• شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92041508680
  • خبرنگار : 71186

احتمال خروج شورای رقابت از صنعت خودرو قوت گرفت

احتمال خروج شورای رقابت از صنعت خودرو قوت گرفت

با اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر احتمال کنار رفتن شورای رقابت از صنعت خودرو افزایش یافته است.

با اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر احتمال کنار رفتن شورای رقابت از صنعت خودرو افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگرچه مسوولان شورای رقابت در یکی دو سال اخیر بارها از ضرورت قیمت‌گذاری‌ خودروها از سوی این شورا سخن گفته بودند اما از اواخر بهمن ماه سال گذشته با حمایت رییس ‌جمهوری، شورای رقابت رسما مسوول قیمت‌گذاری خودرو شد.

از آن زمان تاکنون شورای رقابت قیمت برخی خودروهای پرتیراژ را تعیین کرده و قیمت باقی خودروهای داخلی از جمله تندر 90، خودروهای مونتاژی چینی و همچنین خودروهای وارداتی تعیین نشده است.

این موضوع انتقاد خودروسازان و همچنین مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت را به دنبال داشته است. از آن سو میزان کاهش قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی مصرف‌کنندگان را راضی نکرده و آنها نیز به جرگه منتقدان شورای رقابت پیوسته‌اند.

در این شرایط و در حالی که برخی کارشناسان پیشنهاد خروج شورای رقابت از عرصه قیمت‌گذاری خودرو را مطرح کرده‌اند، وزیر صنعت، معدن و تجارت از شکست پروژه‌ شورای رقابت خبر داده و اظهار کرده که مطمئنا قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بازگردانده خواهد شد.

مهدی غضنفری در گفت‌وگویی با سایت رسمی این وزارتخانه اعلام کرده که سال گذشته پس از آن که وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه جدید قیمت‌گذاری خودرو را اعلام کرد برخی رسانه‌ها و رییس جمهوری با آن مخالفت کردند.

وی با اشاره به اظهارات رییس جمهوری در یکی از گفت‌وگوهای تلویزیونی مبنی بر این که کار را از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته و به شورای رقابت واگذار می‌کنیم، اظهار کرده که ما به احترام دوستان قیمت‌گذاری را به شورای رقابت واگذار کردیم اما می‌دانستیم که این موضوع مشکلی را حل نخواهد کرد.

در این شرایط برخی تحلیلگران می‌گویند به نظر می‌رسد با اظهارات اخیر بالاترین مقام صنعتی کشور، پرونده کاری شورای رقابت در صنعت خودرو بسته شده و قیمت‌گذاری خودرو دوباره به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بازگردانده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۴۴

در هر حال قيمت بالا براي خودروهاي بي‌کيفيت ايراني (مونتاژ هستند حتي قسمتي از خودروهاي ملي)جاي تحليل دارد. عدم خريد اين چند ماهه گواهي بر غير واقعي بودن قيمت‌هاست توليد افزايش و قيمت بايد کاهش يابد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۲۱:۲۵

عجب شير تو شيري شده اين به اون مي پره بعد اون يکي به اين مپره سپس اين سر اون داد ميکشه بعد اون سر اين داد ميکشه اين وسط هم يکي هست به نام برادر احمد نعمت بخش که کلاً سر همه داد مي کشه و توي اين جنگ زرگري فقط سر مصرف کننده بيچاره بي کلاه مونده من که نمي ونم اين کيه ؛ اون کيه ؛ اصلاً من کي هستم ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۶ ۰۹:۳۹

موافقم