• یکشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92041609839
  • خبرنگار : 71474

پژویان در گفت‌وگو با ایسنا:

وزارت صنعت اشتباهات خود را به گردن شورای رقابت نیندازد

وزارت صنعت اشتباهات خود را به گردن شورای رقابت نیندازد

رییس شورای رقابت با بیان این‌که این شورا در طول مدت فعالیت خود اقداماتی صورت داده که در کشور سابقه نداشته است گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت شکست خود را بر گردن شورا نیندازد.

رییس شورای رقابت با بیان این‌که این شورا در طول مدت فعالیت خود اقداماتی صورت داده که در کشور سابقه نداشته است گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت شکست خود را بر گردن شورا نیندازد.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن انتقاد از برخی از اظهارنظرها بدون پشتوانه نسبت به اقدامات شورای رقابت عنوان کرد: اگر خودروسازان متضرر شده‌اند به دلیل اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که در سال 90 بیش از هفت ماه خودروسازان را برای گرفتن یک تصمیم معطل کرد و تولیدات آنها را با کاهش جدی مواجه کرد.

وی با بیان این‌که شورای رقابت یک نهاد فرا قوه‌ای است و هیچ شخصیت حقیقی و یا حقوقی حق دخالت در وظایف آن را ندارد، تصریح کرد: بر حسب متن قانون تصویب شده در مجلس شورای اسلامی نظارت و قیمت‌گذاری در تمامی بازارهای انحصاری در اختیار شورای رقابت است و اگر بعضی از نمایندگان مجلس نسبت به این مسئله تشکیک کرده‌اند نشان‌دهنده این است که از قانون اطلاع ندارند.

رییس شورای رقابت با اشاره به استقبال مدیران عامل دو شرکت خودروسازی بزرگ ایران از دستورالعمل مصوب این شورا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری که دستورالعمل قطعی خودرو در اختیار خودروسازان قرار گرفت شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور تمام محصولات خود را با توجه به این دستورالعمل به فروش رساندند و این استقبال تا حدی بود که مدیران عامل ایران خودرو و سایپا اظهار کردند که ای کاش این دستورالعمل پنج سال زودتر تصویب می‌شد.

پژویان از دریافت گزارش سه ماهه فروش خودروسازان در سال 92 خبر داد و گفت: طبق این گزارش تمامی زوایای بازار توسط دستورالعمل شورا کنترل شده است و خودروسازان تمامی خودروهای خود را با توجه به این منطق اقتصادی مناسب که توسط کارشناسان شورای رقابت تصویب شده است به فروش رسانده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای رقابت از اسفند سال 91 وارد عرصه قیمت گذاری خودرو شد و نتیجه به دست آمده پس از سه ماه نشان دهنده موفقیت کامل شورا در این زمینه است پس انتظار این است که مسوولان و یا افرادی که در این زمینه اظهارنظر می کنند با توجه به حقیقت صحبت کنند نه این که با استناد به یک نقل و قول و یا سخنی که از طرف شورا رسما بیان نشده اقدامات شورای رقابت را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۴:۴۹

تکليف ماشينهاي باقي مانده مثل مگان و تندر چي شد؟ در ضمن آقاي پژويان يک بار در مصاحبه با ايسنا گفتند که پيش ثبت نام يعني حق مالکيت اما در سال جديد گفتند که ما مسئول پيش ثبت نام نيستيم بالاخره کدوم درست هست؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۷ ۰۱:۰۳

عجب شير تو شيري شده اين به اون مي پره بعد اون يکي به اين مپره سپس اين سر اون داد ميکشه بعد اون سر اين داد ميکشه اين وسط هم يکي هست به نام برادر احمد نعمت بخش که کلاً سر همه داد مي کشه و توي اين جنگ زرگري فقط سر مصرف کننده بيچاره بي کلاه مونده من که نمي دونم اين کيه؛ اون کيه؛ اصلا من کي هستم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۱۶:۲۴

کدام موفقيت آقاي پژويان؟؟؟ جون هرکي دوست داري دست از سر اين ملت بردار. بيچارمون کردي بخدا. تو اون دنيا بايد به همه ايراني ها جوابگو باشي.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۷ ۰۱:۰۵

هنوز تکليف ما پيش‌خريدهاي تحويل اسفند رو بعد از 4 ما بلاتکليفي مشخص نکرديد؟؟؟؟؟ و قرارداد ما هم توسط شرکت يکطرفه لغو شد؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۷ ۰۱:۱۶

اگه قيمتهاي شورا درسته چرا پژو پارس 30 تومني رو توبازار بايد 38بخريم؟ اگه از نمايندگي هم بخواي بخري ميگه حواله فروشي دارم 36تومن تازه اگه ايشون صبح به صبح روزنامه قسمت خودرو بخونند دنيا مياد دستشون. مي دونيد چرا اينطوريه؟ چون بنا به گفته شاعر تا شقايق هست بايد در اين مملکت دلالي کرد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۷ ۰۸:۱۹

بی کفایت هستید و مردم را بدبخت کردید. خدا از شما نگذرد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۷ ۰۹:۳۸

آقاي پژويان؛ چند ماهي است فقط و فقط حرف مي زني!! آقا چيكار كينم بي خيال بشي؟! اي بابا!! تو اين چندماه: خريدار ضرر كرده- خودروساز ضرر كرده- جو رسانه اي هم كه متشنج شده... ول كن ديگه برادر من...

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۷ ۱۸:۰۷

آقاي محترم با اجراي عدالت موفقيت معنا پيدا مي‌کند. تاريخ ثبت نام خودرو بايد ملاک باشد نه تاريخ تحويل. لطفا تجديدنظر شود