مطرح شد. این در حالی است که شهردار یزد - محمدرضا عظیمی‌زاده - 16 تیرماه اعلام کرد که «شهرداری با قاطعیت تا پایان طرح توسعه‌ی امامزاده جعفر(ع) یزد خواهد ایستاد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha