• پنجشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92040603333
  • منبع : نمایندگی مرکزی

نوری همدانی: سعی نظام استکباری، انحراف حرکات استکبارستیزانه مسلمانان است

نوری همدانی: سعی نظام استکباری، انحراف حرکات استکبارستیزانه مسلمانان است

آیت الله نوری همدانی با اعضای شورای اداری استان مرکزی دیدار و گفت‌و گو کرد.

آیت الله نوری همدانی با اعضای شورای اداری استان مرکزی دیدار و گفت‌و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ - منطقه مرکزی، آیت الله نوری همدانی در دیدار با اعضای شورای اداری استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک انجام شد به تبیین اصل مسوولیت در اسلام پرداخت و گفت: مسوولیت را به عنوان یکی از موضوعات مهم در اسلام می توان به سه قسمت مسوولیت فردی، اجتماعی و شغلی تقسیم کرد.

وی با بیان اینکه انسان برخلاف دیگر موجودات، مختار بوده و نعمت‌های فراوانی را در اختیار دارد پس باید به مسوولیت های خود توجه داشته باشد، در تشریح مسوولیت فردی گفت: این جهان دارای تکامل است و ما باید به اندازه استعدادمان در این دنیا به خودسازی بپردازیم.

نوری همدانی اظهار کرد: انسان ها باید براساس اصول علم، ایمان، عقل و عمل به خودسازی بپردازند.

وی با بیان اینکه کسی که علم ندارد نمی تواند در راه تکامل گام بردارد، ایمان را یکی از اصول مهم در خودسازی عنوان کرد و گفت: پیامبران نیز در گام اول سعی کردند انسان‌ها را مومن و معتقد سازند تا جهان بینی الهی در برابر جهان بینی مادی در مردم ایجاد شود.

وی نظم و زیبایی موجود در کیهان را از بهترین دلایل جهت توحید و خداشناسی عنوان کرد و با بیان اینکه عقل به عنوان یکی از اصول خودسازی فردی وسیله شناخت حق از باطل است تصریح کرد: باید سعی کنیم عقلمان نیز به موازات علم قوی شود چرا که در این دنیای پرهیاهو تشخیص حق از باطل بسیار مهم است.

وی در ادامه عمل به وظیفه را از مهمترین مسوولیت های فردی عنوان کرد و گفت: انسان بواسطه زندگی در اجتماع دارای مسوولیت های اجتماعی مختلفی است که از جمله آنها می توان به برقراری ارتباط با دیگران و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه حوزه های علمیه در تربیت به روز طلاب گفت: در کشوری که انقلاب کرده و انقلابش در سطح دنیا اثرگذار است دیگر نمی توان از روش های قدیمی برای تربیت طلاب بهره برد. بنیان سیاسی انقلابی و فرهنگی ما باید به گونه ای باشد که اسلام ناب را محقق کند.

وی در تبیین مسوولیت شغلی نیز با بیان اینکه یکی از ارزش ها در نظر اسلام دوست داشتن انسان هاست و مسوولان باید توجه ویژه ای به این ارزش داشته باشند افزود: اخلاق نیز از ارزش هایی است که توجه به آن باید مد نظر مسوولان قرار داشته باشد.

وی همچنین بر تربیت طلاب و روحانیون به عنوان افرادی مبارز و مجاهد تاکید کرد و گفت: امروز صهیونیسم و منافقین و دیگر دشمنان اسلام در مقابل ما ایستاده اند و سعی در استحاله کردن و منحرف کردن حرکت های مردم ما و نظام دارند. بسیاری از حرکت های انقلابی و استکبارستیزی ما از نماز جمعه آغاز شد ولی دشمنان که عمری را با روش های استکباری سپری کرده اند نمی توانند بنشینند و نظاره گر این اقدامات و ترویج استکبارستیزی باشند پس تمام تلاش خود را برای مقابله با اسلام و حرکت های مسلمانان به کار می گیرند.

وی با اشاره به کشتار شیعیان و عالم بزرگ شیعه در مصر، اینگونه اقدامات را محکوم کرد و گفت: امروز متاسفانه عربستان و قطر با پول نفت و گاز استکبار را تقویت می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha